Fandt den i en container!
Fandt den i en container!
Hej allesammen.
Jeg er ny på forumet, så lidt overbærenhed kan blive nødvendigt
Efter at have erhvervet denne smukke gamle sag, overvejer jeg om det er muligt at restaurere den tilbage til fordums storhed?
Nu skal jeg lige finde ud af hvordan jeg uploader billeder, så vender jeg tilbage.
Jeg er ny på forumet, så lidt overbærenhed kan blive nødvendigt
Efter at have erhvervet denne smukke gamle sag, overvejer jeg om det er muligt at restaurere den tilbage til fordums storhed?
Nu skal jeg lige finde ud af hvordan jeg uploader billeder, så vender jeg tilbage.
- Vedhæftede filer
-
- IMG_2094.jpg (921.07 KiB) Vist 13924 gange
-
- IMG_2097.jpg (948.04 KiB) Vist 13924 gange
-
- IMG_2098.jpg (1.02 MiB) Vist 13924 gange
-
- IMG_2100.jpg (966.11 KiB) Vist 13924 gange
-
- IMG_2095.jpg (653.11 KiB) Vist 13924 gange
-
- IMG_2096.jpg (713.97 KiB) Vist 13924 gange
-
- IMG_2102.jpg (778.75 KiB) Vist 13924 gange
Re: Fandt den i en container!
Ja, den er gammel!
Og ja der mangler både lys/tænding samt sidedæksel. Øv!
Kæderne er stive som vinkeljern, men kobling, gas og forbremse virker umiddelbart. Yes!
Jeg ved hverken alder eller model, men sikke former!
Jeg håber at kunne få gode råd og gerne modspil i forbindelse med istandsættelsen her på forumet.
Og ja der mangler både lys/tænding samt sidedæksel. Øv!
Kæderne er stive som vinkeljern, men kobling, gas og forbremse virker umiddelbart. Yes!
Jeg ved hverken alder eller model, men sikke former!
Jeg håber at kunne få gode råd og gerne modspil i forbindelse med istandsættelsen her på forumet.
- Vedhæftede filer
-
- IMG_2093.jpg (519.87 KiB) Vist 13923 gange
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Fandt den i en container!
Fix mekanikken og dyp resten i klarlak!
Den bliver god at følge - jeg forskanser mig med popcorn og tålmodighed, for jeg ved intet om disse maskiner. Men sød, dét er den!
Den bliver god at følge - jeg forskanser mig med popcorn og tålmodighed, for jeg ved intet om disse maskiner. Men sød, dét er den!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Fandt den i en container!
sco Schmidt &co odense..fin maskine på 38cc..der er masser af stumper i omløb..så du kan let få den kørende igen..der mangler svinghjul dæksel svinghjul og ankerplade med alt indhold..det er bosch på motore som din..med mon ikke de passer fra en puch eller 3 gear sco eller Sachs..så masser af muligheder..selv de 24 dæk kan fås igen..jeg har det meste fra sco af mapper og div info..der er flere på forum som gør i disse fine maskiner så de kommer nok springende til...velkommen til.
.og ps...den forstørelse glas lampe er guld værd..jeg har lige købt en i biltema..nu kan jeg se alle små dimser igen...
og ps kan se at svinghjuler er så gammelt at den måske har kastrup lufthavn tændingssystem
.og ps...den forstørelse glas lampe er guld værd..jeg har lige købt en i biltema..nu kan jeg se alle små dimser igen...
og ps kan se at svinghjuler er så gammelt at den måske har kastrup lufthavn tændingssystem
Senest rettet af knallert tirs 25. jul 2017 13:29, rettet i alt 1 gang.
strynboen på test profil
-
- Junior knallert
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: søn 9. okt 2011 11:32
- Kontakt:
Re: Fandt den i en container!
Det er Bosch tænding den kører med. Jeg er selv i gang med sådan en fætter. Angående. Dele prøv at kigge på Fyns veteran klubs hjemmeside eller søg på sco dele i gul og gratis eller dba. Det er en årgang 1955 du har fundet.
Knallerter er noget rigtige mænd kører på
Skylon 55 årgang 54
Diesella Special årgang 58
Puch R50 årgang 66
Puch MS50 årgang 72
PUCH Maxi årgang 72
Puch Maxi årgang 73
Puch MS50 årgang 76
Puch Maxi årgang 74
Er ved at lave en SCO 1 gears standard
Skylon 55 årgang 54
Diesella Special årgang 58
Puch R50 årgang 66
Puch MS50 årgang 72
PUCH Maxi årgang 72
Puch Maxi årgang 73
Puch MS50 årgang 76
Puch Maxi årgang 74
Er ved at lave en SCO 1 gears standard
-
- Junior knallert
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: søn 9. okt 2011 11:32
- Kontakt:
Re: Fandt den i en container!
Prøv dette link
Www.sco-klubben.dk
Www.sco-klubben.dk
Knallerter er noget rigtige mænd kører på
Skylon 55 årgang 54
Diesella Special årgang 58
Puch R50 årgang 66
Puch MS50 årgang 72
PUCH Maxi årgang 72
Puch Maxi årgang 73
Puch MS50 årgang 76
Puch Maxi årgang 74
Er ved at lave en SCO 1 gears standard
Skylon 55 årgang 54
Diesella Special årgang 58
Puch R50 årgang 66
Puch MS50 årgang 72
PUCH Maxi årgang 72
Puch Maxi årgang 73
Puch MS50 årgang 76
Puch Maxi årgang 74
Er ved at lave en SCO 1 gears standard
Re: Fandt den i en container!
Hej derude.
Pudsigt at du nævnte "Fiks mekanikken og dyp den i klarlak!"
Hvilket var min første tanke, da jeg normalt plejer at være sygeligt pedantisk med mine renoveringer.
Denne knallerts historie fortælles bedst som den står, ingen tvivl om det!
En gennemgribende restaurering, svarende til brugen af Botox og andre foryngelsestiltag, vil måske blot sidestille den med andre flot restaurerede veteran knallerter.
Ydermere er der ingen alvorlige tæringer, kun patina-rust.
Jeg var lidt på vej væk fra det, overvejede hvide dæk kanter, omlakering osv., lige som de fleste andres.
Super godt indspark
Pudsigt at du nævnte "Fiks mekanikken og dyp den i klarlak!"
Hvilket var min første tanke, da jeg normalt plejer at være sygeligt pedantisk med mine renoveringer.
Denne knallerts historie fortælles bedst som den står, ingen tvivl om det!
En gennemgribende restaurering, svarende til brugen af Botox og andre foryngelsestiltag, vil måske blot sidestille den med andre flot restaurerede veteran knallerter.
Ydermere er der ingen alvorlige tæringer, kun patina-rust.
Jeg var lidt på vej væk fra det, overvejede hvide dæk kanter, omlakering osv., lige som de fleste andres.
Super godt indspark
Re: Fandt den i en container!
Hej igen
Ja det er en Bosch tænding, og jeg har svinghjulet.
Stenplet kører fint, og der er ok kompression.
Den er uden begrænsninger i cylinder og studs Ø 12 mm
Karburatoren er " kun" Ø 8 mm, og uden choker
Udstødningen tror jeg ikke er original.
Den har været solgt under navnet Remington, kan jeg tyde mig frem til.
Osv, osv..
Kan man købe et Puch Maxi kædekit som vil passe over på ?
Ja det er en Bosch tænding, og jeg har svinghjulet.
Stenplet kører fint, og der er ok kompression.
Den er uden begrænsninger i cylinder og studs Ø 12 mm
Karburatoren er " kun" Ø 8 mm, og uden choker
Udstødningen tror jeg ikke er original.
Den har været solgt under navnet Remington, kan jeg tyde mig frem til.
Osv, osv..
Kan man købe et Puch Maxi kædekit som vil passe over på ?
Re: Fandt den i en container!
du køber bare en universal""kæde" i passende størelse..som er rigelig lang nok ca 100 led..plus lidt ekstra.
Senest rettet af knallert tirs 25. jul 2017 17:27, rettet i alt 1 gang.
strynboen på test profil
Re: Fandt den i en container!
her er lidt data
- Vedhæftede filer
-
- DSCF2692.JPG (553.21 KiB) Vist 13874 gange
-
- DSCF2693.JPG (489.47 KiB) Vist 13874 gange
-
- DSCF2694.JPG (542.12 KiB) Vist 13874 gange
strynboen på test profil
Re: Fandt den i en container!
En TU-M 32 cylinder SKAL have stor indsugning. Så den er god nok.
Se evt. de nyligt uploadede typegodkendelser. Eller også er det links.
Se evt. de nyligt uploadede typegodkendelser. Eller også er det links.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Fandt den i en container!
Til konservering af patina maskiner bruger jeg owatrol, det er en konserveringsolie der hærder i løbet af et døgn. Den virker rigtig godt til at bevare looket og forhindrer at den ruster videre.
Fedt projekt i øvrigt
Fedt projekt i øvrigt
Re: Fandt den i en container!
Har lige renoveret en motor magen til
den sidder dog på en sco fra 1965, har dog lidt problemer med og finde en stempel der ikke er slidt op!
ellers køre den lille motor godt
har vedlagt lidt billeder. "Fortandhjul" er dog noget skidt da det altid er slidt op, og kan ikke skiftes. man kan dog sætte koblingen op i drejebænk og dreje fortandhjulet ned og svejse nyt på.
var så heldig og skaffe nyt! men ham jeg købte dele af har solgt alt han havde!
den sidder dog på en sco fra 1965, har dog lidt problemer med og finde en stempel der ikke er slidt op!
ellers køre den lille motor godt
har vedlagt lidt billeder. "Fortandhjul" er dog noget skidt da det altid er slidt op, og kan ikke skiftes. man kan dog sætte koblingen op i drejebænk og dreje fortandhjulet ned og svejse nyt på.
var så heldig og skaffe nyt! men ham jeg købte dele af har solgt alt han havde!
- Vedhæftede filer
-
- 20161218_184706.jpg (703.15 KiB) Vist 13864 gange
-
- 20170204_190347.jpg (670.78 KiB) Vist 13864 gange
-
- 20170205_160753.jpg (677.23 KiB) Vist 13864 gange
-
- 20170215_070707.jpg (732.74 KiB) Vist 13864 gange
-
- 20170218_214733.jpg (547.38 KiB) Vist 13864 gange
-
- 20170521_111617.jpg (1.13 MiB) Vist 13864 gange
Tim C
Re: Fandt den i en container!
Jensmc er det noget med du har eller kan skaffe stempel til sco 34mm, 10.2mm krydspind i overstørrelse? komplet med ringe og krydspind.Jensmc skrev:En TU-M 32 cylinder SKAL have stor indsugning. Så den er god nok.
Se evt. de nyligt uploadede typegodkendelser. Eller også er det links.
Tim C
Re: Fandt den i en container!
Tak for alle de gode informationer og ikke mindst billederne.
I dag vil jeg slæbe Remingtonen på liften, og demontere motorkomponenterne.
Her efter står den på stel, stel og atter stel.
Har endnu ikke besluttet hvilken overflade jeg vil vælge
I dag vil jeg slæbe Remingtonen på liften, og demontere motorkomponenterne.
Her efter står den på stel, stel og atter stel.
Har endnu ikke besluttet hvilken overflade jeg vil vælge
Re: Fandt den i en container!
Hvor køber du den olie? Det kunne min SCO1958 godt tåle...12V skrev:Til konservering af patina maskiner bruger jeg owatrol, det er en konserveringsolie der hærder i løbet af et døgn. Den virker rigtig godt til at bevare looket og forhindrer at den ruster videre.
Fedt projekt i øvrigt
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Re: Fandt den i en container!
På tysk ebay, her f.eks.:
http://www.ebay.de/itm/Owatrol-OIL-Krie ... Swa~BYZAxP
Jeg smører det på med en pensel eller klud, visker overskydende af og et døgn senere er det klar til brug. Benytter det også på lakerede udstødninger som f.eks. Ciao/Bravo og co. kører med, det giver den et nyt frisk udseende og holder rusten på afstand.
http://www.ebay.de/itm/Owatrol-OIL-Krie ... Swa~BYZAxP
Jeg smører det på med en pensel eller klud, visker overskydende af og et døgn senere er det klar til brug. Benytter det også på lakerede udstødninger som f.eks. Ciao/Bravo og co. kører med, det giver den et nyt frisk udseende og holder rusten på afstand.
Re: Fandt den i en container!
Så er Remingtonen skilt ad og sendt til blæs og lakering.
Det blev den "lette" løsning med omlakering, pinstribes osv..
Nogen som kan hjælpe med et billede af en tank med Remington logo på?
Jeg kunne ikke se set pga. alder.
I forbindelse med nye pindstribes vil jeg have lavet nye navnelogoer til tanken, men mangler noget at kigge efter.
Det blev den "lette" løsning med omlakering, pinstribes osv..
Nogen som kan hjælpe med et billede af en tank med Remington logo på?
Jeg kunne ikke se set pga. alder.
I forbindelse med nye pindstribes vil jeg have lavet nye navnelogoer til tanken, men mangler noget at kigge efter.
Re: Fandt den i en container!
Nu er det tid til at kigge på motoren.
Generelt ser den rigtig fin ud, og kører godt i lejerne, så dem lader jeg sidde.
Pakdåserne vil jeg skifte udefra.
Stemplet ser meget nyt ud, og måler 34,5 udvendigt!
Dog sad stempelringene uhjælpeligt fast og brækkede da jeg ville have dem af
Er der nogen som kan hjælpe med et sæt nye, de er 2 mm høje??
Kan det være en fordel at fjerne mere materiale ved de små hakker i siden af stemplet, så det passer til cylinderen?
Jeg mangler dog stadig en komplet tænding/ ankerplade samt sidedæksel i tændingssiden, så hvis der er nogen som kender nogen, er jeg den glade betaler
Generelt ser den rigtig fin ud, og kører godt i lejerne, så dem lader jeg sidde.
Pakdåserne vil jeg skifte udefra.
Stemplet ser meget nyt ud, og måler 34,5 udvendigt!
Dog sad stempelringene uhjælpeligt fast og brækkede da jeg ville have dem af
Er der nogen som kan hjælpe med et sæt nye, de er 2 mm høje??
Kan det være en fordel at fjerne mere materiale ved de små hakker i siden af stemplet, så det passer til cylinderen?
Jeg mangler dog stadig en komplet tænding/ ankerplade samt sidedæksel i tændingssiden, så hvis der er nogen som kender nogen, er jeg den glade betaler
- Vedhæftede filer
-
- IMG_2162.jpg (795.11 KiB) Vist 13681 gange
-
- IMG_2163.jpg (568.34 KiB) Vist 13681 gange
-
- IMG_2164.jpg (594.56 KiB) Vist 13681 gange