må slettes
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:56, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3953
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
Den viste Simson-potte har ry for at klare sig særdeles godt til prisen ifølge enkelte bigbore-ejere i Tyskland og Holland. Dvs. 75cc eller derover.
En håndbygget står i 2-3.000kr, så hvis denne blot når 70% af vejen mod det optimale, er den godkendt!
En håndbygget står i 2-3.000kr, så hvis denne blot når 70% af vejen mod det optimale, er den godkendt!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:56, rettet i alt 1 gang.
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:56, rettet i alt 1 gang.
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:56, rettet i alt 1 gang.
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:57, rettet i alt 1 gang.
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:57, rettet i alt 1 gang.
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:57, rettet i alt 1 gang.
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:57, rettet i alt 1 gang.
- Erik (Maleren)
- Stor knallert
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: søn 29. maj 2011 19:55
- Kontakt:
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
og så lige nogle billeder af de 2 LeoVince udstødninger:
Hej
det sølv er det til mig
Hej
det sølv er det til mig
Erik (Maleren)
Yamaha FS1 SS årgang 1972 - indregistreret som MC med sort plade viewtopic.php?f=6&t=8647
Yamaha FS1 DX årgang 1979 viewtopic.php?f=6&t=12811
Yamaha FS1 DX årgang 1979 Færdig
Yamaha FS1 k1 årgang 1978 Færdig
Yamaha FS1 DX årgang 1977 Færdig
Yamaha FS1 k1 årgang 1977 viewtopic.php?f=6&t=13876
Yamaha FS1 DX årgang 1976 Færdig
Yamaha FS1 k1 årgang 1976 Færdig
Yamaha FS1 SS årgang 1975 Færdig
Yamaha FS1 SS årgang 1974 viewtopic.php?f=6&t=15457
Yamaha FS1 DX T-Hansen model viewtopic.php?f=6&t=12855
Yamaha FS1 k1 1979 Benny-model Færdig
Yamaha YL-1 årgang 1968 mini-MC Kørende - med positionslys (Krav fra synshallen)
Yamaha FS1 SS årgang 1972 - indregistreret som MC med sort plade viewtopic.php?f=6&t=8647
Yamaha FS1 DX årgang 1979 viewtopic.php?f=6&t=12811
Yamaha FS1 DX årgang 1979 Færdig
Yamaha FS1 k1 årgang 1978 Færdig
Yamaha FS1 DX årgang 1977 Færdig
Yamaha FS1 k1 årgang 1977 viewtopic.php?f=6&t=13876
Yamaha FS1 DX årgang 1976 Færdig
Yamaha FS1 k1 årgang 1976 Færdig
Yamaha FS1 SS årgang 1975 Færdig
Yamaha FS1 SS årgang 1974 viewtopic.php?f=6&t=15457
Yamaha FS1 DX T-Hansen model viewtopic.php?f=6&t=12855
Yamaha FS1 k1 1979 Benny-model Færdig
Yamaha YL-1 årgang 1968 mini-MC Kørende - med positionslys (Krav fra synshallen)
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:57, rettet i alt 1 gang.
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
hejsa knud... du har sikkert set den svenske you tube video hvor sådan en motor er monteret på en fs1èr - det er den hvor han kører på nogle svenske skovveje... den lyder rigtig hidsig og trækker helt ud i 6. gear hurtigt, jeg tror den kører 120 kmt... det siger selvfølgelig intet om direkte montering uden modificering i fs1 stel, men måske du kunne lure noget ved at se videoen ? jeg har aldrig fået lært det med at sende et link, så du må selv finde den - mener du skal søge "derbi engine fs1"
jeg kan ikke huske om det var mopedspeed eller jmpb der sælger helt nye motorer komplet med alt incl kaburator til 6999 kr. det syntes jeg faktisk er billigt for en helt ny 6 gears vandkølet racermotor - jeg bliver også lidt i tvivl om det er derbi eller am6, men er det ikke lidt samme støbning de 2 ?
hilsen olieklud
jeg kan ikke huske om det var mopedspeed eller jmpb der sælger helt nye motorer komplet med alt incl kaburator til 6999 kr. det syntes jeg faktisk er billigt for en helt ny 6 gears vandkølet racermotor - jeg bliver også lidt i tvivl om det er derbi eller am6, men er det ikke lidt samme støbning de 2 ?
hilsen olieklud
-
- Moderator
- Indlæg: 3953
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
Det er såmænd bare at gå på youtube og søge efter 'yamaha fs1 derbi motor", så dukker den op.
Der er en knap, hvorpå der står "del" eller "share", og når man trykker på den, dukker der et link op. Alternativt markerer man adressefeltet (klik én gang - bliver hele teksten ikke markeret, så tryk [ctrl] og [a] samtidigt) og trykker [ctrl] og [c] samtidigt på tastaturet. Indsætning i teksten her på forum kan så klares med højreklik på musen og derefter "indsæt" eller [ctrl] og [v] samtidigt. Kombinationen med tastaturgenveje gør det hele lidt hurtigere,når det sidder i fingerspidserne.
Motoren er ret høj, synes jeg. Dvs. den let hænger lavt, og når den TYKKE potte skal hænges på, opstår balladen = vælg mellem at undgå kantsten eller højresving! Jeg formoder, disse detaljer primært kræver, man tænker sig om og lægger arbejde nok i ombygningen?
Jeg ville nok vælge at få fingrene i et Derbi-stel og så flytte hele motorophænget over, når man er færdig med at skære i FS1-stellet. Hvis man ikke er fan af opmåling, vil det være den nemmeste metode.
Om det er synd eller ej, ved je ikke rigtig. Jeg synes det er mere synd at svejse og skære i en FS1-motor for at mokke al indmaden fra den moderne motor indeni... og udenpå. Stellet er, alt andet lige, nemmere at bygge om til FS1-standard, påny.
De moderne motorer er nemme at hive effekt ud af. Med 80ccm skal man være en decideret klovn for ikke at runde 12-14HK på baghjulet. En standardmotor med 19-21mm karburator og en afdroslet udstødning ligger tæt på 9HK i sig selv, så vidt jeg er informeret. Og med 12mm karburator uden plomberinger er den over 6HK. Skidtet render jo over 80km/t så let som ingenting.
I sidste ende er det nok den billigste og mest effektive måde at hente over 12HK, montere vandkøling, seks gear, masser af strøm og få en kobling, der duer. Den eneste ulempe må være, at der umiddelbart ikke findes en eneste konstellation af stumper, som leverer skyggen af effekt under 6.000rpm... The fun starts at 8.000rpm!
Der er en knap, hvorpå der står "del" eller "share", og når man trykker på den, dukker der et link op. Alternativt markerer man adressefeltet (klik én gang - bliver hele teksten ikke markeret, så tryk [ctrl] og [a] samtidigt) og trykker [ctrl] og [c] samtidigt på tastaturet. Indsætning i teksten her på forum kan så klares med højreklik på musen og derefter "indsæt" eller [ctrl] og [v] samtidigt. Kombinationen med tastaturgenveje gør det hele lidt hurtigere,når det sidder i fingerspidserne.
Motoren er ret høj, synes jeg. Dvs. den let hænger lavt, og når den TYKKE potte skal hænges på, opstår balladen = vælg mellem at undgå kantsten eller højresving! Jeg formoder, disse detaljer primært kræver, man tænker sig om og lægger arbejde nok i ombygningen?
Jeg ville nok vælge at få fingrene i et Derbi-stel og så flytte hele motorophænget over, når man er færdig med at skære i FS1-stellet. Hvis man ikke er fan af opmåling, vil det være den nemmeste metode.
Om det er synd eller ej, ved je ikke rigtig. Jeg synes det er mere synd at svejse og skære i en FS1-motor for at mokke al indmaden fra den moderne motor indeni... og udenpå. Stellet er, alt andet lige, nemmere at bygge om til FS1-standard, påny.
De moderne motorer er nemme at hive effekt ud af. Med 80ccm skal man være en decideret klovn for ikke at runde 12-14HK på baghjulet. En standardmotor med 19-21mm karburator og en afdroslet udstødning ligger tæt på 9HK i sig selv, så vidt jeg er informeret. Og med 12mm karburator uden plomberinger er den over 6HK. Skidtet render jo over 80km/t så let som ingenting.
I sidste ende er det nok den billigste og mest effektive måde at hente over 12HK, montere vandkøling, seks gear, masser af strøm og få en kobling, der duer. Den eneste ulempe må være, at der umiddelbart ikke findes en eneste konstellation af stumper, som leverer skyggen af effekt under 6.000rpm... The fun starts at 8.000rpm!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
Den skal piskes i alle gearkreidlerhansen skrev:Den eneste ulempe må være, at der umiddelbart ikke findes en eneste konstellation af stumper, som leverer skyggen af effekt under 6.000rpm... The fun starts at 8.000rpm!
Har haft to AM6'er, en std. uden begrænsinger - den render lidt over 90 på GPS og skulle have over 8 HK iflg Aprilia. Nr. 2 jeg havde var med Polini Evolution 50 ccm med 24 mm PWK og andet godt, den skulle have en 14 stykker. Den var meget hysterisk, vildt mange snoninger og endnu mindre bundtræk.
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:57, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3953
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
Den har dælme også den rigtige gearkasse til det! Hverken FS1 (4g) eller Kreidler (3/4/5g) kan prale af det samme. Bare et længere 1. og 2. gear i en 5g Kreidler giver en helt anden oplevelse! 3. til 5. gear er til gengæld ok. Jeg er ret så misundelig på Yamaha's femtrins gearkasse; Den er perfekt afstemt til enhver motorkonstellation!12V skrev: Den skal piskes i alle gear
Har haft to AM6'er, en std. uden begrænsinger - den render lidt over 90 på GPS og skulle have over 8 HK iflg Aprilia. Nr. 2 jeg havde var med Polini Evolution 50 ccm med 24 mm PWK og andet godt, den skulle have en 14 stykker. Den var meget hysterisk, vildt mange snoninger og endnu mindre bundtræk.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:58, rettet i alt 2 gange.
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:58, rettet i alt 1 gang.
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:58, rettet i alt 1 gang.
Re: Knuds Yamaha FS1 Special/Racer
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 11:58, rettet i alt 1 gang.