Min CZ 250 Sport
Re: Min CZ 250 Sport
En über nice retro kværn du har der. Den vil da vække opsigt ved et hvert mc træf - når der engang kommer plader på den
M.h.t. forsikring syntes jeg GF Veteran forsikring er billige - mener jeg giver omkring 20 - 2200 m. fuld kasko. Her fik jeg 3-400 kr. tilbage i år. Bilforsikring har jeg heller ikke kunnet finde billigere, når man vel at mærke får de sædvanlige 5-600 kr. retur hvert år pga. mindre skader i forsikringsklubben. Men de skal udfordres. Havde en snak med en assurandør en dag, der oplyste at hvis jeg kunne finde en billigere forsikring et andet sted, ville de kunne gøre det til samme pris. Nok fordi jeg har alle forsikringer der incl. hus-, indbo-, ulykke- og rejseforsikring.
M.h.t. forsikring syntes jeg GF Veteran forsikring er billige - mener jeg giver omkring 20 - 2200 m. fuld kasko. Her fik jeg 3-400 kr. tilbage i år. Bilforsikring har jeg heller ikke kunnet finde billigere, når man vel at mærke får de sædvanlige 5-600 kr. retur hvert år pga. mindre skader i forsikringsklubben. Men de skal udfordres. Havde en snak med en assurandør en dag, der oplyste at hvis jeg kunne finde en billigere forsikring et andet sted, ville de kunne gøre det til samme pris. Nok fordi jeg har alle forsikringer der incl. hus-, indbo-, ulykke- og rejseforsikring.
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min CZ 250 Sport
GF's bedste samle-tilbud er næsten 4.000kr højere end mine nuværende forhold via fagforeningen. Vel at mærke uden CZ og Kreidler! Sidstnævnte står hos GF til 967kr/år i ansvar.
Veteranforsikring er noget billigere. Aros viger ikke (umiddelbart) fra 575kr/år inkl. kasko for CZ'en med en max værdi på 25.000kr. D'oh! Hvor fa'en er den gamle registreringsattest?! :O
Jeg er i øvrigt usikker på, hvorvidt den skal synes og registreres som veteran på en eller anden kringlet, ikke-oplyst måde. Her tænker jeg på den årlige ejerafgift, primært. Kreidleren fylder 35 i år - det finder jeg selvfølgelig ud af, når dén trækkes via PBS.
Veteranforsikring er noget billigere. Aros viger ikke (umiddelbart) fra 575kr/år inkl. kasko for CZ'en med en max værdi på 25.000kr. D'oh! Hvor fa'en er den gamle registreringsattest?! :O
Jeg er i øvrigt usikker på, hvorvidt den skal synes og registreres som veteran på en eller anden kringlet, ikke-oplyst måde. Her tænker jeg på den årlige ejerafgift, primært. Kreidleren fylder 35 i år - det finder jeg selvfølgelig ud af, når dén trækkes via PBS.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min CZ 250 Sport
Lidt nyt om øst-maskineriet...:
Jeg fandt et par passende kontrollamper fra Hella, så Grøntsagen har nu fået et par blå bumser! OK, så den anden burde vel være grøn, men det er bare en detalje, og umiddelbart skal den ikke bruges til noget, alligevel...
De forreste bremsebakker er skiftet, og den ene skal vist lige files til, da den akkurat rører ved tromlen - ikke mere end jeg kan trække den rundt ved håndkraft uden anstrengelse.
Jeg har desuden bestilt forsikringsbevis + prøveplader til at dække perioden 29-31. maj, så den kan komme ud at køre lidt, uanset hvad.
Kreidleren bliver i samme ombæring flyttet til Thisted's veteranafdeling. Pga. den reducerede afgift på Kreidleren i år + de 25% rabat ved veterankøretøj nr. 2, ser det endda ud til, at udgifterne bliver det samme, som til Kreidleren, hidtil. Dvs. CZ'en er gratis, set med de rette øjne.
Jeg fandt et par passende kontrollamper fra Hella, så Grøntsagen har nu fået et par blå bumser! OK, så den anden burde vel være grøn, men det er bare en detalje, og umiddelbart skal den ikke bruges til noget, alligevel...
De forreste bremsebakker er skiftet, og den ene skal vist lige files til, da den akkurat rører ved tromlen - ikke mere end jeg kan trække den rundt ved håndkraft uden anstrengelse.
Jeg har desuden bestilt forsikringsbevis + prøveplader til at dække perioden 29-31. maj, så den kan komme ud at køre lidt, uanset hvad.
Kreidleren bliver i samme ombæring flyttet til Thisted's veteranafdeling. Pga. den reducerede afgift på Kreidleren i år + de 25% rabat ved veterankøretøj nr. 2, ser det endda ud til, at udgifterne bliver det samme, som til Kreidleren, hidtil. Dvs. CZ'en er gratis, set med de rette øjne.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min CZ 250 Sport
plejer der ikke at følge flere linser med de lamper..i "gamle" dage var der en grøn/rød/blå linse med.det er nok sparet væk
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min CZ 250 Sport
Jow... Jeg fandt endda et sæt med fire farver fra Hella, da jeg endelig fik fat i de rigtige søgekriterier på det rigtige tidspunkt. Men jeg løb tør for tålmodighed inden, og så blev det de blå.strynboen skrev:plejer der ikke at følge flere linser med de lamper..i "gamle" dage var der en grøn/rød/blå linse med.det er nok sparet væk
"Glasset" er plastic med kobberkøleplade ned mod pæren. Mener gevindet til glasset måler 18-18,2mm og er med ukendt stigning. Jeg tror ikke, jeg vil gøre mere ved den detalje, medmindre jeg en dag falder over et sæt perfekte, org. kontrollamper.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min CZ 250 Sport
det er ikke altid man skal stræbe efter nos orginal dele fra østeuropa...det er dårlige kopier af bosch...en hella er 1100 gange bedre
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min CZ 250 Sport
Deraf udtrykket 'falder over ved lejlighed'strynboen skrev:det er ikke altid man skal stræbe efter nos orginal dele fra østeuropa...det er dårlige kopier af bosch...en hella er 1100 gange bedre
Det mest originale ved mine køretøjer er føreren... indtil videre, i hvert fald. Jeg er ved at nærme mig en tilstand, hvor det skal se rigtigt ud. Ulempen ift. Kreidleren er så, at jeg kan starte forfra for fjerde gang, hehe...
Endnu en grund til at få CZ'en på gaden!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min CZ 250 Sport
Bevisnummer fra forsikringsselskabet er indhentet, prøvemærkerne er ankommet og Kreidleren bliver flyttet fra GF til Thisted indenfor den nærmeste fremtid.
Med lidt held er den grønne røgkanon synet på fredag...
Jeg skal efter synet vælge mellem at komme ud at køre i en fart eller en sort nummerplade!
Med lidt held er den grønne røgkanon synet på fredag...
Jeg skal efter synet vælge mellem at komme ud at køre i en fart eller en sort nummerplade!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min CZ 250 Sport
Glem sort nummerplade hvis du skal køre i år. Ventede 10 måneder på pladen til min Zündapp og 8 måneder på pladen til min Honda..kreidlerhansen skrev:Jeg skal efter synet vælge mellem at komme ud at køre i en fart eller en sort nummerplade!
/Steen
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min CZ 250 Sport
Projektet er stoppet for en stund... Syn bliver det i hvert fald ikke til.
Min første køretur afslører, at den bremser skævt på forhjulet ('vælter' til højre), begge tromler er ovale, speedometerkablet har vist set bedre dage og nu er begge stoplyskontakter døde.
Motormæssigt er jeg på ukendt farvand...:
Den vibrerer i fodhvilerne, så mine fødder og underben nu sover efter 15min's kørsel. Jeg går ud fra, det blot er motorophængene, som skal spændes efter.
Ved alt andet end FULD gas, kommer der sporadiske, skarpe klik fra hvad jeg fornemmer er venstre cylinder.
Den har stået stille nogle år, så at den netop i dag er begyndt at dryppe olie fra højre side af motoren er jo typisk. Jeg nærer mistanke til simmerringen ved trækakslen, men før dækslet er pillet af, forbliver det en mistanke.
Min første køretur afslører, at den bremser skævt på forhjulet ('vælter' til højre), begge tromler er ovale, speedometerkablet har vist set bedre dage og nu er begge stoplyskontakter døde.
Motormæssigt er jeg på ukendt farvand...:
Den vibrerer i fodhvilerne, så mine fødder og underben nu sover efter 15min's kørsel. Jeg går ud fra, det blot er motorophængene, som skal spændes efter.
Ved alt andet end FULD gas, kommer der sporadiske, skarpe klik fra hvad jeg fornemmer er venstre cylinder.
Den har stået stille nogle år, så at den netop i dag er begyndt at dryppe olie fra højre side af motoren er jo typisk. Jeg nærer mistanke til simmerringen ved trækakslen, men før dækslet er pillet af, forbliver det en mistanke.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min CZ 250 Sport
Er den meget slidt i forgaflen? Eller er der noget løst i forgaflen?kreidlerhansen skrev: Min første køretur afslører, at den bremser skævt på forhjulet ('vælter' til højre)
En kendt svaghed i netop de nav. Den har formentlig stået fugtigt, så der er opstået ir mellem navet og den istøbte bremsering. Eneste holdbare kur er nye nav.kreidlerhansen skrev: begge tromler er ovale
Den bageste er lidt vanskelig, som du selv har skrevet. Den forreste er svær at finde, men du kan bruge én fra en MZ ETZ 250.kreidlerhansen skrev: og nu er begge stoplyskontakter døde.
