ingen gnist
ingen gnist
er løbet ind i et problem der er ikke nogen gnist på mit tændrør men hvis piller tændhætten af og holder kablet på topstykket er der masser af gnist på . så jeg satte en ny hætte på og rør så var der igen ingen gnist på mystisk så tog jeg igen et andet nyt rør og ny hætte så ingen gnist men som sagt hvis jeg holder kablet på topstykket er mega gnist er der nogen der har en løsning ?
Yamaha Fs1 Dx 1977 Nr Match samler dele
Sky Team Dax 2008 Blå
Sky Team Dax 2008 Blå
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: ingen gnist
Måske den klassiske NGK tændrørs-fejl ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: ingen gnist
Hvor lang er en "mega gnist" ?
Som tommelfingerregel skal den kunne trække 7-10mm gnist i fri luft ved "normale" start omdrejninger.
Har set et par mystiske tilfælde af samme problem gennem tiden, begge 2 viste sig at relatere til for ringe stel forbindelse mellem tændspole/stel/motor. Jeg tror det skyldes at med f.x en 10k ohm tændrørshætte og tændrør er den samlede modstand for stor til den vil gniste i tændrøret, men kan godt hvis man "kun" holder det bare kabel 3-4mm fra stel.
Som tommelfingerregel skal den kunne trække 7-10mm gnist i fri luft ved "normale" start omdrejninger.
Har set et par mystiske tilfælde af samme problem gennem tiden, begge 2 viste sig at relatere til for ringe stel forbindelse mellem tændspole/stel/motor. Jeg tror det skyldes at med f.x en 10k ohm tændrørshætte og tændrør er den samlede modstand for stor til den vil gniste i tændrøret, men kan godt hvis man "kun" holder det bare kabel 3-4mm fra stel.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?