Eriks 74´er.
Eriks 74´er.
For ikke at gå helt i stå har jeg valgt at lave to sideløbende projekter for Erik denne gang. Det er 74 og 75 modellerne (nosseknusergruppen ).
Derfor har jeg i dag startet op på motoren til hans kommende 74´er. Krumtapblokkene er blevet blæst og planslebet. Der er kommet nye KORYO-lejer i, og en meget fin krumtap og gearkasse er monteret.
Derfor har jeg i dag startet op på motoren til hans kommende 74´er. Krumtapblokkene er blevet blæst og planslebet. Der er kommet nye KORYO-lejer i, og en meget fin krumtap og gearkasse er monteret.
- Vedhæftede filer
-
- P1050257_1024x768.JPG (126.6 KiB) Vist 11217 gange
-
- P1050258_1024x768.JPG (138.65 KiB) Vist 11217 gange
Mvh Per.
Re: Eriks 74´er.
Du bli`r ved, hva`.
Men fint bliver det i hvert tilfælde.
Du må nok hellere give konen et foto af dig, så hun kan kende dig, når du spiser aftensmad.
Men fint bliver det i hvert tilfælde.
Du må nok hellere give konen et foto af dig, så hun kan kende dig, når du spiser aftensmad.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Eriks 74´er.
Det vil jeg gøreJensmc skrev:Du bli`r ved, hva`.
Men fint bliver det i hvert tilfælde.
Du må nok hellere give konen et foto af dig, så hun kan kende dig, når du spiser aftensmad.
Mvh Per.
Re: Eriks 74´er.
I dag blev motoren - minus tændingssiden - lavet færdig. Desuden fik jeg også lige strikket et forhjul sammen. Det er med nyt Inoue-dæk og brugt ditto slange
Fælgbåndet blev desværre et noname,da lageret ikke kunne fremtrylle et Inoue fælgbånd.
Fælgbåndet blev desværre et noname,da lageret ikke kunne fremtrylle et Inoue fælgbånd.
Mvh Per.
Re: Eriks 74´er.
KANON Per, som altid
Venlig hilsen
Niels Koch
Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Niels Koch
Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Re: Eriks 74´er.
Det ligner et Inoue Indonesia.
Pjat, det kan jeg ikke se.
Pjat, det kan jeg ikke se.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Eriks 74´er.
Hvad er grunden til du lader gummitætningen sidde i lejet bag fortandhjulet.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
- fiskepeter
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 438
- Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
- Kontakt:
Re: Eriks 74´er.
Det er en pakdåse er det ikke...Kai skrev:Hvad er grunden til du lader gummitætningen sidde i lejet bag fortandhjulet.
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Re: Eriks 74´er.
Nej det er selve lejets gummitætning man ser der.
Det er måske for at gøre den ekstra tæt, man risikerer dog at simmeringen får for lidt smørelse på læberne og derfor brænder af. Men det er bare et gæt
---
Flot arbejde, som altid
Det er måske for at gøre den ekstra tæt, man risikerer dog at simmeringen får for lidt smørelse på læberne og derfor brænder af. Men det er bare et gæt
---
Flot arbejde, som altid
Re: Eriks 74´er.
Hej Kai.Kai skrev:Hvad er grunden til du lader gummitætningen sidde i lejet bag fortandhjulet.
Da de nye Koryo-lejer har gummitætningsringe i begge sider, har jeg valgt kun at fjerne den inderste, så lejet kan blive smurt løbende. Den yderste har jeg kun ladet sidde for at lave en ekstra pakning, da de gamle nummerblokke tit er temmelig voldtaget netop ved kædehjulet med den meget tynde simmerring.
Mvh Per.
Re: Eriks 74´er.
Så lykkedes det at få 74´eren til at stå ved egen hjælp.
Forskærmen er en original omforkromet.
Skærmbolte og foraksel skulle være de rigtige med flad afdrejet hoved.
ERIIIK !!! Jeg mangler lakdele i Cosmic metallic blue
Forskærmen er en original omforkromet.
Skærmbolte og foraksel skulle være de rigtige med flad afdrejet hoved.
ERIIIK !!! Jeg mangler lakdele i Cosmic metallic blue
Mvh Per.
-
- Junior knallert
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: lør 7. maj 2011 11:46
- Kontakt:
Re: Eriks 74´er.
Ja det ser rigtig fint ud det er da ikke din mening at sætte 6mm åben møtrikker på topstykket som jeg husker det på 75 til 72 er det med fine høje lukkede møtrikker på topstykket . måske en dum detalje men jeg ser det sku altid . hilsen Låsesmeden .Per skrev:Så lykkedes det at få 74´eren til at stå ved egen hjælp.
Forskærmen er en original omforkromet.
Skærmbolte og foraksel skulle være de rigtige med flad afdrejet hoved.
ERIIIK !!! Jeg mangler lakdele i Cosmic metallic blue
Re: Eriks 74´er.
Så blev ledningsnet og tændspole monteret - samt møtrikker til topstykket udskiftet til de rigtige.
Tak, Låsesmeden for hintet. Jeg vidste det egentlig godt, men i kampens hede og lige efter at have lavet både to 76´ere, en 77´er og en 78´er, så tog rutinen over
Tak, Låsesmeden for hintet. Jeg vidste det egentlig godt, men i kampens hede og lige efter at have lavet både to 76´ere, en 77´er og en 78´er, så tog rutinen over
Mvh Per.
Re: Eriks 74´er.
I dag blev tænding monteret og derefter motoren monteret på stellet - sammen med luftfilterhuset.
