Pakdåse bremseplade K1 forhjul

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
PoulHP
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 31. maj 2014 22:16
Kontakt:

Pakdåse bremseplade K1 forhjul

Indlæg af PoulHP »

Jeg har monteret en pakdåse på min K1 bremseplade fordi pakdåsen beskytter speedometerdrevet mod snavs inde fra bremsetromlen.
Pakdåsen bremser imidlertid hjulet i at dreje let rundt og jeg har derfor afmonteret pakdåsen igen.
Hvad er jeres erfaring? Kan I få hjulet til at dreje let rundt med en pakdåse? Kan pakdåsen undværes?
Jeg har kørt uden pakdåse indtil nu – og synes ikke der er snavs i speedometerdrevet.
Hilsen Poul
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Pakdåse bremseplade K1 forhjul

Indlæg af Jensmc »

Hvis det ellers er den rigtige simmerring, er der vel ikke noget problem i, at den bremse hjulets rotation lidt? Og det er jo kun i begyndelsen, det er rmærkbart.
Husk at fedte simmerringen med fedt. Ikke for meget fedt. Så får du bare ABS bremse på forhjulet.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
PoulHP
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 31. maj 2014 22:16
Kontakt:

Re: Pakdåse bremseplade K1 forhjul

Indlæg af PoulHP »

Hej Jens
Tak for dit svar!
Jeg synes hjulet kører MEGET stramt med (den rigtige) simmerring i; også selv om den er fedtet ind. Men det tager måske ikke lang tid at slide den til?
Er din anbefaling at jeg kører med den på? Er det et problem at køre uden? (jeg har som nævnt altid kørt uden indtil jeg tilfældigt opdagede jeg manglede den - og jeg synes ikke der er trængt snavs ind i bremsetromlen).
Hilsen Poul
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Pakdåse bremseplade K1 forhjul

Indlæg af Jensmc »

Om det gør noget at køre uden, er et temperamentsspørgsmål.
Jeg ville ikke køre uden.
Giv det en chance. Du kan jo altid fjerne den igen.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"