Polering af motor samt dele??

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
S.Overgård
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors 4. feb 2016 15:33
Kontakt:

Polering af motor samt dele??

Indlæg af S.Overgård »

Hej alle sammen.

Jeg ved ikke om det bare er mig men synes ik jeg kan finde en guide til at polere ting op?

nu her bliver min motor sandblæst, og så ville jeg polere midter block op?
så ville jeg bare hører om der sidder en eller flere "der ude" som har nogle gode fif til hvordan man gør det bedst..

autosol ? med en blød børste på en bordmaskine eller ??

på forhånd tak
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Polering af motor samt dele??

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... du skal ihvertfald ikke starte med at sandblæse motoren som du skriver, du får aldrig poleret en sandblæst overflade op !

en pudserondel på en boremaskine er meget bedre sammen med autosol, de steder du ikke kan pudse med maskine må du bruge håndkraft, en svamp med autosol virker fint. - hvis der er maling på motoren må du først fjerne det med opløsningsmiddel eller fint smergellærred.

hvis du overhoved skal blæse motoren skal det være med noget meget finere end sand, fx glas, soda eller lignene som efterlader en glat overflade.

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Polering af motor samt dele??

Indlæg af knallert »

det er fint at glasblæse..men med slidt glas..ikke nyt.
..og så grovslibe alle grater ..støbe riller tæringer..og så slibe med 100 sandpapir...bagefter glasblæses igen..og man tjekker at overfladen..bliver jævnt grå/ens overflade...dertefter kan man polere med en stor skive og poler voks...

nogle gange skal der prøves flere gange..for at få det hele jævnt godt..og hjørner og skarpe indvendige huller bruges en dremml med mikro poler skiver...de slides lyn hurtigt..så tag alt du kan medf stor skive( 250 mm er fint)
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Polering af motor samt dele??

Indlæg af Twinsport »

Hej S. Overgård

Du skriver ikke hvad dit mål er. Skal blokken stå helt glat, uden støbegrater og blank som et spejl? Eller skal den bare være "glat"?

Hvis du vil undgå slibefejl, så er det nemlig ikke en helt enkelt opgave at polere aluminium. Alene indkøb af polérskiver (hårde, bløde, sisal) og compound er en betydelig investering. Nu skriver du ikke hvor du kommer fra, men har du undersøgt om der er en metalsliber nær dig? Du vil nemlig blive overrasket over hvor lidt det koster at få tingene poleret professionelt.

/Steen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"