Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Det ser sgu spænnende ud . Måske vi yamahanørder kunne lære lidt
Håber på flere billeder
Håber på flere billeder
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Ja, det ser spændende ud.
Problemet er bare de forumbrugere, for hvem det vigtigste i verden er at få større stempel og længere slaglængde.
Det er jo snyd.
Næ, 50cc er sagen. Se bare på min SS`er. Har kørt som 50cc de sidste 15 år.
Problemet er bare de forumbrugere, for hvem det vigtigste i verden er at få større stempel og længere slaglængde.
Det er jo snyd.
Næ, 50cc er sagen. Se bare på min SS`er. Har kørt som 50cc de sidste 15 år.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
der er vel heller ikke nogen mulighed for at tune en fs1 til mere end 90 kmt uden mere cc..krumtaps huset dræber jo alt skylning..der er intet flow i den blok..
puch kreidler tomos..ja alle europæiske motore har mere pontesiale..tror ikke japanerne ville andet end et billigt hverdags køretøj med dise modeller.....de havde jo masser af sports orentierede maskiner. ved.siden af...mends kreidler f,eks...var tvunget til at udnytte næsten samme motor til det hele..og derfor indbygge tunings mulighederne fra starten..de kostede jo også det dobbelte..
men byg og bevis, at yamaha kan tage en honda/kreidler/puch/tomos...så tager vi hatten af i dybeste respekt..intet er u muligt..det tager nogle gange bare meget mere tid...og penge ps ironi er en del af indlæget!!
puch kreidler tomos..ja alle europæiske motore har mere pontesiale..tror ikke japanerne ville andet end et billigt hverdags køretøj med dise modeller.....de havde jo masser af sports orentierede maskiner. ved.siden af...mends kreidler f,eks...var tvunget til at udnytte næsten samme motor til det hele..og derfor indbygge tunings mulighederne fra starten..de kostede jo også det dobbelte..
men byg og bevis, at yamaha kan tage en honda/kreidler/puch/tomos...så tager vi hatten af i dybeste respekt..intet er u muligt..det tager nogle gange bare meget mere tid...og penge ps ironi er en del af indlæget!!
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Hmm...er der virkelig gået 15år siden jeg lærte dig at kende Nåe jae, tiden flyver jo afsted men mener at kunne huske du kørte 60cc og med Passola tænding, ret mig endelig hvis min hukommelse svigterJensmc skrev:Ja, det ser spændende ud.
Problemet er bare de forumbrugere, for hvem det vigtigste i verden er at få større stempel og længere slaglængde.
Det er jo snyd.
Næ, 50cc er sagen. Se bare på min SS`er. Har kørt som 50cc de sidste 15 år.
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
hvem vil ikke gerne have længre slaglængde på stemplet ...jeg spørger bare ....tror aldrig rigtig vi lære jens at kende...slet ikke på 15 år
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Den ser spændende ud. Kan godt se at du har erfaring og gode ideer til racer bygning, selv om jeg måske nok ville have placeret motoren lavere m.h.p. bedre tyngdepunkt. Hvis jeg skulle køre 50cc ville jeg nok starte på en lettere modificeret knallert model. Men der har´du jo været - bliver spændende at se dit færdige resultat
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Jeg ELSKER at provokere bare lidt.
Og Jan! Du behøver ikke at udlevere mig. Men jeg er dog kommet på dydens smalle sti igen.
Og Jan! Du behøver ikke at udlevere mig. Men jeg er dog kommet på dydens smalle sti igen.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
neej hvor er den fin lige et par nysgerrigheds spørgsmål:
Hvor er forgaffelen fra ?
Hvor meget regner du med den ender med at køre ?
Hvor er forgaffelen fra ?
Hvor meget regner du med den ender med at køre ?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Tak for de mange venlige ord - først lige nogle flere billeder:
Min første racer - smertens barnet!!!
Min første Kreidler - en replika af en 79-80 VanVeen.
Min første Puch - Dan Jeppesen replika - MED den oprindelige motor!
Og så nu en replika af denne DeJager Kreidler fra 1975
Att: Juhl: Forgaflerne er som regel fra italienske maskiner. Ceriani, Marzocchi, Paioli, og Fontana er nok de mest kendte, når vi taler om gaffelrør- dimensioner omkring de 28- 30mm. Den røde er en Marzocchi pillet af en Puch Pioneer ungdomsklub- crosser!
Skal reduceres i længde således at der blir 60- 80mm vandring.
