må slettes
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Squish band design
RS cylinderhøjde: 68mm +/- 0,15mm
O-ringene er runde og af Viton. Jeg kan tidligst måle mit topstykke + O-ring i morgen formiddag. En almindelig størrelse Viton-ring er bl.a. 54x2,5mm og de koster 7-12kr alt efter, hvor mange man bestiller.
Dybde og bredde af sporet kan jeg ikke lige se mig ud af - måler i morgen.
O-ringene er runde og af Viton. Jeg kan tidligst måle mit topstykke + O-ring i morgen formiddag. En almindelig størrelse Viton-ring er bl.a. 54x2,5mm og de koster 7-12kr alt efter, hvor mange man bestiller.
Dybde og bredde af sporet kan jeg ikke lige se mig ud af - måler i morgen.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Squish band design
Prøv så at sammenligne en dansk TUM186-cylinder med en tysk 2,9'er eller to (stor/lille pindboltafstand) og så til sidst en 6,25'er... nåja, slut af med en KT og til sidst en Parmakit, som alle er forskellige!
KT ligger lige omkring de 68mm... Parmakit helt ned til 67,5mm... AV, man kan blive overrasket!!!
Alle mål bør tage hensyn til deck height. 24mm er ikke bare 24mm...!
KT ligger lige omkring de 68mm... Parmakit helt ned til 67,5mm... AV, man kan blive overrasket!!!
Alle mål bør tage hensyn til deck height. 24mm er ikke bare 24mm...!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Squish band design
TUM186 er så død, fordi alt i fuld bevidsthed er malplaceret og forsnævret med henblik på at begrænse omdrejningerne... desværre er man gået så grundigt til værks, at der heller ikke er skyggen af moment.
TUM130 er værre... LANGT værre! Faktisk så slem, at de danske myndigheder accepterede en revideret udgave af cylinderen, blot man monterede et 10-tands fortandhjul for at kompensere for de højere omdrejninger! Den første TUM130 leverer mindre end 0,8HK...
Deck height er som sådan ikke problemet. Lav kompression begrænser ikke omdrejningerne - kun momentet. Tværtimod begrænser (for) høj kompression omdrejningerne, medmindre motoren på anden vis er indrettet til at modvirke den højere statiske kompression a.k.a. højere-liggende udstødningsport.
Deck height findes ved enten...:
...at bringe stemplet i topstilling og føle sig frem med søgerblade og fingerspids...
...eller...
...at måle squish-afstanden og trække toppakning + evt. dybe på forbrændingskammeret fra.
At bringe stemplet i topstilling kræver typisk, at man afmonterer svinghjulet. Især de 12V lysanlæg har så meget power, at de påvirker krumtappens stilling, når man forsøger sig frem.
TUM130 er værre... LANGT værre! Faktisk så slem, at de danske myndigheder accepterede en revideret udgave af cylinderen, blot man monterede et 10-tands fortandhjul for at kompensere for de højere omdrejninger! Den første TUM130 leverer mindre end 0,8HK...
Deck height er som sådan ikke problemet. Lav kompression begrænser ikke omdrejningerne - kun momentet. Tværtimod begrænser (for) høj kompression omdrejningerne, medmindre motoren på anden vis er indrettet til at modvirke den højere statiske kompression a.k.a. højere-liggende udstødningsport.
Deck height findes ved enten...:
...at bringe stemplet i topstilling og føle sig frem med søgerblade og fingerspids...
...eller...
...at måle squish-afstanden og trække toppakning + evt. dybe på forbrændingskammeret fra.
At bringe stemplet i topstilling kræver typisk, at man afmonterer svinghjulet. Især de 12V lysanlæg har så meget power, at de påvirker krumtappens stilling, når man forsøger sig frem.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Squish band design
Vedr. O-ring:
Ringen måler 54x2mm (rund)
Sporet måler 2,1x1,85mm (BxD)
Det slutter fint tæt, kan jeg oplyse.
Ringen måler 54x2mm (rund)
Sporet måler 2,1x1,85mm (BxD)
Det slutter fint tæt, kan jeg oplyse.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Squish band design
Den fulgte med topstykket...
Viton + ring + 54 x 2 bør give masser af hits på google eller ebay.
Materialet taget i betragtning, tror jeg ikke, det gør skade at klemme hårdere. Det vigtigste element er, at den klemmes mest i 'det lodrette plan' ift pakfladen.
En tykkere ring vil ret sikkert holde bedre. Skulle jeg vælge, blev det i retning af 3-4mm tykkelse. Det tillader dig måske også at finde ringene lokalt, hvis du ikke låser fast på en bestemt størrelse.
Viton + ring + 54 x 2 bør give masser af hits på google eller ebay.
Materialet taget i betragtning, tror jeg ikke, det gør skade at klemme hårdere. Det vigtigste element er, at den klemmes mest i 'det lodrette plan' ift pakfladen.
En tykkere ring vil ret sikkert holde bedre. Skulle jeg vælge, blev det i retning af 3-4mm tykkelse. Det tillader dig måske også at finde ringene lokalt, hvis du ikke låser fast på en bestemt størrelse.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!