Frandsen skrev:(...)forlange ret meget mere(...)
Nåsådéttrorduikke...?
Jeg tror på, der er en del mere at hente, medmindre skylleportene på ingen måde kan gøres breder i selve cylinderen.
Jans og Henriks motorer kan umiddelbart håndtere et lidt højere kompressionsforhold pga. den lidt højere udstødningskanal.
Læg dertil en genetablering af en stor del af det tabte bundtræk via Ignitech.
Til din (Frandsen) motor kan vi jo prøve at få beregnet en potte eller to via den software, som Henrik og jeg begge har købt - jeg er så småt begyndt at kunne trylle dimensioner frem, som ligner noget fornuftigt.
Ydermere ligger der skabeloner klar til en fornuftig universal-udstødning, som realistisk set matcher de fleste MC-opsætninger fra 50-80cc. Ikke perfekt, men andre har opnået fine resultater med det design, ved jeg. Max rpm trimmes på forrørslængden, alene. Potten er simpel at krølle og tilpasset et løst 32mm forrør.
Så jo, der er skam masser at hente, og jeg tror, I næsten løber tør for tungere gearinger, førend der ikke er mere at hente. Ikke at jeg skal tage teten på nogen måde - jeg er blot sikker på, at jeres ombygninger kan trække 100km/t uproblematisk og under 10.000rpm!
/Rant over
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)