Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Hej alle sammen.
Faldt over jeres fine forum og læste med stor entuisiasme næsten alle indlæg, ihvert fald dem under teknik!
Jeg er selv en knallert/motorcykel fanatiker men undrede mig lidt over at der ikke var nogen som havde indregistreret deres elskede køretøj?
Jeg har selv en næsten original K1 årgang 78 som kører som motorcykel, det kostede små 600kr i afgift, ikke nogen herregård og så kan man lovligt eksperimentere med tun! Derudover har jeg også en indregistreret Kreidler 5 gear som bare kører som en drøm + en der kører som knallert med 3 gear! En RD 350 YPVS er også i samlingen og nok den sjoveste motorcykel jeg har haft men den kræver en vis respekt for gashåndtaget!
Data på min FS1-K1:
Drejeventil motor med olie pumpe, er dog ved at blive skiftet til membran model
Alu cylinder på 43mm
16 mm karb
15-43 gearing
5,3 udst eller gammel model Boss dæmper
5 gears motorblok FS1 men dog kun 4 gear
Metal rød tank og ellers i original opbygning af brugte dele!
Nabo Jan
Faldt over jeres fine forum og læste med stor entuisiasme næsten alle indlæg, ihvert fald dem under teknik!
Jeg er selv en knallert/motorcykel fanatiker men undrede mig lidt over at der ikke var nogen som havde indregistreret deres elskede køretøj?
Jeg har selv en næsten original K1 årgang 78 som kører som motorcykel, det kostede små 600kr i afgift, ikke nogen herregård og så kan man lovligt eksperimentere med tun! Derudover har jeg også en indregistreret Kreidler 5 gear som bare kører som en drøm + en der kører som knallert med 3 gear! En RD 350 YPVS er også i samlingen og nok den sjoveste motorcykel jeg har haft men den kræver en vis respekt for gashåndtaget!
Data på min FS1-K1:
Drejeventil motor med olie pumpe, er dog ved at blive skiftet til membran model
Alu cylinder på 43mm
16 mm karb
15-43 gearing
5,3 udst eller gammel model Boss dæmper
5 gears motorblok FS1 men dog kun 4 gear
Metal rød tank og ellers i original opbygning af brugte dele!
Nabo Jan
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Stort velkommen til Jan...
du har forresten PM fra mig..
du har forresten PM fra mig..
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Hej Jan
Velkommen til.
Er selv ved at få plader på min gamle FS1
Var det problematisk
Velkommen til.
Er selv ved at få plader på min gamle FS1
Var det problematisk
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
aarrhh min render da snildt 40-42 stykker
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Hej Jan og velkommen til ! Vi har tidligere mailet sammen om registrering, og om alt går vel lykkes det også for mig til sommer - når mine 3 kasser løsdele bliver til en knallert igen
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
nielsfup skrev:Hej Jan
Velkommen til.
Er selv ved at få plader på min gamle FS1
Var det problematisk
Hej Niels.
Nej egentligt ikke, skulle bare finde en synshall hvor de ville tage den. Selvom jeg havde en tilladelse fra CRM til at køre til syn var det ikke alle som ville syne den!
Der var en del forarbejde, undersøgelse af diverse parragraffer og love omkring syning af ikke tidligere indregisterede køretøjer. Det er en Dansk knallert ikke en impoteret, så havde problemet nok ikke været der.
Fællesture.... så ankommer man samtidigt uanset hastighed ellers er det jo ikke en fællestur!
Tak for velkomsten...!
//Nabo Jan.
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Hej Jan.
Velkommen til, fint med en FS 1 der er indregistreret, men jeg mangler desvære motorcykelkørekort, så jeg nøjes med at køre min Yamaha som knallert.
Hilsen Kim.
Velkommen til, fint med en FS 1 der er indregistreret, men jeg mangler desvære motorcykelkørekort, så jeg nøjes med at køre min Yamaha som knallert.
Hilsen Kim.
Senest rettet af Kim B S tors 7. feb 2008 16:36, rettet i alt 1 gang.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Hej nabo jan
Velkommen til dig her fra Grenaa
Mvh Johnny
Velkommen til dig her fra Grenaa
Mvh Johnny
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Hej Jan Og velkommen til !
