60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: tirs 3. jan 2017 15:00
- Kontakt:
60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
Hej
Jeg har endelig fået sat 60cc på min elskede Yamaha FS1 - Men har dog en række problemer.
Først og fremmest, har jeg en 16mm karburator på, og når jeg giver bundgas så er det som om den bliver kvalt, ergo ikke nok luft eller benzin.
Og så nogle få gangeoplever jeg, at den trækker den virkelig godt, og resten af tiden så kommer den bare aldrig op i høje omdrejninger, ikke engang ned af bakke. Har 5,3hk skråtskåret udstødning på. Og jeg har 10t tandhjul på.
Håber virkelig i kan hjælpe mig, da jeg ved i har meget mere forstand på det, end mig
Jeg har endelig fået sat 60cc på min elskede Yamaha FS1 - Men har dog en række problemer.
Først og fremmest, har jeg en 16mm karburator på, og når jeg giver bundgas så er det som om den bliver kvalt, ergo ikke nok luft eller benzin.
Og så nogle få gangeoplever jeg, at den trækker den virkelig godt, og resten af tiden så kommer den bare aldrig op i høje omdrejninger, ikke engang ned af bakke. Har 5,3hk skråtskåret udstødning på. Og jeg har 10t tandhjul på.
Håber virkelig i kan hjælpe mig, da jeg ved i har meget mere forstand på det, end mig
Yamaha FS1 60cc
Dansk Stel m. Stelnummer.
Nummermatch på Motor.
2017 Projekt - Tuning af Yamaha FS1
Dansk Stel m. Stelnummer.
Nummermatch på Motor.
2017 Projekt - Tuning af Yamaha FS1
-
- Moderator
- Indlæg: 3948
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
Prøv at køre med choker.
Hvis den kører bedre, skal du have en større dyse.
Hvis det istedet bliver værre, så prøv en tur uden gummi-hætten over karburatoren, så den kan få noget mere luft.
Hvis ingen af delene hjælper, ville jeg tage et kig på tændingen; platinafstand (og rens dem evt.), måske skifte kondensator eller endda tændspolen.
Hvis den kører bedre, skal du have en større dyse.
Hvis det istedet bliver værre, så prøv en tur uden gummi-hætten over karburatoren, så den kan få noget mere luft.
Hvis ingen af delene hjælper, ville jeg tage et kig på tændingen; platinafstand (og rens dem evt.), måske skifte kondensator eller endda tændspolen.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: tirs 3. jan 2017 15:00
- Kontakt:
Re: 60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
Hej KreidlerHansen.
Jeg har prøvet begge ting nu, synes ikk' der var nogen forskel. Men vil helt klart prøve med en større dyse. Men tror du/i 170 er stor nok?
Tror du virkelig tændingen, osv kan ha så stor indflydelse?
Jeg er lidt efter, membranen. Fordi den har jeg haft siden jeg købe yamahaen, totalt skadet. Og aldrig rørt den, i den forstand taget den fra hinanden osv. Fordi jeg har absolut ingen erfaring, med indstilling af den.
Jeg har prøvet begge ting nu, synes ikk' der var nogen forskel. Men vil helt klart prøve med en større dyse. Men tror du/i 170 er stor nok?
Tror du virkelig tændingen, osv kan ha så stor indflydelse?
Jeg er lidt efter, membranen. Fordi den har jeg haft siden jeg købe yamahaen, totalt skadet. Og aldrig rørt den, i den forstand taget den fra hinanden osv. Fordi jeg har absolut ingen erfaring, med indstilling af den.
Yamaha FS1 60cc
Dansk Stel m. Stelnummer.
Nummermatch på Motor.
2017 Projekt - Tuning af Yamaha FS1
Dansk Stel m. Stelnummer.
Nummermatch på Motor.
2017 Projekt - Tuning af Yamaha FS1
Re: 60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
10 tands tandhjul er helt forkert..men den burde køre med det...den er nok utæt..er melbranen helt tæt..ingen umbrako skruer bag indsugnings pladen..og ikke bensin i gearkassen som lækker ind gennem utæt blok/simmeringene skal også være ok..både mod tændingen..og ud mod koblingen
strynboen på test profil
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: 60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
Hvordan kørte den før du satte tun-sættet på?