Att: LarsJ: Motorene er med fuldt overlæg hævet i stellet - alene af den grund at mindske front- arealet på raceren.
Att: Strynboen: Jeg har kørt mod en belgisk FS1 motoriseret racer - jeg tipper han havde 15hk!
Tak for nu
Anders
Min første racer - smertens barnet!!!
Min første Kreidler - en replika af en 79-80 VanVeen.
Min første Puch - Dan Jeppesen replika - MED den oprindelige motor!
Og så nu en replika af denne DeJager Kreidler fra 1975
Att: Juhl: Forgaflerne er som regel fra italienske maskiner. Ceriani, Marzocchi, Paioli, og Fontana er nok de mest kendte, når vi taler om gaffelrør- dimensioner omkring de 28- 30mm. Den røde er en Marzocchi pillet af en Puch Pioneer ungdomsklub- crosser!
Skal reduceres i længde således at der blir 60- 80mm vandring.
Att: LarsJ: Motorene er med fuldt overlæg hævet i stellet - alene af den grund at mindske front- arealet på raceren.
Att: Strynboen: Jeg har kørt mod en belgisk FS1 motoriseret racer - jeg tipper han havde 15hk!
Tak for nu
Anders
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Velkommen til Elsberg og godt at se dig herinde
Jeg håber jeg en dag får muligheden for at være med på banen, din hjemmeside er i hvert fald en meget stor inspiration
Yamahaen er ikke ligefrem "født" til baneræs, men det betyder ikke det helt store om den kan være med helt fremme i flokken
bare det at se 50cc klassen genopstå og måske selv opleve det på banen, det holder liv i håbet om det nok skal lykkes.
Jeg håber jeg en dag får muligheden for at være med på banen, din hjemmeside er i hvert fald en meget stor inspiration
Yamahaen er ikke ligefrem "født" til baneræs, men det betyder ikke det helt store om den kan være med helt fremme i flokken
bare det at se 50cc klassen genopstå og måske selv opleve det på banen, det holder liv i håbet om det nok skal lykkes.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Ja, godt ser det ud!
Yamaha'en kan godt, hvis den bliver trimmet til høje omdrejninger med nogle fede stumper. Det skal bare lidt mete til end en 16mm indsugning og 5,3-udstødning.
Elsberg >>
Det var fedt at se knallert-flokken på Ring Djursland i år - sikke et felt!
Er det bare mig, eller begyndte Hondaen at gå lidt flad efter anden omgang? Jeg synes så godt om det kompressorladede dikkeværk, og trods jeg er 2T-mand, så jeg alligevel helst den bette symaskine forrest.
Yamaha'en kan godt, hvis den bliver trimmet til høje omdrejninger med nogle fede stumper. Det skal bare lidt mete til end en 16mm indsugning og 5,3-udstødning.
Elsberg >>
Det var fedt at se knallert-flokken på Ring Djursland i år - sikke et felt!
Er det bare mig, eller begyndte Hondaen at gå lidt flad efter anden omgang? Jeg synes så godt om det kompressorladede dikkeværk, og trods jeg er 2T-mand, så jeg alligevel helst den bette symaskine forrest.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Enig Yamahaen kan altså godt komme til at gå stærkt.
De kreidlere ser altså godt ud. Jeg har to 5-gears motorer jeg har lagt fra til sådan et projekt.
Er der nogen der har målene til sådan et Van-Veen stel . eller lign, så man selv kan lave et?
De kreidlere ser altså godt ud. Jeg har to 5-gears motorer jeg har lagt fra til sådan et projekt.
Er der nogen der har målene til sådan et Van-Veen stel . eller lign, så man selv kan lave et?
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Man kan også bare købe en Der er en Van Veen Kreidler 50cc til salg p.t. på ebay.uk til den nette start pris af 18.000,- £
Så får man til gengæld også en historisk racer med 22 BHP (kniber vist at man kan komme op på det med hjemme tuning)
http://www.ebay.co.uk/itm/Van-Veen-krei ... 3f1c7f2cbd" onclick="window.open(this.href);return false;
Så får man til gengæld også en historisk racer med 22 BHP (kniber vist at man kan komme op på det med hjemme tuning)
http://www.ebay.co.uk/itm/Van-Veen-krei ... 3f1c7f2cbd" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vedhæftede filer
-
- $(KGrHqZHJEME+c5tVfZdBQVir7KJZ!~~60_12.jpg (53.06 KiB) Vist 25383 gange
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Undskyld nu får jeg sikkert slag, MEN jeg synes Elsberg's replica kreidler er væsentligt federe lige på udseendes punktet end den originale van veen
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Tak igen Kai - sig til hvis jeg skal levere et stel!
Føromtalte belgiers Yamaha racer:
Att: Kreidlerhansen: Din observation var korrekt - havde op til løbet på R.D. været bevidst om at 2xPer dukkede op med trimmet grej og mere erfaring - altså måtte også jeg finde på noget! Alle ved hvor nemt det er at øge ydelsen på en trykladet motor, altså højere tryk. Der gik det sjove af opgaven, for lige meget hvad, satte motoren ud ved fuldgas når jeg passerede 1bar. Adskillige aftener på bremsefeltet uden bedring, og ingen farve på tændrøret! Satte en anden type pumpe på:
Forskellige karburatorer, dyser, tændkurver samt kompressorer og stadig ingen bedring. Fire dage før bilen skulle læsses, prøvede jeg at reducere gnistgabet på 11´er røret til omtrent det halve af specifikationen med det resultat at motoren nu kunne præstere 2000rpm mere - før den satte ud! Tiden var knap og det lykkedes IKKE at anskaffe et tændings- anlæg, der kunne kaste flere kilojoule af sig
Troede ikke det kunne blive værre da jeg måtte gen- montere sidste års setup - men oplevede også udsættere her
Med kun 0.8bar kunne jeg hænge på Per indtil udsætterne satte ind - tiderne taler sit tydelige sprog:
Sidder nu og studerer tændingsanlæg og håber at finde et som kan få gnisten til at springe, i den særdeles mættede atmosfære i Honda´ens forbrændingskammer! Forslag er velkomne!
Att: Michael: Tror nu ikke at du finde et stel med plads til to 5-gears motorer
Følgende tegning handles undertiden på tysk/hollandsk Ebay:
Gør nu ikke samme fejl som mig, så kan du heller ikke være på den!
Tak for nu
Anders
Føromtalte belgiers Yamaha racer:
Att: Kreidlerhansen: Din observation var korrekt - havde op til løbet på R.D. været bevidst om at 2xPer dukkede op med trimmet grej og mere erfaring - altså måtte også jeg finde på noget! Alle ved hvor nemt det er at øge ydelsen på en trykladet motor, altså højere tryk. Der gik det sjove af opgaven, for lige meget hvad, satte motoren ud ved fuldgas når jeg passerede 1bar. Adskillige aftener på bremsefeltet uden bedring, og ingen farve på tændrøret! Satte en anden type pumpe på:
Forskellige karburatorer, dyser, tændkurver samt kompressorer og stadig ingen bedring. Fire dage før bilen skulle læsses, prøvede jeg at reducere gnistgabet på 11´er røret til omtrent det halve af specifikationen med det resultat at motoren nu kunne præstere 2000rpm mere - før den satte ud! Tiden var knap og det lykkedes IKKE at anskaffe et tændings- anlæg, der kunne kaste flere kilojoule af sig
Troede ikke det kunne blive værre da jeg måtte gen- montere sidste års setup - men oplevede også udsættere her
Med kun 0.8bar kunne jeg hænge på Per indtil udsætterne satte ind - tiderne taler sit tydelige sprog:
Sidder nu og studerer tændingsanlæg og håber at finde et som kan få gnisten til at springe, i den særdeles mættede atmosfære i Honda´ens forbrændingskammer! Forslag er velkomne!
Att: Michael: Tror nu ikke at du finde et stel med plads til to 5-gears motorer
Følgende tegning handles undertiden på tysk/hollandsk Ebay:
Gør nu ikke samme fejl som mig, så kan du heller ikke være på den!
Tak for nu
Anders
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Waouv !!! Hatten af for de fede maskiner Det er dælme dejligt med nogle flere knallert nørder her inde ! Jeg kigger videre fra side linjen Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
En lidt håbløs tegning udført i MS paint:
Den er et par år gammel men viser idéen med at bygge lavt, dog kan sædet med fordel hæves en anelse, som bevirker at man ligger mere ind over maskinen.
Ramme: typisk 20mm rør
Mål:
Akselafstand: 1150- 1225mm
Kronrørsvinkel: 23- 28grader
Kronrørs længde: 120mm
Svinggaffel længde: 430mm
Svinggaffel pivothøjde: 350mm
Sadelhøjde: 630- 750mm
Forgaffel længde: 550- 600mm
Gaffelben dia: 26- 30mm
Fjedring for: 50mm
Fjedring bag: 25- 40mm
Afstand mellem fodhviler og bagaksel: 160- 200mm (i niveau!)
