Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Så fik vi skiftet bagsvinger og støddæmpere på Frederiks blå 77´..... og så skulle den lige have sig en original koblingssnegl... Og fik også lige Henriks internet på benene igen efter tordenvejr...
Fik i dag lavet en F5B cylinder til Fiskepeter.
Han efter lod den her i December 2013, så det var på tide
den er blæst, fosfateret, malet, boret og honet til ø43,00, portet 26 mm til top bredde 60% af boring =26 mm
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
det er samme mål på min egen på F5B'ern, boring 44mm
den trækker 75 -80 med 14-39 gearing og 110 kg "smed" på nakken og rimelig bundtræk
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Havde fået købt en lygteholder til mit 76er projekt.
Da malingen var kradset af, var den ikke så god som ved første øjekast.
Her er lidt billeder ef hvad jeg fik 1 aften efter arbejde til gå med.
Den var så at sige blevet næsten dobbelt så tyk i godset, hvor delene var punktsvejst sammen.
Det dur jo ikke i sådan en renovering, som skal være tip top.
Herligheden er blevet glasblæst. Og næsten klar til at blive grundet.
Der blev brugt noget tid på at rette, så den så rigtig ud fra alle sider.
Hej yamahaskamanha.
Imponerende flot arbejde. Godt at min var i bedre stand, jeg kunne heldigvis nøjes med at sandblæse og male. Havde den været som din havde jeg haft brug for hjælp.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom. Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt. Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning. Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter. Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil. Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Flot arbejde med den lygteholder ,,, og når man så tænker på at 1/100 mm tæring ned i en stål plade udvider til en 1 mm tyk rustskal så er virkelig kræfter bag ved til at bøje pladen som ligger uden på ,,, lidt ligesom træ der bliver vådt ,,,, så kan det give anledning til noget opretning bagefter ,,,, så mange ting burde sådan set skilles helt ad og renses godt op rettes og samles igen ,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
.det er også sjovt at skære ud og splejse nyt matriale ind..har renoveret mange honda bagskærme..hvor hulrummene var bulet ud..der var det også bare at skære et stykke ud...rense godt op..og svejse et nyt stykke ind..og bore punktsvejsninger og nysvejse dem..så det ser orginalt ud..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen