"Made in Japan" - uoriginalt?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Lux550 freak
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 13. mar 2014 22:54
Kontakt:

"Made in Japan" - uoriginalt?

Indlæg af Lux550 freak »

Hej alle,

Jeg har et koblingsdæksel, som er mærket med "made in Japan", og jeg har aldrig tvivlet på at det er originalt.

Nu har jeg så købt et andet, købt det som originalt, men teksten ser anderledes ud - så nu er jeg blevet i tvivl. Er der et af disse dæksler, der er uoriginalt?

Billede

Og her er forskellen på teksten:

Billede

På indersiden ser de sådan ud.. Det ene er mærket med et utydeligt yamaha-symbol og nummeret "257-154-og-eet-eller-andet", og det andet har også et yamaha-mærke og er stemplet "Tushima".

Billede

Håber der er kogen der kan hjælpe.. Tak.. :D
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: "Made in Japan" - uoriginalt?

Indlæg af Dewil »

Det til venstre er det helt korrekte fra dengang, det andet er af nyere dato. Begge er originale og bør renoveres med et RD snegl-kit den dag den originale sneglgang er for slidt, se evt. min koblingsguide omkring emnet.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Lux550 freak
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 13. mar 2014 22:54
Kontakt:

Re: "Made in Japan" - uoriginalt?

Indlæg af Lux550 freak »

Dewil skrev:Det til venstre er det helt korrekte fra dengang, det andet er af nyere dato. Begge er originale og bør renoveres med et RD snegl-kit den dag den originale sneglgang er for slidt, se evt. min koblingsguide omkring emnet.
ahh.. sorry - det venstre på det første billede er blevet til det højre på billedet under.

Er det den med den "store" eller "lille" skrift, der er fra dengang?

og tak!
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: "Made in Japan" - uoriginalt?

Indlæg af Dewil »

Stor skrift og ingen halvmåde ved forkædetandhjul er det ældste.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"