Motorboltene er de rigtige (fra Jesper J) med 13 mm hoved og med et 6-tal i.
Motorboltene er de rigtige (fra Jesper J) med 13 mm hoved og med et 6-tal i.
Mvh Per.
- fiskepeter
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 438
- Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
- Kontakt:
Re: Eriks 74´er.
Per skrev:I dag blev tænding monteret og derefter motoren monteret på stellet - sammen med luftfilterhuset.
Motorboltene er de rigtige (fra Jesper J) med 13 mm hoved og med et 6-tal i.
Per jeg er ikke så skarp på de gamle! men skal motorboltene ikke i fra den anden side...
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Re: Eriks 74´er.
I dag kom der bagskærm og baglygte på Eriks 74´er. Bagskærmen er desværre en svensk med 2 huller for meget, men indtil den rigtige dukker op, så er denne her god nok
Mvh Per.
Re: Eriks 74´er.
Nu har Erik fået malet lakdelene i Cosmic Metallic Blue og jeg kan komme videre med 74´eren.
I dag har jeg fået lavet de bagerste støddæmpere, og de er delvis monteret, men det er noget med, at de lukkede møtrikker skal være af en bestemt type, så hvis en eller anden, der har en original 74´er vil tage et nærbillede af de lukkede møtrikker, så vil jeg blive glad, og alle os der læser denne tråd vil blive en smule mere oplyste på de helt små detaljer
I dag har jeg fået lavet de bagerste støddæmpere, og de er delvis monteret, men det er noget med, at de lukkede møtrikker skal være af en bestemt type, så hvis en eller anden, der har en original 74´er vil tage et nærbillede af de lukkede møtrikker, så vil jeg blive glad, og alle os der læser denne tråd vil blive en smule mere oplyste på de helt små detaljer
Mvh Per.
Re: Eriks 74´er.
Jeg havde monteret en omforkromet forskærm med nogle små nister i kromen, som ikke blev godkendt af Erik. Derfor fik jeg en anden perfekt omforkromet skærm af ham som jeg skulle sætte på i stedet for. Da jeg så afmonterede den oprindeligelige og skulle til at sætte den bedre på, opdagede jeg, at hullerne til kabelgummiet var i venstre side.
Jeg gik så ind på lageret for at se, hvad jeg havde liggende af skærme. I en stak på fire originale skærme, var der sørme en ny original skærm med huller i højre side.
Bag stakken af skærme, var der et originalt ENOUE-dæk 2,50-17.
Bag dækket stod der også et meget fint baghjul - dog med et forkert fælg, men med originale eger og nav.
Nav og eger har jeg så spændt op i et originalt omforkromet fælg (ARY 1.40-17) og monteret det originale ENOUE-dæk på. Her er resultatet...
Jeg gik så ind på lageret for at se, hvad jeg havde liggende af skærme. I en stak på fire originale skærme, var der sørme en ny original skærm med huller i højre side.
Bag stakken af skærme, var der et originalt ENOUE-dæk 2,50-17.
Bag dækket stod der også et meget fint baghjul - dog med et forkert fælg, men med originale eger og nav.
Nav og eger har jeg så spændt op i et originalt omforkromet fælg (ARY 1.40-17) og monteret det originale ENOUE-dæk på. Her er resultatet...
Mvh Per.
Re: Eriks 74´er.
Mojn igen.
Det var så dagen i dag, hvor Erik kom forbi med de sidste lakdele i Cosmic metallic Blue.
Jeg tror han sagde, at tanken havde fået 8 lag klarlak.
Det så også helt vådt ud endnu, men det var tørt
Flere har spurgt efter den lille sjove gummiprop, som Jesper J havde sat i skruehullet til hjelmlåsen - som jo ikke skal være på en 74´er. Jeg ved ikke, om det er den originale, men jeg skal nok spørge Jesper næste gang jeg snakker med ham. Ellers har jeg pillet den ud og taget et nærbillede af den. Så kan øvrige detaljenørder jo se, om sådan en har været i hænderne før.
Sædet er iøvrigt et nyt originalt - tro det om man vil
Til Fiskepeter: Efter reservedelskataloget sidder motorboltene forkert, men efter alle brochurer og samlede knallerter, som menes at være urørte, så skal boltene faktisk ind fra højre mod venstre.
Nu mangler jeg kun en gummiprop til bagskærmen, et koblingskabel, 5 liter benzin og så en testkøretur over de nypløjede marker i lokalområdet
Det var så dagen i dag, hvor Erik kom forbi med de sidste lakdele i Cosmic metallic Blue.
Jeg tror han sagde, at tanken havde fået 8 lag klarlak.
Det så også helt vådt ud endnu, men det var tørt
Flere har spurgt efter den lille sjove gummiprop, som Jesper J havde sat i skruehullet til hjelmlåsen - som jo ikke skal være på en 74´er. Jeg ved ikke, om det er den originale, men jeg skal nok spørge Jesper næste gang jeg snakker med ham. Ellers har jeg pillet den ud og taget et nærbillede af den. Så kan øvrige detaljenørder jo se, om sådan en har været i hænderne før.
Sædet er iøvrigt et nyt originalt - tro det om man vil
Til Fiskepeter: Efter reservedelskataloget sidder motorboltene forkert, men efter alle brochurer og samlede knallerter, som menes at være urørte, så skal boltene faktisk ind fra højre mod venstre.
Nu mangler jeg kun en gummiprop til bagskærmen, et koblingskabel, 5 liter benzin og så en testkøretur over de nypløjede marker i lokalområdet
Mvh Per.