Motoren er netop kendt for at vibrere meget lidt, så det er enten en efterspændning, eller revner i de bageste eller forreste motorophæng. Revner er set mange gange før..kreidlerhansen skrev: Den vibrerer i fodhvilerne, så mine fødder og underben nu sover efter 15min's kørsel. Jeg går ud fra, det blot er motorophængene, som skal spændes efter.
Det har jeg ingen bud på. Hvor langt har den kørt siden sidste opboring? Kan det være en stempelring, som bare bliver overdøvet ved fuld gas?kreidlerhansen skrev: Ved alt andet end FULD gas, kommer der sporadiske, skarpe klik fra hvad jeg fornemmer er venstre cylinder.
Den er notorisk kendt for at være utæt netop dér. Det er nu ikke så meget pakdåsen bag kædehjulet, men mere olie som trækker ud langs akslen (under bøsningen) og bliver slynget af kædehjulet. Hvis kædehjulet ikke sidder ordentligt fast er den med sikkerhed utæt der. Hvis det faktisk er spændt fast, kan det godt være utæt alligevel -Så må der hjælpes med lidt flydende pakning..kreidlerhansen skrev: Jeg nærer mistanke til simmerringen ved trækakslen, men før dækslet er pillet af, forbliver det en mistanke.
Det kan også være at olien trækker ud langs koblingspinden. Den er tætnet med en pertinax-skive..
Hvor langt har den egentlig kørt?
/Steen
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min CZ 250 Sport
Den har kørt mindst ét kædekit i sænk = begge tandhjul på barbérbladsniveau og hvad der lignede <0,5mm slør pr. kædeled. Samleleddet var decideret bøjet og trukket halvt fra hinanden.
Forgaflen bærer ikke umiddelbart præg af slid, og hjullejerne har jeg i grunden ikke tjekket. Men jeg er som sagt på dybt vand - jeg er kun rimeligt god til Kreidler, så alt andet har en tendens til at forvirre mig.
Købte den med besked om, at alt var helt i orden, sidst den kørte, så...
Lidt oliesnask fra trækakslen kan jeg sikkert godt overkomme at få styr på. Jeg mangler desuden også at spænde udstødninger og alt andet efter.
At skifte nav og få styr på revnede motorophæng er mere end jeg kan kapere for at være helt ærlig.
Forgaflen bærer ikke umiddelbart præg af slid, og hjullejerne har jeg i grunden ikke tjekket. Men jeg er som sagt på dybt vand - jeg er kun rimeligt god til Kreidler, så alt andet har en tendens til at forvirre mig.
Købte den med besked om, at alt var helt i orden, sidst den kørte, så...
Lidt oliesnask fra trækakslen kan jeg sikkert godt overkomme at få styr på. Jeg mangler desuden også at spænde udstødninger og alt andet efter.
At skifte nav og få styr på revnede motorophæng er mere end jeg kan kapere for at være helt ærlig.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min CZ 250 Sport
Hvordan så bagerste kædehjul ud? Var det en yderkrans som var svejst til inderkransen, eller var det i ét stykke uden svejsninger?kreidlerhansen skrev: Den har kørt mindst ét kædekit i sænk = begge tandhjul på barbérbladsniveau og hvad der lignede <0,5mm slør pr. kædeled. Samleleddet var decideret bøjet og trukket halvt fra hinanden.
Tingene er jo næsten i Kreidler-kaliber, så smøg bare ærmerne op og kom i gang!kreidlerhansen skrev: Forgaflen bærer ikke umiddelbart præg af slid, og hjullejerne har jeg i grunden ikke tjekket.
Hold dog op! Hvis der er revner i ophængene, rykker du bare motoren ud og får en eller anden til at svejse dem. Hjulene er heller ikke slemme at have med at gøre. Jeg har to sæt eger liggende til den (og muligvis også to fabriksnye nav, men det skal jeg lige checke).kreidlerhansen skrev: At skifte nav og få styr på revnede motorophæng er mere end jeg kan kapere for at være helt ærlig.
Jeg har også en komplet reservedelsmaskine, hvis du har lyst
/Steen
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min CZ 250 Sport
Jeg har skam lyst, men finanserne er i bund og pladsen er trang - dvs. den gængse stopklods.
Deri ligger frustrationsmomentet, da jeg ikke købte den med tanke på at skille den ad.
Det bliver stumperne ikke mindre interessant af, så tjek endelig løs!
Bagerste kædehjul var (ligesom det nye) støbt ind i et alu-nav, ingen umiddelbare svejsninger at se.
Deri ligger frustrationsmomentet, da jeg ikke købte den med tanke på at skille den ad.
Det bliver stumperne ikke mindre interessant af, så tjek endelig løs!
Bagerste kædehjul var (ligesom det nye) støbt ind i et alu-nav, ingen umiddelbare svejsninger at se.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min CZ 250 Sport
Ok. Så har den slidt mere end ét sæt kædehjul op. Jeg solgte den i sin tid med svejst kædehjul bag. Så det er blevet udskiftet med et originalt, som du (formentlig) nu har skiftet.kreidlerhansen skrev: Bagerste kædehjul var (ligesom det nye) støbt ind i et alu-nav, ingen umiddelbare svejsninger at se.
Det bliver alligevel til en del kilometer..
/Steen
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min CZ 250 Sport
Jeg har så småt lugtet lunten...Twinsport skrev:Ok. Så har den slidt mere end ét sæt kædehjul op. Jeg solgte den i sin tid med svejst kædehjul bag. Så det er blevet udskiftet med et originalt, som du (formentlig) nu har skiftet.kreidlerhansen skrev: Bagerste kædehjul var (ligesom det nye) støbt ind i et alu-nav, ingen umiddelbare svejsninger at se.
Det bliver alligevel til en del kilometer..
/Steen
Salgstalen kan koges ned til 'køreklar evighedmaskine med masser af kilometer i sig' og bliver hermed omskrevet til i min verden at være en projektmaskine... ÆV! Dem har jeg sgu nok af i forvejen!
Den skal nok blive synet, men hvilket årstal, ved jeg ikke. Jeg kan selvfølgelig prøve at få forgaflen til at makke ret og fuske en anden bremselyskontakt på. Hvis ovale bremsetromler er den eneste fejl, kunne det jo være, den klarede et syn.
Ulempen er at den rokker i forgaflen/kronrøret med de ovale tromler. Hvis det bliver bemærket, formoder jeg, den er chanceløs, medmindre synsmanden har tendens til at være ligeglad, selvfølgelig.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min CZ 250 Sport
puha ja tromler som er trykket ud af ir fra bagsiden..er også et honda fænomen...jeg overvejer at dreje navet ud..og dreje et sæt tromle belægning som skal krympes i navet..og sikres med et par gennemgående skruer...har dog hjemkøbt et tysker hjul(tak per sønderjyde) som kan holde et par år...til jeg finder et sæt små trailer tromler som kan drejes ned til procjektet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min CZ 250 Sport
Fed idé at dreje andre tromler ned og krympe dem i som bremseringe!
Kreidler's tromler har samme tendens. Mon ikke det er et generelt problem?
Jeg ville være tilfreds med at få drejet bremseringene runde, trods jeg udmærket er klar over, det ikke holder ret længe. Men det ville i værste fald kun holde sæsonen ud.
Alternativt kan jeg selvføgelig voldtage udseende med en skivebremseombygning (MZ, evt?) idet jeg ikke har gode muligheder for at opbevare den tørt nok, alligevel. Den har stået i min garage et års tid, hvilket må have været nok til at slå bremseringene skæve pga. ir.
Kreidler's tromler har samme tendens. Mon ikke det er et generelt problem?
Jeg ville være tilfreds med at få drejet bremseringene runde, trods jeg udmærket er klar over, det ikke holder ret længe. Men det ville i værste fald kun holde sæsonen ud.
Alternativt kan jeg selvføgelig voldtage udseende med en skivebremseombygning (MZ, evt?) idet jeg ikke har gode muligheder for at opbevare den tørt nok, alligevel. Den har stået i min garage et års tid, hvilket må have været nok til at slå bremseringene skæve pga. ir.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min CZ 250 Sport
jeg har uddrejet en del tromlebremser..det kræver dog at man skilder hjulet af..da min bænk ikke kan tage et helt hjul....men er der buler i belægningen er der tit også revner
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min CZ 250 Sport
Så ryger lidt af idéen, selvfølgelig, og dermed kan jeg lige så godt krydse fingre for, Steen har de omtalte nav... og at jeg får lov at købe dem.
På en eller anden led er jeg snart ligeglad med omkostningerne. Den skal på gaden, om jeg så skal starte fra bunden med en ny krumtap. I det mindste har jeg et sæt stempler i overstørrelse på lager.
På en eller anden led er jeg snart ligeglad med omkostningerne. Den skal på gaden, om jeg så skal starte fra bunden med en ny krumtap. I det mindste har jeg et sæt stempler i overstørrelse på lager.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!