Højresvingsulykke.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Højresvingsulykke.

Indlæg af Kim B S »

Hej Nielsfup.
Det er helt rigtig, det har jeg også sagt mange gange til mine sønner, men der er desvære nogen ting, der skal læres ved naturmetoden, med andre ord, det skal prøves i praksis, før de har fået den forsigtighed, der skal til i trafikken. Han er måske også lidt uerfaren, da han kun har harft scooteren siden juli måned i år. :lol: Nu slap han heldigvis billigt fra uheldet, så håber jeg bare at han har lært, at ta den med ro ved sideveje, indkørsler og lignede. Man ved jo aldrig, hvad de andre trafikanter kan finde på. :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Højresvingsulykke.

Indlæg af Morten - Webmaster »

jeg tror du har ret kim, han er sluppet billigt fra noget der kunne være gået frygteligt galt, og han har derfor fået en "lærestreg" selv om det ikke var hans skyld, den lære vil sandsynligvis skærpe hans opmærksomhed yderligere i fremtiden så han ikke kommer ud for noget lignende igen. Jeg har selv nogle oplevelser i lasten som har gjort at der er ting i trafikken jeg altid er ekstra opmærksom på, og det HAR reddet min firmabil fra større skader indtil flere gange.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Højresvingsulykke.

Indlæg af Allan M »

Det er virkelig godt der ikke skete mere med ham! Jeg ønsker ham god bedring.

Når det så er sagt, så kommer billisten (heldigvis) til at genopfriske sin viden om at køre bil, da en vigepligtsforseelse udløser en betinget frakendelse af kørekortet og en ny køreprøve.
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Højresvingsulykke.

Indlæg af dexta »

Jeg ønsker også lige god bedring igen.. :wink: Ja lad os håbe den billist har lært hvordan man ikke skal gøre ! Mon ikke det var bedre han også holdt sig til en knallert, men ikke en yamaha, da den hurtigt kan blive ridseret med hans kørsel !!
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Højresvingsulykke.

Indlæg af Kim B S »

Hej Morten B.
Vi må alle skabe vores egne erfaringer, og jeg kan heller ikke sige mig fri for, at have lavet fejl i trafikken. Jeg har så heldigvis altid kunnet nøjes med mindre matrielle skader. Det er heldigvis mange år siden at jeg har været blandet ind i noget sidst, Jeg håber at det er fordi at jeg køre lidt mere sikkert, efter en del års erfaring. :wink:
Hilsen Kim.

Hej Allan M og Dexta.
Med hensyn til bilisten, som er en mand i starten af halvtresserne, så var der ikke Politi indblandet, fordi han med det samme indrømmede, at det var ham selv der havde skylden. Han var meget sjokeret over at han kunne overse min søn, og fortalte at han ikke havde harft skader siden 1980. Det er selvfølgelig ingen undskyldning, men han var oprigtig meget ked af det der var sket, men selvfølgelig lettet over at min søn ikke var kommet så slemt til skade, som vi også fik konstateret da han kørte os på skadestuen, så min søn kunne blive tjekket for en sikkerhedsskyld. Der foruden kom han en tur ud til os i går, med en buket blomster, for at se hvordan det gik med sønike. :wink:
Så man må sige at han har taget det fulde ansvar. Jeg tror egentlig også at han har fået et slemt chok over at det kunne ske, og samtidig havde han sin datter og sin gamle mor, med i bilen. de havde det heller ikke for godt lige efter uheldet. :(
Hilsen Kim.
Senest rettet af Kim B S søn 28. sep 2008 22:26, rettet i alt 1 gang.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Højresvingsulykke.

Indlæg af dexta »

Nå, men det lyder godt ! Det kunne ligeså nemt have været en af dem der lige har fået kørekort og så skulle vise sig i trafikken !!
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Højresvingsulykke.

Indlæg af Allan M »

Han lyder da til at tage ansvaret. Men husk at sikre dig navnene på vidner, da det før er set, at skadevoldende billister kommer på andre tanker, når de ser, hvad regningen bliver.
Han skal jo af med en knallert, noget for svie og smerte og sygedage, sin egen selvrisiko + evt dyrere forsikring i en periode.

Det er slet ikke for at være sortseer, men blot en opfordring til at sikre dig/jer lidt HVIS nu han springer fra. Hvad han selvfølgelig ikke gør. men alligevel :wink:

Jeg har selv været i en situation, hvor det at jeg kunne henvise til navne på øjenvidner gjorde, at jeg fik erstattet min motorcykel, som en ellers sød billist havde pløjet væk under mig på køge bugt motorvejen.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Højresvingsulykke.

Indlæg af Kim B S »

Hej Allan M.
Alt er på plads, og skadevolderen hjalp selv til med at få alle oplysningerne. :wink: :D Samtidig er det sådan, at en af dem som så uheldet, bor ca. 100 meter fra os, og ham kender jeg lidt i forvejen, fordi jeg tit har snakket med ham, når jeg kommer forbi der hvor han bor. :D Jeg køre der forbi når jeg skal på arbejde. :wink: Det er bare et spørgsmål om hvad forsikringen vil give for min søns scooter. Forsikringen som bilen står i, er Lærestandens Brandforsikring. Dem har jeg ingen erfaring med, så jeg ved ikke hvor svære eller lette de er at danse med. :lol: Jeg håber at de er flinke. :)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Højresvingsulykke.

Indlæg af Kim B S »

Hej Alle.
Min søn har i dag købt en helt ny PGO Hot. Han valgte den fordi, i følge hvad vi har fået oplyst fra flere, er det en af de scootere som er nemmest og billigst at vedligeholde, på lang sigt. :wink: Jeg kunne ikke rigtig overbevise ham om, at det skulle være en Yamaha FS1. :lol: Men det er da altid bedre end alt det billige skrammel fra T Hansen, Jem & fix og lignede. :lol: :lol: :lol: Han får den på mandag. :wink: :mrgreen: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"