Kobling igen.
Re: Kobling igen.
Passer tolerance-mærkerne burde det jo køre lydløst........ det gør det dog sjældent. Dele som intet har sagt i en blok kan komme til at sige lidt så snart det flyttes rundt på selvom det er samme stumper. Har hos Johnny været med til at skifte et præmærhjul da det hylede bare i tomgang. Tog et tilfældigt brugt fra kassen som jeg synes så hæderligt ud og hvor spillerummet virkede rimeligt (rent gætværk naturligvis) men den holdt helt op med at hyle bagefter.... (blind høne finder også korn).. Vi havde blot håbet at lyden blev reduceret. Om lyden bliver mindre med tiden er vel realistisk at tro på, men det kræver nok endda nogen kilometer, jeg aner det ikke desværre. Men med de kilometer vi kører, vil jeg bare prøve at reducere lyden hvis det er muligt.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Kobling igen.
Genoptager lige denne igen..
Har nu fået motor på igen, ny kæde og nyt koblingsskjold med RD50 snegl, tak til Claus for det..
Baghjul kører selvfølgelig rundt uden problemer i frigear, drejer motor med rundt når den er i gear..
Så kobling tager fint fat.. Men når jeg så kobler ud, så syntes jeg der er meget modstand på baghjul? Den drejer dog ikke motor med rundt..
Hvor meget modstand skal der være og ikke være?
Kobling er ny, skal den evt køres til?
Kan ikke huske dette fra da jeg var dreng..
Edit: den laver samme nummer med et gammel skjold med fs1 snegl jeg har liggende, så "problemet" er ikke RD50 sneglen..
Har nu fået motor på igen, ny kæde og nyt koblingsskjold med RD50 snegl, tak til Claus for det..
Baghjul kører selvfølgelig rundt uden problemer i frigear, drejer motor med rundt når den er i gear..
Så kobling tager fint fat.. Men når jeg så kobler ud, så syntes jeg der er meget modstand på baghjul? Den drejer dog ikke motor med rundt..
Hvor meget modstand skal der være og ikke være?
Kobling er ny, skal den evt køres til?
Kan ikke huske dette fra da jeg var dreng..
Edit: den laver samme nummer med et gammel skjold med fs1 snegl jeg har liggende, så "problemet" er ikke RD50 sneglen..
Re: Kobling igen.
Den kan sagtens bide en del efter en nysamling. Pladerne klistrer ret godt sammen når det hele er koldt, især ved nye plader.
Prøv og vent med at gøre andet indtil du har haft den ude at køre og finjusteret håndtaget/kablet.
Prøv og vent med at gøre andet indtil du har haft den ude at køre og finjusteret håndtaget/kablet.
Re: Kobling igen.
Okay, tak
Var lige ved at blive bange for at det hed forfra igen :-\
Var lige ved at blive bange for at det hed forfra igen :-\
Re: Kobling igen.
Hvis du med startet motor, kan koble ud og sætte den i 1'ste gear uden det siger KLONK! og tilbage til frigear igen, så er der nok ingen problemer
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Kobling igen.
En hurtig og kort opdatering: Det virker!!
Ingen "klonk" lyde, blot en tilkobling og det virker perfekt..
Tak for alle råd og et super forum!!
Ingen "klonk" lyde, blot en tilkobling og det virker perfekt..
Tak for alle råd og et super forum!!
Re: Kobling igen.
Godt at høre..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Kobling igen.
Giv lige lyd fra dig, når du har kørt et stykke tid med RD50 sneglen, og giv en status.
Jeg har et fuldstændig udslidt originalt koblingsskjold, så det kunne jo være jeg skulle lave en til mig selv også.
Jeg har et fuldstændig udslidt originalt koblingsskjold, så det kunne jo være jeg skulle lave en til mig selv også.
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: Kobling igen.
Henriks F5B kører med et konverteret skjold og det kører perfekt, så det er forbudt at smide at originalt skjold ud...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Kobling igen.
Giver gerne lyd fra mig, men rent kvalitets mæssigt, så tror jeg på at det er bedre end måden fs1 sneglen er lavet.. Det vildeste jeg skal skifte nogen sinde er jo den RD50 snegl, aldrig nyt skjold..SigSauer skrev:Giv lige lyd fra dig, når du har kørt et stykke tid med RD50 sneglen, og giv en status.
Jeg har et fuldstændig udslidt originalt koblingsskjold, så det kunne jo være jeg skulle lave en til mig selv også.
Tror måske jeg har fået en mere fast kobling, og tror der er mere kraft i RD'en den trykker også koblings pinden 1mm længere ind, ved dog ikke hvad det sidste har at sige i længden..
Re: Kobling igen.
Var også bange for pladsen da jeg opdagede at den blev trykket den smule længere ind, dog har jeg været i gang med at måle på pladsen, og der er "nok" at tage af og hellere ingen grimme lyde når koblingen bruges med tændt motor, var det første der blev testet og gennem gået
Nu ved jeg af gode grunde ikke hvordan en ny snegl og skjold føles med fs1 snegl, men den gamle jeg har liggende føles meget "let og slatten" i forhold til hvad jeg har nu..
Nu ved jeg af gode grunde ikke hvordan en ny snegl og skjold føles med fs1 snegl, men den gamle jeg har liggende føles meget "let og slatten" i forhold til hvad jeg har nu..