må slettes
Re: Om Yamaha FS1 til MC og tilbage igen
Det har været oppe og vende flere gange her på forum, jeg mener også Morten Webmaster har skrevet et længere indlæg med hans
korrespondance med færdselsstyrelsen, hvor de var kommet frem til samme svar.
korrespondance med færdselsstyrelsen, hvor de var kommet frem til samme svar.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Om Yamaha FS1 til MC og tilbage igen
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:48, rettet i alt 1 gang.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Sv: Om Yamaha FS1 til MC og tilbage igen
Jeg kender ikke politiets opfattelse men kendte godt Kurts
Sendt fra min HTC Desire HD A9191 med Tapatalk2
Sendt fra min HTC Desire HD A9191 med Tapatalk2
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Om Yamaha FS1 til MC og tilbage igen
Umiddelbart synes jeg, det er en tåbelig ide.
Der findes SÅ mange stel, at det er unødvendigt.
Men hvis det er for nysgerrigheden, er det da et spændende spørgsmål.
Jeg talte med en makker for 22 år siden, da jeg fik min SS`er registreret. Han havde i 1973 en 3-gearet Suzuki med plade. Da den blev solgt, beholdt han papirerne.
Og hvilken offentlig instans bekymrer sig om det? Ingen formodentlig. Så meget er registrene ikke samkørt.
Den er stadig typegodkendt.
Der findes SÅ mange stel, at det er unødvendigt.
Men hvis det er for nysgerrigheden, er det da et spændende spørgsmål.
Jeg talte med en makker for 22 år siden, da jeg fik min SS`er registreret. Han havde i 1973 en 3-gearet Suzuki med plade. Da den blev solgt, beholdt han papirerne.
Og hvilken offentlig instans bekymrer sig om det? Ingen formodentlig. Så meget er registrene ikke samkørt.
Den er stadig typegodkendt.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Om Yamaha FS1 til MC og tilbage igen
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:48, rettet i alt 1 gang.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Om Yamaha FS1 til MC og tilbage igen
Faktum er at hvis man tjekker en knallerts stelnummer hos politiet for at se om den er meldt stjålet, så finder de den i cmr som mc hvis den har været registreret mc. Derfor bør man nok lade ansøgningen til Cmr om at fremstille til syn, følge knallerten resten af dens liv.
Testede det da jeg fik tjekket 12 stel.
Testede det da jeg fik tjekket 12 stel.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
-
- Moderator
- Indlæg: 3937
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Om Yamaha FS1 til MC og tilbage igen
Når den er afmeldt, er den hverken buh eller bæh, som jeg ser det. Fuld dokumentation er selvfølgelig en god ting, uanset.
Mig bekendt kan den først klassificeres som MC, når tophastigheden overskrider 40km/t, da det netop er et af kriterierne for at kunne kalde den 'et indregistreret motorkøretøj'.
Overholder den endvidere TUM-mærkningen, ville jeg ikke betænke mig et sekund ift. at køre den som lovlig knallert!
En ejer uden kørekort, som bliver snuppet på et afgiftsafregnet stel, vil så lettere kunne knaldes for at køre på et uindregistreret motorkøretøj.
TUM-mærkningen uden konstruktive ændringer er garantien for, at den kun render de lovlige 30km/t, og den er derfor en knallert. En motorcykel kan ikke godkendes, hvis den render 40km/t eller derunder.
Ellers ryger vi vel helt ud i, at afgiften skal betales retur/den skal slettes fra CRM? Næppe ligetil!
Mig bekendt kan den først klassificeres som MC, når tophastigheden overskrider 40km/t, da det netop er et af kriterierne for at kunne kalde den 'et indregistreret motorkøretøj'.
Overholder den endvidere TUM-mærkningen, ville jeg ikke betænke mig et sekund ift. at køre den som lovlig knallert!
En ejer uden kørekort, som bliver snuppet på et afgiftsafregnet stel, vil så lettere kunne knaldes for at køre på et uindregistreret motorkøretøj.
TUM-mærkningen uden konstruktive ændringer er garantien for, at den kun render de lovlige 30km/t, og den er derfor en knallert. En motorcykel kan ikke godkendes, hvis den render 40km/t eller derunder.
Ellers ryger vi vel helt ud i, at afgiften skal betales retur/den skal slettes fra CRM? Næppe ligetil!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!