Jeg har med stor interesse læst om din FS1.
Jeg har selv undersøgt mulighederne for at få min egen
på nummerplader, og været næsten hele møllen igennem med
synshal, politi, CRM osv, men ingen vidste hvordan sagen skulle
gribes an, da der jo ingen papirer er på knallerten i forvejen.
Hvis du vil forklare hvordan du har gjort, vil jeg rigtig gerne høre om det, så jeg endelig kan få min egen ud på vejen som MC.
På forhånd tak.
Mvh Kai
Jeg har med stor interesse læst om din FS1.
Jeg har selv undersøgt mulighederne for at få min egen
på nummerplader, og været næsten hele møllen igennem med
synshal, politi, CRM osv, men ingen vidste hvordan sagen skulle
gribes an, da der jo ingen papirer er på knallerten i forvejen.
Hvis du vil forklare hvordan du har gjort, vil jeg rigtig gerne høre om det, så jeg endelig kan få min egen ud på vejen som MC.
På forhånd tak.
Mvh Kai
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Kai skrev:Hej Jan Og velkommen til !
Jeg har med stor interesse læst om din FS1.
Jeg har selv undersøgt mulighederne for at få min egen
på nummerplader, og været næsten hele møllen igennem med
synshal, politi, CRM osv, men ingen vidste hvordan sagen skulle
gribes an, da der jo ingen papirer er på knallerten i forvejen.
Hvis du vil forklare hvordan du har gjort, vil jeg rigtig gerne høre om det, så jeg endelig kan få min egen ud på vejen som MC.
På forhånd tak.
Mvh Kai
Hej Kai.
Det første du skal have er en tilladelse fra CRM til at køre en Dansk knallert til syn! Den går ind under paragraffen med ikke tidligere registrerede køretøjer, såsom mc/bil fra militæret eller udstillings køretøjer.
Du skal skrive et brev til CRM, at du har en Dansk knallert som ikke har været registreret og som du gerne vil til syn med!
Alle tekniske detaljer skal stå der, såsom...mærke, model, stelnr, kubik, antal gear og at du har kørt på den som knallert og på tro og love garanterer at køretøjet er dit!
Min kammerat som selv har en Yamaha SS, indregistreret i starten af 90'erne, har lige synet en Honda CD 50. Han fik afslag første gang han søgte om tilladelse til at køre til syn, men havde så fat i dem igen og det viste sig at der var sket en fejl, så han fik sin tilladelse og kørte til syn sidste år! Hondaen kostede ca. 500kr i afgift og jeg gav selv 631kr for Yamaha'en da den er lidt nyere end Honda'en, det kan ses på told og skat's hjemmeside hvad der er betalt i afgift på de forskellige køretøjer.
Skulle der være andet du kommer i tvivl om skriver du bare!
Held og lykke med det
//Nabo Jan.
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Kai hvordan gik det med indregistreringen af din Yamaha?Kai skrev:Hej Jan Og velkommen til !
Jeg har med stor interesse læst om din FS1.
Jeg har selv undersøgt mulighederne for at få min egen
på nummerplader, og været næsten hele møllen igennem med
synshal, politi, CRM osv, men ingen vidste hvordan sagen skulle
gribes an, da der jo ingen papirer er på knallerten i forvejen.
Hvis du vil forklare hvordan du har gjort, vil jeg rigtig gerne høre om det, så jeg endelig kan få min egen ud på vejen som MC.
På forhånd tak.
Mvh Kai
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Det gik helt i stå igen, for det så temmelig Uoverskuelig ud og jeg blev faktisk ret glad for den som den er.Nabo Jan skrev:
Kai hvordan gik det med indregistreringen af din Yamaha?
Bortset fra lidt mystisk karburator tumult en kort overgang så har den kørt som et urværk lige siden.
Og så var der lige det med at køre sammen på tur, jeg vil gerne på knallertture og det er jeg jo lidt afskåret fra hvis der er plader på.
Men "engang" når min DX76 genopstår af reservedelsbunken så har jeg jo 2..og så ender det nok med der skal plader på en af dem.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Nå Kai, er der kommet plader på eller er interessen helt forsvundet?Kai skrev:Det gik helt i stå igen, for det så temmelig Uoverskuelig ud og jeg blev faktisk ret glad for den som den er.Nabo Jan skrev:
Kai hvordan gik det med indregistreringen af din Yamaha?
Bortset fra lidt mystisk karburator tumult en kort overgang så har den kørt som et urværk lige siden.
Og så var der lige det med at køre sammen på tur, jeg vil gerne på knallertture og det er jeg jo lidt afskåret fra hvis der er plader på.
Men "engang" når min DX76 genopstår af reservedelsbunken så har jeg jo 2..og så ender det nok med der skal plader på en af dem.
Din cdi enhed virker i øvrigt helt perfekt
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Jeg tænker nogen gange stadig på nummerplader..bare fordi man kan, og fordi jeg gerne ville prøve at kunne køre mere end 30-40km/t. (lovligt altså)Nabo Jan skrev:
Nå Kai, er der kommet plader på eller er interessen helt forsvundet?
Din cdi enhed virker i øvrigt helt perfekt
Men jeg har måttet indse at svigtende helbred gør at jeg ikke får noget ud af det..jeg kan ikke holde til at køre knallert mere end nogen få km af gangen, den er simpelthen for lille og for let. Hver eneste bump eller hul i vejen udløser prompte et jag gennem ryggen og det højre ben.
De 40km vi kørte for nylig til Brovst Tours var hårdt, men på lige landevej går det ok.
Men 100m på en bulet tysker-betonvej undervejs var lige ved at koste Yamahaen en del skrammer. Jeg var meget tæt på at ha kastet den i grøften bare for at komme ned og ligge.
Det er godt Cdi'en (cdi'erne ? Jesper ? ) virker så må jeg hellere sende en regning til Jesper han har prøvekørt den i længst tid
Jeg har faktisk tænkt på..om ikke den også kan bruges på en FS1, enten med en anden fødespole og ekstern pickup..eller sammen med en scootertænding. Det må prøves engang
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
Det er da trist Kai, så kan jeg godt se at der ikke er så meget formål med det.
Den kan bruges på Yamaha'en men det kræver pickup, så ombygning
til scootertænding er et krav, i tilgift kommer der så 12volt på
Den kan bruges på Yamaha'en men det kræver pickup, så ombygning
til scootertænding er et krav, i tilgift kommer der så 12volt på
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
-
- Moderator
- Indlæg: 3932
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Ny bruger med indregisteret Yamaha FS1.
CDI'erne fungerer stadig - min var på gaden i går og fik alle de høvl, den trængte til. Hvis der overhovedet kan gå varme i 'lytterne, skete det i går!Kai skrev:
Jeg tænker nogen gange stadig på nummerplader..bare fordi man kan, og fordi jeg gerne ville prøve at kunne køre mere end 30-40km/t. (lovligt altså)
Men jeg har måttet indse at svigtende helbred gør at jeg ikke får noget ud af det..jeg kan ikke holde til at køre knallert mere end nogen få km af gangen, den er simpelthen for lille og for let. Hver eneste bump eller hul i vejen udløser prompte et jag gennem ryggen og det højre ben.
De 40km vi kørte for nylig til Brovst Tours var hårdt, men på lige landevej går det ok.
Men 100m på en bulet tysker-betonvej undervejs var lige ved at koste Yamahaen en del skrammer. Jeg var meget tæt på at ha kastet den i grøften bare for at komme ned og ligge.
Det er godt Cdi'en (cdi'erne ? Jesper ? ) virker så må jeg hellere sende en regning til Jesper han har prøvekørt den i længst tid
Jeg har faktisk tænkt på..om ikke den også kan bruges på en FS1, enten med en anden fødespole og ekstern pickup..eller sammen med en scootertænding. Det må prøves engang
Hop ind i kampen og find et sæt Hagon-dæmpere, som passer i længden. Det øger komforten tifold. Når vi engang får afregnet for CDI'erne, smider jeg et korset og en pose vat oveni, dit gamle liv! Fan'me ærgerligt, du skal blive så ødelagt af en tøffe-tur på to hjul.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!