Tank bredde: 70mm
Vægt: <60kg
Hjul: 18"x 2" / 18"x 2,25"
Bremser: 125cc MC
Kåbe befæstigelse v. stjerne markering.
Hvis udgangspunktet er f.eks. en Italiensk ramme, sædvanligvis dobbelt rørstel, kan en sænket affjedring gøre at svinggaffel vinklen bliver tæt på vandret. Dette kan afhjælpes ved at hæve pivot- punktet i stellet en smule.
Anders
Den er et par år gammel men viser idéen med at bygge lavt, dog kan sædet med fordel hæves en anelse, som bevirker at man ligger mere ind over maskinen.
Ramme: typisk 20mm rør
Mål:
Akselafstand: 1150- 1225mm
Kronrørsvinkel: 23- 28grader
Kronrørs længde: 120mm
Svinggaffel længde: 430mm
Svinggaffel pivothøjde: 350mm
Sadelhøjde: 630- 750mm
Forgaffel længde: 550- 600mm
Gaffelben dia: 26- 30mm
Fjedring for: 50mm
Fjedring bag: 25- 40mm
Afstand mellem fodhviler og bagaksel: 160- 200mm (i niveau!)
Tank bredde: 70mm
Vægt: <60kg
Hjul: 18"x 2" / 18"x 2,25"
Bremser: 125cc MC
Kåbe befæstigelse v. stjerne markering.
Hvis udgangspunktet er f.eks. en Italiensk ramme, sædvanligvis dobbelt rørstel, kan en sænket affjedring gøre at svinggaffel vinklen bliver tæt på vandret. Dette kan afhjælpes ved at hæve pivot- punktet i stellet en smule.
Anders
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Tænkte at en gennemgang af de deltagende maskiner v. Ring Djursland racet kunne være interessant?
#1:
Replika: Puch Pioner ramme, VZ50 hjul, bremser og affjedring, Bultaco TSS kåbe.
#2:
Kreidler RS Cub racer: årgang ? Kreidler Florett m. 6-gears motor.
#3:
Kreidler TT(Torbens turbine) RS Cub racer: årgang ? Kreidler Florett m. forbremse fra Honda CB125 og mange "nyere" dele
#4:
Dobbelt vice- verdensmester Aalt Toersen´s 71 Jamathi replika m. "Jamathiseret" Minarelli P6, drejeventil, vandkølet, tørkobling - ja, det hele!
#7:
Kreidler RS Cub racer: Kreidler Florett årgang ? m. bl.a. de obligatoriske 18" højkantede alufælge!
#8:
Martijn "EMOT" Stehouwers Casal: Hvad jeg vil betegne som et "fantom"- bygge, da der ikke har eksisteret og dermed ikke kørt løb nationalt/ internationalt med en sådan. Passer ind under EU50cc reglementet som en kategori3 racer - dvs. alle dele er tidssvarende indenfor perioden 1962- 83. Casal 6-trins med "det hele".
#11:
ZM Kreidler: Peter "Zündapp- Müller" Müller´s egen GP racer fra 1980?
fortsættes
#1:
Replika: Puch Pioner ramme, VZ50 hjul, bremser og affjedring, Bultaco TSS kåbe.
#2:
Kreidler RS Cub racer: årgang ? Kreidler Florett m. 6-gears motor.
#3:
Kreidler TT(Torbens turbine) RS Cub racer: årgang ? Kreidler Florett m. forbremse fra Honda CB125 og mange "nyere" dele
#4:
Dobbelt vice- verdensmester Aalt Toersen´s 71 Jamathi replika m. "Jamathiseret" Minarelli P6, drejeventil, vandkølet, tørkobling - ja, det hele!
#7:
Kreidler RS Cub racer: Kreidler Florett årgang ? m. bl.a. de obligatoriske 18" højkantede alufælge!
#8:
Martijn "EMOT" Stehouwers Casal: Hvad jeg vil betegne som et "fantom"- bygge, da der ikke har eksisteret og dermed ikke kørt løb nationalt/ internationalt med en sådan. Passer ind under EU50cc reglementet som en kategori3 racer - dvs. alle dele er tidssvarende indenfor perioden 1962- 83. Casal 6-trins med "det hele".
#11:
ZM Kreidler: Peter "Zündapp- Müller" Müller´s egen GP racer fra 1980?
fortsættes
Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.
Rigtig interessant med et indblik i 50cc racing.. Jeg formoder at en racing-FS1 vil blive sat af disse maskiner?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning