Yamaha RD50M til ræs
Re: Yamaha RD50M til ræs
Fik renset stellet og fikset bagsvingeren, crossdæk på og nye baghjulslejer.
Har fået en 4 pladet kobling, den passede ikke helt under dækslet. En time med dremlen senere og så er der plads, er spændt på om den kan koble ud, ellers må der leges lidt med en dæksel spacer eller tyndere trykskiver.
Jaja, pænt er det ikke
Har fået en 4 pladet kobling, den passede ikke helt under dækslet. En time med dremlen senere og så er der plads, er spændt på om den kan koble ud, ellers må der leges lidt med en dæksel spacer eller tyndere trykskiver.
Jaja, pænt er det ikke
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Yamaha RD50M til ræs
Koblingen du har monteret ligner den jeg har monteret på min yamaha lc modificeret Fs1er motor
Re: Yamaha RD50M til ræs
Den stammer vidst fra en DT80LC, der findes mange typer koblinger til disse DTer, 3, 4, 5 og sjældent 6 friktionsplader.
Re: Yamaha RD50M til ræs
Fik endelig fræst blokken ned med 1,7 mm. Havde bygget en holder i træ, det var ikke optimalt, langt fra stiv nok. Vi fræste den meget langsomt, så gik det, den nappede dog lige et dybere spor som lige skal fyldes med mere kemisk metal. Men ellers blev det ret godt.
Så er den ellers klar til større skyllekanaler.
Stellet er også ved at være klar, har monteret 4 cm længere støddæmpere bagerst siden billedet:
Så er den ellers klar til større skyllekanaler.
Stellet er også ved at være klar, har monteret 4 cm længere støddæmpere bagerst siden billedet:
Re: Yamaha RD50M til ræs
Sæt pedaler på. Så ville det blive en flot cykel Flot farve forøvrigt.
Re: Yamaha RD50M til ræs
Den forskærm du har sat på din rd ,er det en dt skærm? og hvor har du købt den12V skrev:Fik endelig fræst blokken ned med 1,7 mm. Havde bygget en holder i træ, det var ikke optimalt, langt fra stiv nok. Vi fræste den meget langsomt, så gik det, den nappede dog lige et dybere spor som lige skal fyldes med mere kemisk metal. Men ellers blev det ret godt.
Så er den ellers klar til større skyllekanaler.
Stellet er også ved at være klar, har monteret 4 cm længere støddæmpere bagerst siden billedet:
Tror jeg kan bruge den til bagskærm på mit MR projekt
Re: Yamaha RD50M til ræs
Det er en jeg fandt ved Benny:
http://shop.yamahafs1.dk/motocross-clas ... plast-127/
Den er måske lige lovlig stor synes jeg, men den skal også bare beskytte mig mod lidt mudder
http://shop.yamahafs1.dk/motocross-clas ... plast-127/
Den er måske lige lovlig stor synes jeg, men den skal også bare beskytte mig mod lidt mudder
Re: Yamaha RD50M til ræs
Ok tak for det .nææ syndes ikke den er for stor det er en smags sag.glæder mig til at se den når den er samlet.Spændende med den motor du er ved at brygge sammen hvad skal den bestå af12V skrev:Det er en jeg fandt ved Benny:
http://shop.yamahafs1.dk/motocross-clas ... plast-127/
Den er måske lige lovlig stor synes jeg, men den skal også bare beskytte mig mod lidt mudder
Re: Yamaha RD50M til ræs
Nå ok fik ikke læst den forrige side om motoren
Re: Yamaha RD50M til ræs
Er kommet lidt længere med motoren, har fræst den så meget som jeg synes var rimelig uden at det hele går op i kemisk metal.
Re: Yamaha RD50M til ræs
Flot arbejde.den kommer til at sutte noget benzin i gennem de skyllekanaler12V skrev:Er kommet lidt længere med motoren, har fræst den så meget som jeg synes var rimelig uden at det hele går op i kemisk metal.
Re: Yamaha RD50M til ræs
Så fik jeg samlet blokken med nye lejer. Meget lækker motor at skrue i, meget lign. en FS1, bare lidt bedre/forbedret, konstruktionen er jo lidt nyere. Ingen træls trekant med simmering i koblings siden. Nielsfups lækre krumtapsværktøj blev gravet frem igen, den passer også til RD motoren.
Glemte at lade den ene støvdæksel sidde i lejet under koblingen, det må jeg leve med. Tror ellers den er fin for at holde lidt koblingsstøv væk fra lejet, men mange andre motorer har den heller ikke (Kreidler/Puch etc).
Glemte at lade den ene støvdæksel sidde i lejet under koblingen, det må jeg leve med. Tror ellers den er fin for at holde lidt koblingsstøv væk fra lejet, men mange andre motorer har den heller ikke (Kreidler/Puch etc).
Re: Yamaha RD50M til ræs
Så er koblingssiden også lukket, der skulle tilpasses lidt mere på koblingen inden den kunne være der. Fordybningerne i trykpladen er 2 mm kortere end den almindelige til FS1/RD så fjedrene var helt presset sammen efter montage. Jeg har lagt to skiver under boltene på 2 mm tilsammen, det gjorde så at skruerne ramte skjoldet en lille smule uden pakning. Klippede en 1 mm tyk pakning, så går det hele frit, håber den kan koble ud, men jeg tror det er godt med plads nu.
Jeg fik regnet ud at jeg skulle fjerne 1,68 mm af pakfladen for at ramme 0,7 mm squish med en 0,5 mm pakning. Jeg målte 0,72 mm i første forsøg, det er godkendt
Nu mangler jeg en der kan fræse forbrændingskammeret ud af scooter topstykket og plante det over i RD topstykket. Har vi nogen her på siden der kan gøre det uden for lang ventetid?
Jeg fik regnet ud at jeg skulle fjerne 1,68 mm af pakfladen for at ramme 0,7 mm squish med en 0,5 mm pakning. Jeg målte 0,72 mm i første forsøg, det er godkendt
Nu mangler jeg en der kan fræse forbrændingskammeret ud af scooter topstykket og plante det over i RD topstykket. Har vi nogen her på siden der kan gøre det uden for lang ventetid?
Re: Yamaha RD50M til ræs
Ville egentlig dreje en kalot ud af scooter topstykket og plante det i RD toppen, men prøvede lige at kopiere designet i drejebænken. Det blev rimelig godt trods mine elendige skills. Samme volumen, squish vinkel og areal, bare selve forbrændingskammeret har en simplere udformning - det var det mine evner kunne række til.
HPI tænding monteret:
Kortet styret lidt ned og monteret greb.
HPI tænding monteret:
Kortet styret lidt ned og monteret greb.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Yamaha RD50M til ræs
Har denne cylinder samme pindbolt afstand som Fs1er cylinderen?
Hvad med køling? Vil den ikke blive for varm?
Hvad med køling? Vil den ikke blive for varm?
Re: Yamaha RD50M til ræs
Ja, 45*45 mm hvis jeg husker ret? Den er bare lidt længere, så der skal fræses lidt af blokken. Man kunne fræse ekstra ned og lave en tyk spacer hvor man kan lave en bedre overgang til skyllekanalerne, ellers skal der svejses/fyldes op med kemisk metal.
Jeg tænker topstykket vil holde den rimelig kold.
Jeg tænker topstykket vil holde den rimelig kold.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Yamaha RD50M til ræs
Hvor meget længere er den?
Re: Yamaha RD50M til ræs
Jeg husker ikke selve cylinder længde forskellen, kun slut resultatet hvor der er taget højde for kompressionshøjden af stemplerne, neddrejet topstykke og squish. Jeg har høvlet 1,7 mm af blokken.
Re: Yamaha RD50M til ræs
tror den køler nok med alu cylender..og det store topstykke...det er toppen som afgiver varmen..minerelli havde en lille cylender af støbejern ,med en stor alu hat..den kørte fint...sco 3 gear har varme problemer..men topstykket/køleribberne er også meget lille på den
strynboen på test profil
Re: Yamaha RD50M til ræs
Hvad slags karburator vil du bruge til projektet?
Tak for olietanken den passer fint
Tak for olietanken den passer fint