Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
flot håndværk claus.
.du kan bare lime en gummibåd oven på..så har du et sikkert fartøj.. rednings fartøjer består jo også af en hård bund..med gummifendere med luft..som sikring mod at den dykker i bølgerne,,og åbent bag,ud..
.du kan bare lime en gummibåd oven på..så har du et sikkert fartøj.. rednings fartøjer består jo også af en hård bund..med gummifendere med luft..som sikring mod at den dykker i bølgerne,,og åbent bag,ud..
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
er der nogen( Juhl drengen)..som ved forskellem på Apollo 29 og 30..kan se at 29 er en kina crosser( lille Honda kopi motor)..men godkendt til vejtransport....og Apollo 30 er en lodret cylender motor..og større stel..(en motor jeg ikke kender)..men stellet og hjul er mere trafik sikkert..
vi er mest til 29 modellen da vi kender alle svagheder på denne type motor...men stellet hjul er for små til sikker kørsel
vi er mest til 29 modellen da vi kender alle svagheder på denne type motor...men stellet hjul er for små til sikker kørsel
strynboen på test profil
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Jamen det gør jeg da!
som du selv nævner de største forskelle på 29 og 30 hjul, motor og stel (selvom de deler mange dele)
29 har 14 tommer hjul og et spinkelt bygget stel (er vel fint nok til en person på op til 175)
30 har 17 tommer hjul og er LIDT kraftigere bygget, ret bremse mæssigt er de vist ens og er ofte udstyret med digital speedometer
29 har den velkendte Honda kopi motor som ikke er det mest stabile i verden men er forholdvis nem at få dele til
30 har en lodret loncin motor som er ligeså upålidelig men sværere at få dele til i danmark(udover ved LMscootershop.dk....) men der er en hollandsk forhandler (orionmotors.nl der har ALT) og så ja ebay
Og så er der den største i familien 36'eren (også kaldt RX50) den har en meget solidt stel, meget store bremser(man skal ikke knalde forbremsen så står man på næse) ligger godt på vejen og er efter min mening en skidegod knallert at køre på! den er dog ligeså upålidelig mekanisk som de andre 2, og så er der en +/- ting: er man under 190 høj er den ikke det mest egnede køretøj da den er MEGET høj (er selv 197 og kunne ikke have fødderne helt fladt nede)
Personligt så havde jeg valgt en 30 eller 36 alt efter egne dimensioner pga. de har bedre køre egenskaber end 29'eren som er halv vejs en dødsfælle
dog ville jeg så med det samme gå ud og investere i et 50cc cylinderkit + karburator (evt. japanske NARAKU + keihin)
alle sammen er begrænset ved hjælp af CDI'en (en lille skrue gemt under en prop man skruer på) og så en clips i gas spjældet (ved 30'er modeller)
som du selv nævner de største forskelle på 29 og 30 hjul, motor og stel (selvom de deler mange dele)
29 har 14 tommer hjul og et spinkelt bygget stel (er vel fint nok til en person på op til 175)
30 har 17 tommer hjul og er LIDT kraftigere bygget, ret bremse mæssigt er de vist ens og er ofte udstyret med digital speedometer
29 har den velkendte Honda kopi motor som ikke er det mest stabile i verden men er forholdvis nem at få dele til
30 har en lodret loncin motor som er ligeså upålidelig men sværere at få dele til i danmark(udover ved LMscootershop.dk....) men der er en hollandsk forhandler (orionmotors.nl der har ALT) og så ja ebay
Og så er der den største i familien 36'eren (også kaldt RX50) den har en meget solidt stel, meget store bremser(man skal ikke knalde forbremsen så står man på næse) ligger godt på vejen og er efter min mening en skidegod knallert at køre på! den er dog ligeså upålidelig mekanisk som de andre 2, og så er der en +/- ting: er man under 190 høj er den ikke det mest egnede køretøj da den er MEGET høj (er selv 197 og kunne ikke have fødderne helt fladt nede)
Personligt så havde jeg valgt en 30 eller 36 alt efter egne dimensioner pga. de har bedre køre egenskaber end 29'eren som er halv vejs en dødsfælle
dog ville jeg så med det samme gå ud og investere i et 50cc cylinderkit + karburator (evt. japanske NARAKU + keihin)
alle sammen er begrænset ved hjælp af CDI'en (en lille skrue gemt under en prop man skruer på) og så en clips i gas spjældet (ved 30'er modeller)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
og så deler de bremsebakker med flere modeller af mærkecrossere som Honda, Kawasaki, Suzuki osv
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
tak for oplysningerne...
vi kan bedst lide 29 pga motoren..men resten er halvdårligt..30 har de rigtige størelse hjul..men passer ikke reservedele med vores lager...
måske vi skal springe over til de store kina crossere fra yamasaki..de har en rigtig stel størelse..og den rigtige lifan motor..men de er ved at udgå af salg..er gamle modeller..
vi kan bedst lide 29 pga motoren..men resten er halvdårligt..30 har de rigtige størelse hjul..men passer ikke reservedele med vores lager...
måske vi skal springe over til de store kina crossere fra yamasaki..de har en rigtig stel størelse..og den rigtige lifan motor..men de er ved at udgå af salg..er gamle modeller..
strynboen på test profil
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Kan afsløre at kvaliteten udover motoren på yamahasa GYS er i den dårlige ende... det samme med skyteams offroader.. de har en vældig "fin" motor men kvaliteten på materialer er lav, de elsker rust og er ikke så solidt bygget som man lige skulle regne med..
Skulle jeg have en kineser 4 takt igen ville jeg nok købe en brugt af Apollo modellerne eller en yamasaki 8B(den der ligner en rigtig mc) og så hoved renovere den fra top til bund evt. ombygge de steder jeg fandt som svagheder..
Efter at have gjort det så vil jeg ikke personligt råde til at gå ud og finde en spritny hvor man hverken må ba eller bæ før at garantien ryger..
Skulle jeg have en kineser 4 takt igen ville jeg nok købe en brugt af Apollo modellerne eller en yamasaki 8B(den der ligner en rigtig mc) og så hoved renovere den fra top til bund evt. ombygge de steder jeg fandt som svagheder..
Efter at have gjort det så vil jeg ikke personligt råde til at gå ud og finde en spritny hvor man hverken må ba eller bæ før at garantien ryger..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
den båd er total sej.ægge hjælm og googels, og en vest af ældre dato så er man klar!!
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hej
De seneste dage er gået med at pimpe Oliekludens gamle SCO, så den nu kan komme i Den Blå Avis.
Hvad siger i så?
Så må vi se om der kan findes et nyt hjem til den?
/Steen
De seneste dage er gået med at pimpe Oliekludens gamle SCO, så den nu kan komme i Den Blå Avis.
Hvad siger i så?
Så må vi se om der kan findes et nyt hjem til den?
/Steen
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
de starter i første sug.
...havde en som reserve knallert i mange år..sløv men driftsikker,,og ekstrem startvillig..noget med de 38 cc..og lille kaburator..som suger den rigtige mængde,,ved højt vaccum..og kompresionen er afstemt perfekt..for en 1 gear pedal maskine...den skal bruge pedalerne ved opstart..men trækker ellers fint...en rigtig god knallert...jeg har også værksteds bøgerne/reservedels katalog til denne sco..hvis nogen mangler info
...havde en som reserve knallert i mange år..sløv men driftsikker,,og ekstrem startvillig..noget med de 38 cc..og lille kaburator..som suger den rigtige mængde,,ved højt vaccum..og kompresionen er afstemt perfekt..for en 1 gear pedal maskine...den skal bruge pedalerne ved opstart..men trækker ellers fint...en rigtig god knallert...jeg har også værksteds bøgerne/reservedels katalog til denne sco..hvis nogen mangler info
strynboen på test profil
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
fin maskine,,,
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS søn 6. sep 2015 10:15, rettet i alt 1 gang.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
nææ hvor er den gamle sco populær blevet flot - det var noget god maling man brugte i gamle dage, tænk at stellet står så blankt i original lak som nærmer sig at være 42 år gammelt... det er en fin lettere istandsættelse du har lavet der steen
skal du bruge en knallert mere ? jeg har en hercules som trænger til samme tur
hilsen olieklud
skal du bruge en knallert mere ? jeg har en hercules som trænger til samme tur
hilsen olieklud
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Ja den ser fin ud den lille SCO - med fruens frugt kurv bag på
Et før og nu billede kunne måske lade sig gøre. Udstødningen har nok været krom belagt en gang...
Et før og nu billede kunne måske lade sig gøre. Udstødningen har nok været krom belagt en gang...
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
De stdste dage, har jeg prøvet at redde en benzinhane til en AS3 125cc.
Erik har været så venlig at reparere en tank, jeg havde fået foræret ved den lokale Yamaha forhandler. Den skal have en benzinhane i stil med FS1, altså med møtrik. Den, jeg havde, var i ret dårlig stand. Således var den totalt blokket op med snavs. Den skulle nærmest bores ud.
Efter rensning virker den så vækdig fint. Desværre var filteret i tanken, væk. Dette filter er jo ret vigtigt, da det jo filtrerer benzinen, når hanen er på reserve.
Nede på jobbet har vi imidlertid noget meget fintmasket stålnet i rustfrit stål. Dette har jeg så klippet til, rullet og loddet lidt.
Så nu virket hanen igen.
Desværre kan nettet ikke bruges til 1975-1976, da dette filter har pakningen integreret i filteret. Men det kan jo ordnes med en pakning.
