må slettes
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:03, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Årh, hvor er det godt at høre, der er tilfredsstillende liv i den!
Det har været en bøvlet sommer med... alle dine motorer Se så at blive køreklar!
Det har været en bøvlet sommer med... alle dine motorer Se så at blive køreklar!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:04, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Hvilket glødetal kører du med og var den lovlig?Knud skrev:Ja´eh... men NGK tændrør grrrrrr
Nu er det så nr. 2 tændrør der fiser a´ efter blot nogle få minutters kørsel
så nu ryger hele beholdningen af NGK-tændrør i brok kassen - det er da helt utroligt!
og så bli´r der ingen jomfru kørsel idag! øv & f**k!
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:04, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
En lovlig Yamaha skal have et 6 eller 7 rør, måske det som er galt!
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
De er så underlige de NGK rør sammen med en FS1. En af mine makkere kører med et 6er og der er ingen problemer. En anden makkers æder sådan et 6er fra NGK for hver 50 km. I min egen har jeg et tilsvarende fra champion, ingen bøvl.
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Prøv lige at tjekke fortændingen og justér tændrørsgabet til 0,35-0,4mm først...
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Skift tændspolen
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:04, rettet i alt 2 gange.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:04, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:04, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
B6HS = Champion L86C = Bosch W7ACKnud skrev: Hvilket tændrør hos Bosch og Champion svarer et NGK B6HS til?
BOSCH W7A hhv. Champion L85?
og hvad hedder så alternativerne til NGK B8HS? :
Bosch W4AC hhv. Champion L82C ?
og du´r Bosch og Champion?
Hvad kører du med ? fex: Johannes, NaboJan, Frandsen og KreidlerHansen?
B8HS = Champion L78C = Bosch W3AC/W4AC
Jeg kører med et L86C i min lovlige FS1. Min bror fik et L78C i sin Omer Scrambler, efter et helt nyt NGK 7'er brændte af efter få km. Derefter har den lige kørt over 500 km uden bøvl. Har forresten haft hurtigt døende NGK rør fra andre leverandører end T-Hansen, husker at folk spekulerede på om TH havde fået piratkopier.
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Champion L86C = B6HS
L82C = B7/8HS
L78C = B9HS
Champion formår (synes jeg) at spænde ret bredt, således et relativt koldt tændrør lettere kan holdes rent i en 'varm' motor, hvor NGK kan være lidt træls.
Jeg har aldrig haft problemer med hverken NGK eller Champion... til gengæld har jeg ofte oplevet, at Bosch-tændrør afgår ved døden uden forvarsel; Dvs. kører fint, indtil motoren slukkes og næste gang er gnisten væk.
P.t. render der rygter om, at Brisk klarer sig bedst på CDI-tændinger, så jeg overvejer næsten at prøve... bare for at prøve, og fordi jeg synes min kineser-tænding (Kokusan/kopi af Ducati-tændingen til bl.a. Derbi Senda) har det med at sætte ud ved 11.000rpm eller mere.
L82C = B7/8HS
L78C = B9HS
Champion formår (synes jeg) at spænde ret bredt, således et relativt koldt tændrør lettere kan holdes rent i en 'varm' motor, hvor NGK kan være lidt træls.
Jeg har aldrig haft problemer med hverken NGK eller Champion... til gengæld har jeg ofte oplevet, at Bosch-tændrør afgår ved døden uden forvarsel; Dvs. kører fint, indtil motoren slukkes og næste gang er gnisten væk.
P.t. render der rygter om, at Brisk klarer sig bedst på CDI-tændinger, så jeg overvejer næsten at prøve... bare for at prøve, og fordi jeg synes min kineser-tænding (Kokusan/kopi af Ducati-tændingen til bl.a. Derbi Senda) har det med at sætte ud ved 11.000rpm eller mere.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Jeg kører altid med NGK, har aldrig de store problemer når bare der køres med det rigtige glødetal!
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:04, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:05, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:05, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:05, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
det er det blankeste mat jeg længe har set...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning