Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Her kommer opslag om ændringer og opdateringer. Du kan også foreslå ændringer og tilføjelser til forummet her.
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Henrik Buresø »

http://www.beep.tv2/nyheder/find-din-st ... ed-ny-dims" onclick="window.open(this.href);return false;
link virker ikke

tror jeg selv spender i en på et tidspunkt,
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Allan M »

dalgaard, det er et diskussionsforum. Relevansen af et forum står og falder med, om der kan læses ting både for og imod!

Hvis man kender alle synspunkterne, så kan man jo sortere i dem og træffe sin egen beslutning baseret på behov og et oplyst grundlag.

Personligt har jeg truffet et andet (og dyrere) valg af sporingsenhed, men havde også diims under overvejelse på et tidspunkt. Men man er jo nødt til at kunne sammenligne for at finde det, som passer til éns muligheder og behov: F.eks. om man har pondus nok til selv at gå ind og tage den tilbage eller er lille og genert, om man bor et sted med jævnlig posttrafik eller et øde sted, om dit og om dat.

Kommentaren omkring folks fertilitet synes jeg ikke hører til blandt voksne, nogenlunde velopdragne mennesker.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Twinsport »

dalgaard skrev:...Undskyld mit bøvs der er sikkert nogen der føler sig truffet
Det tror jeg faktisk ikke. Der er vist ikke andre, som debatterer på dit niveau :roll:

Kom nu med nogle saglige argumenter! Du opnår ikke meget, ved at forsøge at fornærme nogen.

Kom frisk!

/Steen
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af dalgaard »

Saglige argumenter hmmm relativt nemt.

1 bruger ikke strøm fra et lille svagt 6 v batteri
2 kan nemt gemmes rigtig godt
3 ingen tilslutning = meget nemt for alle
4 er bevist at den virker
5 fortæller selv hvornår batteri skal skiftes

Er det sagligt nok ?

PS beklager den med fertiliteten men syntes måske nok der gik lidt sortseer i er ellers lille fint produkt, og igen så syntes jeg man måske skulle huske at sætte pris på at Benny rent faktisk ligger et stort arbejde i at finde mange gode produkter. Det er da ikke sikkert han orker at blive ved med at gøre dette hvis der skal kritiseres når han så gør det.

Hov det blev en lang ps

Hilsen Kristian
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Knud »

Ikke enig ang. produktets evne til at fungere som tyveri sikring: det beskytter ikke en døjt, sporings mæssigt: det er muligt at produktet er udviklet til at fungere som sporings værktøj og at det her fungerer i en bestemt sammenhæng: hos PostDanmark - men ellers nej i denne sammenhæng.

Om det er billigt: måske,- men en kæde/wirelås beskytter bedre som tyveri sikring end denne tingest (eller pil tændrørshætten af eller noget tilsvarende).

Om Benny sælger gode varer: ja, som hovedregl og overvejende! men han har også varer af samme kvalitet som "Den Unævnelige møg-butik" - og nej! jeg vil ikke "klappe i" jeg taler af erfaring og der er bare ting jeg hellere vil købe andre steder, som fex. stempler og autolube gaskabel, visse varer i Bennys butik er helt enestående og resultatet af stort arbejde - andre varer er dyrere end andre steder og een ting er helt sikkert: han yder en venlig og stor service, specielt forsendelsen og pris for denne er helt uden sidestykke!: 100% fair og helt i orden!

Men denne "tingest" er ikke noget for mig - så hellere et batteridrevet ko-hegns stødgenerator (som så er helt ulovligt i denne sammenhæng og endnu mere bøvlet.... men så alligevel).....nej pis!, ganske almindelige midler til tyverisikring er min foretrukne..

Å så foer a´ wald´ tæsk ijen? :lol:
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af kreidlerhansen »

DIIMS er vel vedre end ingenting, uanset succesraten?

Produktet fejler ingenting, og som koncept er det jo smart nok!

Det eneste, man kan sætte en finger på, er at der er nogle praktiske detaljer, som køber skal være opmærksom på, såsom apparatets rækkevidde, samt hvor fintmasket sporingsnetværket er.

'Kritik' er ikke et negativt ladet ord, og hvis man formår at tænke nuanceret nok, gør kritik det netop muligt for en bruger af et produkt at have realistiske forventninger. Der er først tale om falsk tryghed, hvis man er overbevist om, at dækningen er fuldstændig. Det er den midlertid ikke, da sporingsnetværket har sine begrænsninger.

Lover producenten, at dækningen er fuldstændig, så har producenten et forklaringsproblem, hvis det ikke er tilfældet! Det er falsk reklame eller profitorienteret løgn, om man vil.
Lover producenten begrænset dækning, og lover sælger derpå fuldstændig dækning, skyder sælger sig selv i benet efter samme devise!

Jeg er ikke 'efter nogen'. Det er blot en formodning om, hvordan et koncept er genialt i al sin enkelhed, men som i praksis kan forsvinde fra markedet igen som direkte konsekvens af for høje forventninger.


GPS-sporing o.lign. sikrer ikke mod tyveri, medmindre en tyveknægt ser et klistermærke med advarsel herom, og derfor lader maskinen stå. I værste fald finder man i øvrigt kun sporingsenheden! :P

En god lås kan gøre det samme, hvis man bruger den rigtigt, men den har også begræsninger; Hvis man kun låser baghjulet fast til en lygtepæl, afmonterer tyveknægten blot baghjulet og smider resten ind i en varevogn... dermed finder man kun baghjul og lås!