Erik har været så venlig at reparere en tank, jeg havde fået foræret ved den lokale Yamaha forhandler. Den skal have en benzinhane i stil med FS1, altså med møtrik. Den, jeg havde, var i ret dårlig stand. Således var den totalt blokket op med snavs. Den skulle nærmest bores ud.
Efter rensning virker den så vækdig fint. Desværre var filteret i tanken, væk. Dette filter er jo ret vigtigt, da det jo filtrerer benzinen, når hanen er på reserve.
Nede på jobbet har vi imidlertid noget meget fintmasket stålnet i rustfrit stål. Dette har jeg så klippet til, rullet og loddet lidt.
Så nu virket hanen igen.
Desværre kan nettet ikke bruges til 1975-1976, da dette filter har pakningen integreret i filteret. Men det kan jo ordnes med en pakning.
- Vedhæftede filer
-
- Photo0679.jpg (141.16 KiB) Vist 14833 gange
-
- Photo0677.jpg (111.63 KiB) Vist 14833 gange
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
du kan dreje en lille messing bøs og bruge som afslutning mod hane godset.så den presses ind i hanen.så er det helt perfekt..men det du har lavet er helt perfekt..og inspirationelt
jeg leder efter en pakning til benz hane håndtaget til 76..alså den med 4 huller..og 2 styre tapper huller..kan det stadig fås..??
jeg leder efter en pakning til benz hane håndtaget til 76..alså den med 4 huller..og 2 styre tapper huller..kan det stadig fås..??
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Ja, den fås stadig.
Der er ipresset en messingbøsning i hanen.
Der er ipresset en messingbøsning i hanen.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hej
Jeg fik solgt SCO'en i dag.
Mens jeg ventede på køber, prøvede jeg lige at måle flokken af Sting-stempler igennem, da jeg havde mistanke om at målene ikke rigtigt stemte. De var dog meget fine i størrelserne og målte alle 3-4 hundrededele mindre end den størrelse de var angivet til - pånær ét! Et stempel af ukendt herkomst var helt skævt i målet. Æsken var mærket "40,50mm" og stemplet er mærket ".50", men stemplet måler 40,34mm lige under ringene, så det er vist lige til at kassere..
Det var i øvrigt en frisk køber til SCO'en. Han ringede til mig klokken 9:30. Klokken 10:45 var han hos mig (han skulle lige fra Skælskør til Køge, 75km). Klokken 11:05 havde vi læsset knallerten ind i bilen, hvorefter han skævede lidt til uret. Det viste sig nemlig at han skulle på knallerttur med start i Skælskør klokken 12, så han kunne lige nå det! Sat'me frisk, vil jeg sige
/Steen
Jeg fik solgt SCO'en i dag.
Mens jeg ventede på køber, prøvede jeg lige at måle flokken af Sting-stempler igennem, da jeg havde mistanke om at målene ikke rigtigt stemte. De var dog meget fine i størrelserne og målte alle 3-4 hundrededele mindre end den størrelse de var angivet til - pånær ét! Et stempel af ukendt herkomst var helt skævt i målet. Æsken var mærket "40,50mm" og stemplet er mærket ".50", men stemplet måler 40,34mm lige under ringene, så det er vist lige til at kassere..
Det var i øvrigt en frisk køber til SCO'en. Han ringede til mig klokken 9:30. Klokken 10:45 var han hos mig (han skulle lige fra Skælskør til Køge, 75km). Klokken 11:05 havde vi læsset knallerten ind i bilen, hvorefter han skævede lidt til uret. Det viste sig nemlig at han skulle på knallerttur med start i Skælskør klokken 12, så han kunne lige nå det! Sat'me frisk, vil jeg sige
/Steen
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
det er hvad man kalder en seriøs og kvik køber!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hej
Var forbi Bruun-Larsen i Odense i dag. Der var annonceret lagersalg af brugte dele.
Det var noget kaotisk, men det lykkedes da at fiske en fabriksny Baglygte med det rigtige nummer til min RD500, samt en benzinhane til den. Fin dag!
/Steen
Var forbi Bruun-Larsen i Odense i dag. Der var annonceret lagersalg af brugte dele.
Det var noget kaotisk, men det lykkedes da at fiske en fabriksny Baglygte med det rigtige nummer til min RD500, samt en benzinhane til den. Fin dag!
/Steen
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Lad os da lige se herligheden steen og tænker både på Rd'en og baglygten
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hej igen
Jeg har ikke lige nogle billeder af lygten, men her er knallerten:
Her den vist med solo-sæde, men i dag er den med twin-sæde.
/Steen
Jeg har ikke lige nogle billeder af lygten, men her er knallerten:
Her den vist med solo-sæde, men i dag er den med twin-sæde.
/Steen