Kan ikke starte
Kan ikke starte
Hej derude
Har lige renoveret min motor og nu vil den ikke starte den har fået helt ny lovlig cylinder, topstykke, stempel, ny membram, lovlig indsugningsplade og ny 10 mm karburator, ny tænding osv, Har haft den startet ved at løbe den i gang da kick ikke virker ordentligt, den køret lidt og så gik den ud og hvis man løber lidt mere med den kan man være heldig at den stater igen, men kun måske har prøvet alt med tænding, karburator, membraner, indsugningsplade, SÅ HJÆLP
MVH Claus
Har lige renoveret min motor og nu vil den ikke starte den har fået helt ny lovlig cylinder, topstykke, stempel, ny membram, lovlig indsugningsplade og ny 10 mm karburator, ny tænding osv, Har haft den startet ved at løbe den i gang da kick ikke virker ordentligt, den køret lidt og så gik den ud og hvis man løber lidt mere med den kan man være heldig at den stater igen, men kun måske har prøvet alt med tænding, karburator, membraner, indsugningsplade, SÅ HJÆLP
MVH Claus
Re: Kan ikke starte
1: tjek: kommer der benzin til karburatoren
2: tjek tændrør: er det vådt/tørt?
3: tjek tænding: er der kraftig gnist
4: tjek dyser/nål i karburator
er pakninger nye og pakfladerne tætte?, er membranen rask?, er der kompression?
2: tjek tændrør: er det vådt/tørt?
3: tjek tænding: er der kraftig gnist
4: tjek dyser/nål i karburator
er pakninger nye og pakfladerne tætte?, er membranen rask?, er der kompression?
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Kan ikke starte
Har du stillet tænding korrekt (0,35 platin afstand)? har du brugt nye pakninger ved cylinder og indsugning? tjek tændrør? original tændspole?
Re: Kan ikke starte
1: tjek: kommer der benzin til karburatoren
2: tjek tændrør: er det vådt/tørt?
3: tjek tænding: er der kraftig gnist
4: tjek dyser/nål i karburator
er pakninger nye og pakfladerne tætte?, er membranen rask?, er der kompression?
1: ja der kommer benzin til karburator
2: Tændrøret er vådt
3: Gnisten er let blå
4: Har prøvet 2 forskellige karburatorer
Pakninger er helt nye og skulle gerne være tætte, membranen er helt ny, og ja der er kompression på.
Platin afstanden er sat til 0,35 og der er brugt nye pakninger, aner ikke om det er en original tændspole da der fulgte en helt ny tænding med da jeg kom til at købe knallerten
Claus
2: tjek tændrør: er det vådt/tørt?
3: tjek tænding: er der kraftig gnist
4: tjek dyser/nål i karburator
er pakninger nye og pakfladerne tætte?, er membranen rask?, er der kompression?
1: ja der kommer benzin til karburator
2: Tændrøret er vådt
3: Gnisten er let blå
4: Har prøvet 2 forskellige karburatorer
Pakninger er helt nye og skulle gerne være tætte, membranen er helt ny, og ja der er kompression på.
Platin afstanden er sat til 0,35 og der er brugt nye pakninger, aner ikke om det er en original tændspole da der fulgte en helt ny tænding med da jeg kom til at købe knallerten
Claus
Re: Kan ikke starte
Hvis tændrøret er vådt så er tændingen ikke kraftig nok. Der har været skrevet noget om defekte T.hansen spoler herinde før. Du kunne evt prøve at gøre elektrode afstanden mindre på tændrøret.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Kan ikke starte
Hvis tændrøret er vådt så er tændingen ikke kraftig nok. Der har været skrevet noget om defekte T.hansen spoler herinde før. Du kunne evt prøve at gøre elektrode afstanden mindre på tændrøret.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Kan ikke starte
Hvis tændrøret er vådt så er tændingen ikke kraftig nok. Der har været skrevet noget om defekte T.hansen spoler herinde før. Du kunne evt prøve at gøre elektrode afstanden mindre på tændrøret.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Kan ikke starte
Det kunne også skyldes fejl i karburatoren (for stor dyse fex.) hvis ikke da lige det er det som nogle af mine knallerter har lidt af: "olie-forgiftning" -> pis utæt mellem krumtaphus og gearkasse og defekte pakdåser (den der sidder i HS er fex nogen gange fejl isat og derfor utæt) og der er ikke anvendt den rigtige type flydende pakning mellem motor blok delene og ved pakdåse holderen i HS - kan ses ved at der er olie i krumtaphuset - men tjek da som Michael nævner: tændspolen- THassan spoler -> skal bare ha´en "krammer" i skruestikken og klemmes flade -ikke en bøjet nikkel værd, og: jeg havde fex på et tidspunkt en kondensator fra THassan - ha! -> tjekkede den i min tester- > den var kortsluttet (kort sagt: dele der vedrører sikkerhed (bremser fex. er NO-GO!) og det elektriske, skal altid eftergås og det er spild af tid, når der findes dygtige folk som fex Johannes, der kan det gylle med lednings net (jeg er i den sammenhæng en luset amatør og klamphugger og laver "hjemme-fix": det er ikke kønt men det du´r ... i nogen tid )
kender man een der kan købe alm højspændings kondensatorer fra fex. elektronik produktioner er en alm polyester 220nF/400V (bruges i en del lysdæmpere, som støjfilter) http://dk.farnell.com/jsp/search/produc ... KU=1413773" onclick="window.open(this.href);return false;, Pris: kr 3,56 mange gange bedrer end selv standard (originalen), men så skal man jo lige selv svinge loddekolben og placer den bare ovenpå tændspolen, men så er den også fri for varmen fra motoren- som (ud over mekanikeren) er dens værste fjende.
