Hej
Jeg har ikke rigtigt fået afprøvet Yamaha'en efter at have dysset den om, men her til aften tog jeg lige en prøvetur.
Det årlige arrangement "Pølser & totaktsrøg" i RD-klubben er allerede på torsdag, så jeg synes at en prøvetur var på sin plads, inden fællesturen. De kører jo som om de har stjålet både hest og vogn
Nuvel - efter en frisk prøvetur så enden af udstødningerne sådan ud:
Mon ikke at jeg skal lade den være her? Jeg tror ikke at den skal magres yderligere ud
/Steen
Så spiller Yamaha'en!
Re: Så spiller Yamaha'en!
Jaaaah, der er INTET, der stikker lyden af en 2-takts MC, der får "skuddet fra Vesterhavet". (Bare "skidtet" ikke sætter sig).
En 4-takter lyder noget tam i forhold til. Og så er der ingen lugt, ved en 4-takter, med mindre den er slidt (og DET stnker ad h...... til).
God fornøjelse på torsdag. Må din olie være med dig. Amen.
Husk fotos.
En 4-takter lyder noget tam i forhold til. Og så er der ingen lugt, ved en 4-takter, med mindre den er slidt (og DET stnker ad h...... til).
God fornøjelse på torsdag. Må din olie være med dig. Amen.
Husk fotos.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Så spiller Yamaha'en!
hejsa... tænk at den kan brænde tør helt ud i piberne, jeg havde ikke troet der var så høj temperatur så langt ude i systemet... du må da mindst havde holdt den på 250 kmt et par timer.
skal du ikke havde rettet din baglygte ? den sidder ikke symetrisk med resten af bagpartiet - eller det er måske varmen fra udstødningerne der får ophænget til at smelte ? he he
hilsen olieklud
skal du ikke havde rettet din baglygte ? den sidder ikke symetrisk med resten af bagpartiet - eller det er måske varmen fra udstødningerne der får ophænget til at smelte ? he he
hilsen olieklud
Re: Så spiller Yamaha'en!
Hej Jens og Claus
Som Jens siger, så er lyden HELT rigtig når alle fire kedler går på højtryk. Der er altså noget tilfredsstillende ved et forhjul der går i vejret ved 180 km/t i 3. gear, når den peaker. Jeg tror ikke at man vokser fra det. De har heldigvis ikke tilbøjelighed til at sætte sig, medmindre der er en luftlomme i kølesystemet. Så sætter cylinder 3 sig med et brag. Der er set mange eksempler på bøjede plejlstænger osv.
Potterne bliver faktisk hurtigt tørre med lidt inspirerende kørsel. Billedet ovenfor er taget efter ca. 30 km i fornuftigt tempo (mellem 150 og 200 km/t). Ulden i potterne er faktisk brændt helt hvid, så den blæser ok hårdt i systemet
Jeg beklager at det ser ud som om lygten sidder skævt. Den sidder faktisk snorlige, men der er noget med vinklerne som snyder. Jeg har nok stået skævt for den, samtidig med at den stod på sidestøtten?
I skulle få jer nogle maskiner som kan indlemmes i RD-klubben. Den er egentlig kun for RD 350, men vi er meget tolerante. Alle andre totaktere er velkomne, hvis de bare har mindst 4 cylindre
/Steen
Som Jens siger, så er lyden HELT rigtig når alle fire kedler går på højtryk. Der er altså noget tilfredsstillende ved et forhjul der går i vejret ved 180 km/t i 3. gear, når den peaker. Jeg tror ikke at man vokser fra det. De har heldigvis ikke tilbøjelighed til at sætte sig, medmindre der er en luftlomme i kølesystemet. Så sætter cylinder 3 sig med et brag. Der er set mange eksempler på bøjede plejlstænger osv.
Potterne bliver faktisk hurtigt tørre med lidt inspirerende kørsel. Billedet ovenfor er taget efter ca. 30 km i fornuftigt tempo (mellem 150 og 200 km/t). Ulden i potterne er faktisk brændt helt hvid, så den blæser ok hårdt i systemet
Jeg beklager at det ser ud som om lygten sidder skævt. Den sidder faktisk snorlige, men der er noget med vinklerne som snyder. Jeg har nok stået skævt for den, samtidig med at den stod på sidestøtten?
I skulle få jer nogle maskiner som kan indlemmes i RD-klubben. Den er egentlig kun for RD 350, men vi er meget tolerante. Alle andre totaktere er velkomne, hvis de bare har mindst 4 cylindre
/Steen
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Så spiller Yamaha'en!
Min 125'er klager steen! vi må have ændret nogle klub regler så baby rd'erne også kan være med
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Så spiller Yamaha'en!
Tjah-øhh, jeg har da en YL1, AS3 og en CS2. Alle Yamaha men med stempelstyring. Og det går nok ikke i den kreds.Twinsport skrev:Hej Jens og Claus
I skulle få jer nogle maskiner som kan indlemmes i RD-klubben. Den er egentlig kun for RD 350, men vi er meget tolerante. Alle andre totaktere er velkomne, hvis de bare har mindst 4 cylindre
/Steen
Desuden en Moto-Guzzi Zigolo 110 fra 1966. 1 cylindret med drejeventil.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Så spiller Yamaha'en!
nå for pokker, men hvad hvis den gamle Kawasaki bruger lige så meget olie som en 2 takter, må den så være med ? den har jo også 4 cylindre...
desuden ved du jo den kan knalde 20 liter af på under 200 km, så den minder jo lidt om en 2 takter.
hilsen olieklud
desuden ved du jo den kan knalde 20 liter af på under 200 km, så den minder jo lidt om en 2 takter.
hilsen olieklud
Re: Så spiller Yamaha'en!
Godmorgen!
Spøg til side, Jens: Jeg kommer i andre kredse hvor dine maskiner vil være mere end velkomne. Der er snart veteranrally på Bornholm. Der vil Guzzi'en nok kunne gøre god figur. Desuden foregår det hele af små veje, så selvom den skulle miste pusten op af bakkerne, er det ikke den store katastrofe. Jeg har da overvejet at deltage på min Honda C100 med dens 3-4 heste..
/Steen
Tja. Jeg tror ikke at den kan følge med på turene. De dér RD350-drenge er altså ikke helt friske. Der er adskillige af dem som har op mod 70 baghjulsheste, så selv når man kører RD500 skal man altså ikke sove, hvis man regner med at skulle følge med.juhl-drengen skrev:Min 125'er klager steen! vi må have ændret nogle klub regler så baby rd'erne også kan være med
De ville nok kunne acceptere det, men som ovenfor - så kører de friske fællesture, så det kniber nok med tempoet. En Suzuki T500 ville derimod nok passe fint ind. Du skulle vel ikke have sådan én?Jensmc skrev:Tjah-øhh, jeg har da en YL1, AS3 og en CS2. Alle Yamaha men med stempelstyring. Og det går nok ikke i den kreds.
Desuden en Moto-Guzzi Zigolo 110 fra 1966. 1 cylindret med drejeventil.
Spøg til side, Jens: Jeg kommer i andre kredse hvor dine maskiner vil være mere end velkomne. Der er snart veteranrally på Bornholm. Der vil Guzzi'en nok kunne gøre god figur. Desuden foregår det hele af små veje, så selvom den skulle miste pusten op af bakkerne, er det ikke den store katastrofe. Jeg har da overvejet at deltage på min Honda C100 med dens 3-4 heste..
Jeg tror faktisk at din Kawa bruger mere olie end min Yamaha. Men kunne du så ikke i det mindste hælde R-olie på den, så den lugter af ræs?claus olieklud skrev:nå for pokker, men hvad hvis den gamle Kawasaki bruger lige så meget olie som en 2 takter, må den så være med ? den har jo også 4 cylindre...
desuden ved du jo den kan knalde 20 liter af på under 200 km, så den minder jo lidt om en 2 takter.
/Steen