12V skrev:Lige en opfølgning, min gamle kondensator målte helt som den skulle, havde altså den rigtige kapacitet. Men den gnistede meget mellem platinerne. Monterede en ny Daichi og gnisterne var helt væk, den målte det samme som den gamle.
I fredags var jeg ved en kammerat for at hjælpe ham med sin Maxi tændning, der måltekondensatoren også rigtig, men var defekt!
Så det med at måle kapaciteten gider jeg slet ikke bruge tid på mere
Men det gjorde en forskel at slidte platinerne selvom den defekte målte det samme som den nye?
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
Du har jo skiftet til nye platiner - selvom både de nye og de gamle målte det samme. Og derfor spørger jeg om det hjalp at skifte dem? Du kunne jo se at de gamle gnistede en smule
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
Har kun skiftet kondensatoren, platinerne er de gamle originale som ser rigtig fine ud i fiberklods og belægning.
Platinerne gnistede fordi kondensatoren ikke virkede. Den havde den kapacitet som en fungerende skal have, men virkede ikke som skulle. Med en ny kondensator var gnisterne væk.
12V skrev:Har kun skiftet kondensatoren, platinerne er de gamle originale som ser rigtig fine ud i fiberklods og belægning.
Platinerne gnistede fordi kondensatoren ikke virkede. Den havde den kapacitet som en fungerende skal have, men virkede ikke som skulle. Med en ny kondensator var gnisterne væk.
Det var det jeg prøvede at fortælle
Ups jeg mente selvfølgelig også kondensatoren
Men kørte den så bedre efter skiftet?
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
Det ved jeg desværre ikke, lod den kun starte en enkelt gang efter renoveringen. Da jeg så den stadig gnistede, slukkede jeg for at skåne platinerne og skiftede kondensatoren.
12V skrev:Det ved jeg desværre ikke, lod den kun starte en enkelt gang efter renoveringen. Da jeg så den stadig gnistede, slukkede jeg for at skåne platinerne og skiftede kondensatoren.
okay
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
Bedst som jeg (og sikkert andre også) troede at der var styr på kondensatoren til FS1, blev jeg i dag klogere, for jeg har købt en gl. model ankerplade fra en Yamaha-kender i Sorring og der var den monterede kondensator eksploderet, men sælger havde skaffet en ny orininal. Men den er påtrykt symbolet for Mitsubishi med underteksten "Japan" i stedet for "Daichi", men har andre set den og så måler den kun halv kapacitet 130 nF ?
[attachment=0]Oktober 2013 002.JPG[/attachment)
Nu er den også afprøvet og kører glimrende...
Vedhæftede filer
Oktober 2013 002.JPG (42.5 KiB) Vist 12030 gange
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974 Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer) Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun) Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Nu er jeg jo ny, og er ved at finde mig et projekt at gå i gang med, men jeg kan huske da jeg havde min gamle Yamaha 4gears dx fra 76, da havde jeg også det problem med at den gnistede inde ved platinsæt og det viste sig at den lille pude som sidder i holder ved kondensator var knastør, problemet blev løst ved at væde denne pude med en smule olie og så var gnisterne væk. jeg ved ikke om i andre har oplevede det samme