kender man een der kan købe alm højspændings kondensatorer fra fex. elektronik produktioner er en alm polyester 220nF/400V (bruges i en del lysdæmpere, som støjfilter) http://dk.farnell.com/jsp/search/produc ... KU=1413773" onclick="window.open(this.href);return false;, Pris: kr 3,56 mange gange bedrer end selv standard (originalen), men så skal man jo lige selv svinge loddekolben og placer den bare ovenpå tændspolen, men så er den også fri for varmen fra motoren- som (ud over mekanikeren) er dens værste fjende.
Re: Kan ikke starte
Takker for de gode råd fandt den første fejl og det var at noten til svinghjulet var knækket, så hjulet havde rykket sig. Ny kom på og jeg gav den lige en anden indsugnings plade, membraner og et nyt tændrør, justeret lidt på platiner og så var det ud og løbe.
JUBIIII den sprang i gang og kørte sådan nogenlunde fint, men kunne høre at den skulle have en større dysse, det fik den men den dysse var lige lidt for stor, så i med den gamle igen. NU ER MASKINEN HELT DØD IGEN
JUBIIII den sprang i gang og kørte sådan nogenlunde fint, men kunne høre at den skulle have en større dysse, det fik den men den dysse var lige lidt for stor, så i med den gamle igen. NU ER MASKINEN HELT DØD IGEN
Re: Kan ikke starte
Godt du fandt den fejl - brug ikke Thassans not - den er blød som en l...Spacefox skrev:Takker for de gode råd fandt den første fejl og det var at noten til svinghjulet var knækket, så hjulet havde rykket sig. Ny kom på og jeg gav den lige en anden indsugnings plade, membraner og et nyt tændrør, justeret lidt på platiner og så var det ud og løbe.
JUBIIII den sprang i gang og kørte sådan nogenlunde fint, men kunne høre at den skulle have en større dysse, det fik den men den dysse var lige lidt for stor, så i med den gamle igen. NU ER MASKINEN HELT DØD IGEN
Jeg tror du er tæt på at have indkredsen fejlen: karburatoren
Re: Kan ikke starte
Hej igen derude
Nå men patienten er ikke død endnu startede i dag med at pille den lovlige indsugningsplade og lovlige karburator af og på med noget 16 mm JUBIIII den startede med det samme og kørte næsten helt godt, hjem igen og justere lidt og på med karburator skjoldet på med en hjelm og ud og køre lidt men efter lidt tid begyndte den at hakke og hoste lidt, hjem jeg kom og så gik den ud og er igen helt død. Der er gnist på, tændrøret bliver lidt vådt, prøvet forskellige tændrør, justeret på platiner, skiftet tændrørs hætte, har haft hele tændingen af og tjekke den. Hvis det ikke er fordi jeg har lidt grå hår, så ville jeg få det nu men der kommer vel liv i den på et tidspunkt
Claus
Nå men patienten er ikke død endnu startede i dag med at pille den lovlige indsugningsplade og lovlige karburator af og på med noget 16 mm JUBIIII den startede med det samme og kørte næsten helt godt, hjem igen og justere lidt og på med karburator skjoldet på med en hjelm og ud og køre lidt men efter lidt tid begyndte den at hakke og hoste lidt, hjem jeg kom og så gik den ud og er igen helt død. Der er gnist på, tændrøret bliver lidt vådt, prøvet forskellige tændrør, justeret på platiner, skiftet tændrørs hætte, har haft hele tændingen af og tjekke den. Hvis det ikke er fordi jeg har lidt grå hår, så ville jeg få det nu men der kommer vel liv i den på et tidspunkt
Claus
Re: Kan ikke starte
Har du benzinfilter på?