:offtopic
Jeg begriber ikke, hvorfor denne tråd skal skal udvikle sig til, hvad Benny ellers sælger. Det er hamrende ligegyldigt! Nogle af sagerne kan givetvis findes i tilsvarende kvalitet andetsteds, men jeg køber lidt småting i ny og næ med tanke på opbakning omkring arbejdet med at finde frem til gode stumper; Ergo, op i r*ven med om jeg måske kan spare 20kr på lidt gevindværktøj - fællesskabet går ud på at støtte dem, der gider!

Vedr. tvivlen om en unavngiven gruppes forplatningsevner... :lol:


Tilbage til emnet:

Konceptet er fint, alternativerne dyrere. Forbrugeren har ret til og gavn af at kende produktets evt. svagheder, hvilket sætter både produkt og sælger i det bedst tænkelige lys.

Tilgiv mig følgende, flabede spørgsmål: Er historien virkelig længere end dét?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af dalgaard »

Lig præcis ! Men det var en lang besked [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Morten - Webmaster »

Spot on Hansen !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Knud »

Twinsport skrev:
Guess who skrev:Det virker ellers sådan :hihi
Men fair nok - alle har ret til og ha' deres mening om sagerne, der er på markedet.
Ja, jeg ved godt at det hurtigt bliver meget negativt! Jeg frygter bare, at det er en form for falsk tryghed. Hvis ikke der er rygdækning fra retsvæsenet, så hjælper det ikke meget.

Man kan selv vurdere om man synes, at det er pengene værd. Hvis man imidlertid tror, at det er en juridisk holdbar hjælp i tilfælde af tyveri, så tror jeg at man stoler for meget på, hvad Politi og retssystem kan stille op i praksis.

/Steen
"Tingesten" kan bedste fald fortælle hvor den sidst har været, hvis Postmand Per har været i nærheden, og kun med en ret begrænset nøjagtighed- forestil dig så at du skulle fortælle Jens Betjent at den FS1er eller hvilken ting den er (eller har været monteret på) står helt præcist i en radius af 200 m i et villa kvarter eller at du selv går dør-til-dør i røverbandens kvarter og står til ansigt med Bølle-Bent eller M**F**er-Karl-Børge: Jæ vil altså gærne ha´ min knållert tilbaws, do der do´???
waaatt? og så ligger den "tingesten" blot smidt i en tilfældig skralde spand på en mørk villa vej i Store Ubehage,... hmmm?

Næj tak så månne jen gång!
Info: jeg har været teknisk vejleder for en DtU Bachelor elektronik studerende på hans afgangsprojekt som netop havde emnet "cykel GPS tracker": et meget interessant projekt, som den studerende fik "12" for, men anvendelsen af "tingesten" fik han nogle drøje hug for, men spores og meget nøjagtigt: jow jow da! prisen: aaa´ det snakker vi ikke om!, men det var f... spændende at deltage i hans projekt
:mrgreen:
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Henrik Buresø »

Nu når hvor dele til Yamaha fs1 nævnes,har tid undret mig over org dele og uorginal dele,som jeg ser det er der flere uorginale dele på markede,dem der er ejer af Yamaha,kunne jo i principppet lave alle dele orginale,og tjene godt på det, da der er et markede for org delene både i Tyskland,holland,england,sverige,belgin
har efter spurt efter et sæt orgnale lygte øre,hvor der kun findes højre :?:
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Kai »

Har også tit undret mig over det, for der "må" da være penge i org dele...men... nu er det vel snart 20år siden den sidste FS1 rullede af båndet..og med mindre forme og værktøj og tegninger dertil er endt et eller andet sted i en lagerhal..så er chancen for at Yamaha vil genoptage reservedelsproduktion nok lig ingenting.

Alt er nok heller ikke lavet "in-house" og kommet fra underleverandører der ikke eksisterer mere, eller omstillet til noget helt andet.

Markedet for Org dele modsvarer temmelig sikkert heller ikke omkostningerne ved at begynde forfra. Uden at have noget..at have det i..tror jeg nu at de få Yamahaer der reelt holdes kørende, og helst med Org dele.. er en brøkdel af hvad der har været nødvendig at opretholde reservedelslager til...tænk på hvor mange år lagrene faktisk har holdt siden produktionen stoppede, og dem der i dag har brug for Org dele til "udstillingsmodellen" der kun kører få km om året til høj-solskin-og-blå himmel-løb tjener man kun på..1 gang på.. indenfor mange år.

Sagt på en anden måde..den lille del af entusiaster der vil ofre kassen på Org dele er nok meget lille...og det marked er hurtig mættet.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af kreidlerhansen »

Restaurer
Dokumentér
Kør i sænk
Restaurér
Dokumentér
Kør i sænk

Det er godt for beskæftigelsen! :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af strynboen »

nu vi er i off topic
...david silver og cms.nl..og andre fremstiller dele i asien til klassiske mc..hvis behovet/efterspørgslen er stor nok..kommer delene tilbage..men ikke fra yamaha/honda eller andre officielle fabrikker..de gider ikke spilde tiden på efter serier i reservedele..da der ikke er penge i det for dem...de sælger nye mc..og måske enkelte serier i classic look..men aldrig de gamle modeller /dele igen...

men lav en ny tråd om enmet... :(y)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Vigtig information"