Hej på er.
Har en FS1 K1 1977 (1X5-Svensk) och jag har lite problem men att koppla in mitt tändningslås.
Tror det är orginal ledningsnät. Likriktare (ensrettet) är inkopplat men inget batteri.
Hur skall jag koppla in tändspolen? På den svarta från motorn kan jag koppla in två sladdar.
Motorn: Svart (med två uttag) | Grön | Gul | Ljusblå | Grön-Röd
Dessa matchar färgerna på ledningsnätet. Men vart skall sladden från tändspolen in?
Från tändningslåset -> Ledningsnätet
Tacksam för förslag och ideér.
Hilsen,
Olle
Koppla in tändningslås till 1977 K1
Koppla in tändningslås till 1977 K1
FS1 K1 4-gear 1x5 1977 -nummermatch, svensk
FS1 K1 4-gear 1984 -nummermatch, svensk
FS1 K1 4-gear 1984 -nummermatch, svensk
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4252
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Koppla in tändningslås till 1977 K1
Sort fra motoren skal både til tændspole og til tændingslås så sæt bare stikket i den tomme plads som du viser på foto 1.
Sort/hvid ved tændingslåsen er er allerede tilsluttet i 4 stikket så det er ok.
Den sorte med 1 stik ud fra tændingslåsen skal til stelforbindelse - normalt har man en rund kabelsko under en af boltene inde i lygten.
Hele systemet fungere ved at tændingslåsen på 0 stilling laver forbindelse gennem sort til stel og motoren kan ikke starte. Drejer du nøglen brydes stelforbindelsen og du får tænding.
Med andre ord: Er stelledningen ikke tilsluttet inde i lygten har du altid tænding på.
Erik
Sort/hvid ved tændingslåsen er er allerede tilsluttet i 4 stikket så det er ok.
Den sorte med 1 stik ud fra tændingslåsen skal til stelforbindelse - normalt har man en rund kabelsko under en af boltene inde i lygten.
Hele systemet fungere ved at tændingslåsen på 0 stilling laver forbindelse gennem sort til stel og motoren kan ikke starte. Drejer du nøglen brydes stelforbindelsen og du får tænding.
Med andre ord: Er stelledningen ikke tilsluttet inde i lygten har du altid tænding på.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: RE: Re: Koppla in tändningslås till 1977 K1
Tusen tack Erik. Jag visste inte att den svarta i lykthuset skulle till stellet. Jag har ikke knallerten hær men skall testa næsta gang jag har mulighed.FS1originalen skrev:Sort fra motoren skal både til tændspole og til tændingslås så sæt bare stikket i den tomme plads som du viser på foto 1.
Sort/hvid ved tændingslåsen er er allerede tilsluttet i 4 stikket så det er ok.
Den sorte med 1 stik ud fra tændingslåsen skal til stelforbindelse - normalt har man en rund kabelsko under en af boltene inde i lygten.
Hele systemet fungere ved at tændingslåsen på 0 stilling laver forbindelse gennem sort til stel og motoren kan ikke starte. Drejer du nøglen brydes stelforbindelsen og du får tænding.
Med andre ord: Er stelledningen ikke tilsluttet inde i lygten har du altid tænding på.
Erik
FS1 K1 4-gear 1x5 1977 -nummermatch, svensk
FS1 K1 4-gear 1984 -nummermatch, svensk
FS1 K1 4-gear 1984 -nummermatch, svensk