Re: Kan ikke starte
Jebs der sidder et på.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Kan ikke starte
Hej.
Det er ikke så længe siden jeg har haft ligende problemer! Min opførte sig på fuldstændig samme måde, som du beskriver det!
Så jeg begyndte at tage de forskellige ting en efter en, så jeg kunne udelukke nogle ting.
Først og fremmest fik jeg renset min karburator med trykluft, og jeg tog nogle enkelte hår fra en stålbørste og prikkede ind igennem de huller der nu var. Og der viste det sig så at den næsten var stoppet til flere steder.
Efter det fik jeg sat karburatoren på og startet den op. Nu gik den så fantastisk i tomgang.... MEEN!!! Så skulle jeg lige køre en tur og det gik pisse godt i starten, men efter 300-400m så gik den ud og var helt død, så jeg måtte trække hjem. Da jeg kom hjem kunne jeg slet ikke sparke den igang, så jeg valgte lige at tjekke tændingen og justere den. BRUM BRUM så var der sku liv igen!! Så slog det mig at det kunne være selve knikser kontakten der var slidt helt op, så jeg købte en ny fra Yamahafs1.dk i luksus kvalitet. Og jeg har ikke haft nogle problemer siden, den har bare kørt som en drøm.
Det er ikke så længe siden jeg har haft ligende problemer! Min opførte sig på fuldstændig samme måde, som du beskriver det!
Så jeg begyndte at tage de forskellige ting en efter en, så jeg kunne udelukke nogle ting.
Først og fremmest fik jeg renset min karburator med trykluft, og jeg tog nogle enkelte hår fra en stålbørste og prikkede ind igennem de huller der nu var. Og der viste det sig så at den næsten var stoppet til flere steder.
Efter det fik jeg sat karburatoren på og startet den op. Nu gik den så fantastisk i tomgang.... MEEN!!! Så skulle jeg lige køre en tur og det gik pisse godt i starten, men efter 300-400m så gik den ud og var helt død, så jeg måtte trække hjem. Da jeg kom hjem kunne jeg slet ikke sparke den igang, så jeg valgte lige at tjekke tændingen og justere den. BRUM BRUM så var der sku liv igen!! Så slog det mig at det kunne være selve knikser kontakten der var slidt helt op, så jeg købte en ny fra Yamahafs1.dk i luksus kvalitet. Og jeg har ikke haft nogle problemer siden, den har bare kørt som en drøm.
Re: Kan ikke starte
Helt klart værdifuldt info:
bedst som man tror at NU kører lortet, så HA! gå´mårn´do´der do´
det er jo lige før man skulle skrive en tjek-liste?
-og øverst på listen: er der snavs / Thassan dele de kritiske steder: ud af min butik! ind med nye kvalitets dele, enten helt originale i de sexede Yamaha Genuine poser eller andre velkendte, vel-renomérede OG gode kopi-dele
og køb nu den ultralyds renser i Harald Skrald og rens de vitale dele i lampeolie i denne ultralydsrenser.
Der ER dele der ikke er så funktionelle kritiske og derfor godt KAN købes som uoriginale og der er også funktionel kritiske dele som ikke længere kan købes originalt og derfor må man ty til alternativer - og her kommer bla. Benny ind som klart foretrukken: han er jo ikke interesseret i at sælge dele, der giver ham dårlig reklame, not?
(latin: "Vir prudens non contra vindum mengit" /transl.: "klog mand pisser ikke op imod vinden" )
Ro, renlighed og regelmæssighed - og: flid, tålmodighed og viden (og penge...) - så kommer man langt..
"Det er nu en dejlig hobby vi har" er der et forum medlem, der har sagt
Good hunt!
bedst som man tror at NU kører lortet, så HA! gå´mårn´do´der do´
det er jo lige før man skulle skrive en tjek-liste?
-og øverst på listen: er der snavs / Thassan dele de kritiske steder: ud af min butik! ind med nye kvalitets dele, enten helt originale i de sexede Yamaha Genuine poser eller andre velkendte, vel-renomérede OG gode kopi-dele
og køb nu den ultralyds renser i Harald Skrald og rens de vitale dele i lampeolie i denne ultralydsrenser.
Der ER dele der ikke er så funktionelle kritiske og derfor godt KAN købes som uoriginale og der er også funktionel kritiske dele som ikke længere kan købes originalt og derfor må man ty til alternativer - og her kommer bla. Benny ind som klart foretrukken: han er jo ikke interesseret i at sælge dele, der giver ham dårlig reklame, not?
(latin: "Vir prudens non contra vindum mengit" /transl.: "klog mand pisser ikke op imod vinden" )
Ro, renlighed og regelmæssighed - og: flid, tålmodighed og viden (og penge...) - så kommer man langt..
"Det er nu en dejlig hobby vi har" er der et forum medlem, der har sagt
Good hunt!
Re: Kan ikke starte
Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men er.. knikser kontakten = platiner ??Christian M skrev:Hej.
Det er ikke så længe siden jeg har haft ligende problemer! Min opførte sig på fuldstændig samme måde, som du beskriver det!
Så jeg begyndte at tage de forskellige ting en efter en, så jeg kunne udelukke nogle ting.
Først og fremmest fik jeg renset min karburator med trykluft, og jeg tog nogle enkelte hår fra en stålbørste og prikkede ind igennem de huller der nu var. Og der viste det sig så at den næsten var stoppet til flere steder.
Efter det fik jeg sat karburatoren på og startet den op. Nu gik den så fantastisk i tomgang.... MEEN!!! Så skulle jeg lige køre en tur og det gik pisse godt i starten, men efter 300-400m så gik den ud og var helt død, så jeg måtte trække hjem. Da jeg kom hjem kunne jeg slet ikke sparke den igang, så jeg valgte lige at tjekke tændingen og justere den. BRUM BRUM så var der sku liv igen!! Så slog det mig at det kunne være selve knikser kontakten der var slidt helt op, så jeg købte en ny fra Yamahafs1.dk i luksus kvalitet. Og jeg har ikke haft nogle problemer siden, den har bare kørt som en drøm.
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.
MVH.
Danni N.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.
MVH.
Danni N.
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Kan ikke starte
JØPSDibii skrev:Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men er.. knikser kontakten = platiner ??Christian M skrev:Hej.
Det er ikke så længe siden jeg har haft ligende problemer! Min opførte sig på fuldstændig samme måde, som du beskriver det!
Så jeg begyndte at tage de forskellige ting en efter en, så jeg kunne udelukke nogle ting.
Først og fremmest fik jeg renset min karburator med trykluft, og jeg tog nogle enkelte hår fra en stålbørste og prikkede ind igennem de huller der nu var. Og der viste det sig så at den næsten var stoppet til flere steder.
Efter det fik jeg sat karburatoren på og startet den op. Nu gik den så fantastisk i tomgang.... MEEN!!! Så skulle jeg lige køre en tur og det gik pisse godt i starten, men efter 300-400m så gik den ud og var helt død, så jeg måtte trække hjem. Da jeg kom hjem kunne jeg slet ikke sparke den igang, så jeg valgte lige at tjekke tændingen og justere den. BRUM BRUM så var der sku liv igen!! Så slog det mig at det kunne være selve knikser kontakten der var slidt helt op, så jeg købte en ny fra Yamahafs1.dk i luksus kvalitet. Og jeg har ikke haft nogle problemer siden, den har bare kørt som en drøm.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Kan ikke starte
Ja det er
Og det er dem her jeg købte: http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... s-385.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Husk også den filt kolds, der smøre svinghjulet.
mvh
Christian
Og det er dem her jeg købte: http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... s-385.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Husk også den filt kolds, der smøre svinghjulet.
mvh
Christian
Re: Kan ikke starte
Ok...Så blev jeg det klogere! Tror lige jeg bestiller et sæt også.
Den med filt kolds, der smøre svinghjulet.den var go.
Den med filt kolds, der smøre svinghjulet.den var go.
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.
MVH.
Danni N.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.
MVH.
Danni N.
Re: Kan ikke starte
Sidste nye update
Har rodet lidt med Yamahaen igen og kunne ikke få liv i den tog mig en smøg og en kop kaffe og brokkede mig over den elendige møg knallert. Så fandt jeg på at min Honda dax skulle sponsorer en tændspole, på med den og Yamahaen sprang i gang som gepard køre rigtig godt men kan godt finde på at lave nogle små hak i motorgangen når den køre, nok bare noget fin justering
SÅ HER SIDDER EN GLAD MAND OG SKRIVER
Har rodet lidt med Yamahaen igen og kunne ikke få liv i den tog mig en smøg og en kop kaffe og brokkede mig over den elendige møg knallert. Så fandt jeg på at min Honda dax skulle sponsorer en tændspole, på med den og Yamahaen sprang i gang som gepard køre rigtig godt men kan godt finde på at lave nogle små hak i motorgangen når den køre, nok bare noget fin justering
SÅ HER SIDDER EN GLAD MAND OG SKRIVER