må slettes

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:03, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3951
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af kreidlerhansen »

Årh, hvor er det godt at høre, der er tilfredsstillende liv i den!

Det har været en bøvlet sommer med... alle dine motorer :thunge Se så at blive køreklar!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:04, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 883
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Nabo Jan »

Knud skrev:Ja´eh... men NGK tændrør grrrrrr :(n) :evil:
Nu er det så nr. 2 tændrør der fiser a´ efter blot nogle få minutters kørsel
så nu ryger hele beholdningen af NGK-tændrør i brok kassen - det er da helt utroligt!
og så bli´r der ingen jomfru kørsel idag! øv & f**k! :twisted:
Hvilket glødetal kører du med og var den lovlig?
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:04, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 883
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Nabo Jan »

En lovlig Yamaha skal have et 6 eller 7 rør, måske det som er galt!
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3497
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af 12V »

De er så underlige de NGK rør sammen med en FS1. En af mine makkere kører med et 6er og der er ingen problemer. En anden makkers æder sådan et 6er fra NGK for hver 50 km. I min egen har jeg et tilsvarende fra champion, ingen bøvl.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3951
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af kreidlerhansen »

Prøv lige at tjekke fortændingen og justér tændrørsgabet til 0,35-0,4mm først...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1980
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Kai »

Skift tændspolen :)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:04, rettet i alt 2 gange.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:04, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:04, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3497
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af 12V »

Knud skrev: Hvilket tændrør hos Bosch og Champion svarer et NGK B6HS til?
BOSCH W7A hhv. Champion L85?

og hvad hedder så alternativerne til NGK B8HS? :
Bosch W4AC hhv. Champion L82C ?

og du´r Bosch og Champion?
Hvad kører du med ? fex: Johannes, NaboJan, Frandsen og KreidlerHansen?
B6HS = Champion L86C = Bosch W7AC

B8HS = Champion L78C = Bosch W3AC/W4AC

Jeg kører med et L86C i min lovlige FS1. Min bror fik et L78C i sin Omer Scrambler, efter et helt nyt NGK 7'er brændte af efter få km. Derefter har den lige kørt over 500 km uden bøvl. Har forresten haft hurtigt døende NGK rør fra andre leverandører end T-Hansen, husker at folk spekulerede på om TH havde fået piratkopier.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3951
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af kreidlerhansen »

Champion L86C = B6HS
L82C = B7/8HS
L78C = B9HS

Champion formår (synes jeg) at spænde ret bredt, således et relativt koldt tændrør lettere kan holdes rent i en 'varm' motor, hvor NGK kan være lidt træls.

Jeg har aldrig haft problemer med hverken NGK eller Champion... til gengæld har jeg ofte oplevet, at Bosch-tændrør afgår ved døden uden forvarsel; Dvs. kører fint, indtil motoren slukkes og næste gang er gnisten væk.

:whew

P.t. render der rygter om, at Brisk klarer sig bedst på CDI-tændinger, så jeg overvejer næsten at prøve... bare for at prøve, og fordi jeg synes min kineser-tænding (Kokusan/kopi af Ducati-tændingen til bl.a. Derbi Senda) har det med at sætte ud ved 11.000rpm eller mere.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 883
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Nabo Jan »

Jeg kører altid med NGK, har aldrig de store problemer når bare der køres med det rigtige glødetal!
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:04, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:05, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:05, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:05, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Dewil »

det er det blankeste mat jeg længe har set... :shock:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."