Test membran ved at puste og suge både svagt og stærkt.
Pladen med membran skal slutte helt tæt til olie dækslet (med YAM bogstaver på)
Er karburatoren ny eller brugt?
Er der det rigtige gas spjæld monteret, man kan ikke bruge spjældet fra en standard 10mm karburator på en 16mm karburator. Tomgang skruen skal skrues helt i og 1 1/4 omgang ud igen.
Starter den problemfrit?. Kør en lang tur 10km, med fuld gas, sluk tænding uden gas mens du kører og træk sammentidigt kobling brems og tjek tændrørets farve: lys-brun er ok, sort er ikke ok, hvidt /gråt er ikke ok.
Test membran ved at puste og suge både svagt og stærkt.
Pladen med membran skal slutte helt tæt til olie dækslet (med YAM bogstaver på)
Er karburatoren ny eller brugt?
Er der det rigtige gas spjæld monteret, man kan ikke bruge spjældet fra en standard 10mm karburator på en 16mm karburator. Tomgang skruen skal skrues helt i og 1 1/4 omgang ud igen.
Starter den problemfrit?. Kør en lang tur 10km, med fuld gas, sluk tænding uden gas mens du kører og træk sammentidigt kobling brems og tjek tændrørets farve: lys-brun er ok, sort er ikke ok, hvidt /gråt er ikke ok.
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: tirs 3. jan 2017 15:00
- Kontakt:
Re: 60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
Den kørte godt med 50cc. Og tomgangskruen er også 1 1/4
At køre uden tænding? Hvordan det?
Tændrøret er mere ovre i det sorte.
Med hensyn til gasspjæld aner jeg ikke, om det er 10mm eller 16.
Karburatoren er brugt. Og membran har jeg ingen forstand på.
At køre uden tænding? Hvordan det?
Tændrøret er mere ovre i det sorte.
Med hensyn til gasspjæld aner jeg ikke, om det er 10mm eller 16.
Karburatoren er brugt. Og membran har jeg ingen forstand på.
Yamaha FS1 60cc
Dansk Stel m. Stelnummer.
Nummermatch på Motor.
2017 Projekt - Tuning af Yamaha FS1
Dansk Stel m. Stelnummer.
Nummermatch på Motor.
2017 Projekt - Tuning af Yamaha FS1
-
- Moderator
- Indlæg: 3948
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
Jeg nævner tændingen, fordi din beskrivelse får det til at lyde som noget sporadisk/tilfældigt. Det kan netop være tændingsrelateret; ofte en halvdød kondensator, men tændspolerne (mest uorg.) kan også opføre sig mystisk.Tobi Jacobsen skrev:Hej KreidlerHansen.
Jeg har prøvet begge ting nu, synes ikk' der var nogen forskel. Men vil helt klart prøve med en større dyse. Men tror du/i 170 er stor nok?
Tror du virkelig tændingen, osv kan ha så stor indflydelse?
Jeg er lidt efter, membranen. Fordi den har jeg haft siden jeg købe yamahaen, totalt skadet. Og aldrig rørt den, i den forstand taget den fra hinanden osv. Fordi jeg har absolut ingen erfaring, med indstilling af den.
Utætheder er som regel konsekvente, men Yamahaens følsomhed ift. tæt indsugning gør, at membranen (slid, fejlmontering, uorg.) ikke kan udelukkes helt.
Fisk evt. gasspjæld og nål op fra karburatoren og se om du kan finde noget præget i dem. På basis deraf kan man finde ud af, om de er originale og duer.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: tirs 3. jan 2017 15:00
- Kontakt:
Re: 60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
Har stadig det problem :/
Yamaha FS1 60cc
Dansk Stel m. Stelnummer.
Nummermatch på Motor.
2017 Projekt - Tuning af Yamaha FS1
Dansk Stel m. Stelnummer.
Nummermatch på Motor.
2017 Projekt - Tuning af Yamaha FS1
-
- Moderator
- Indlæg: 3948
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
Hvad har du prøvet blandt de forslag, du har fået?Tobi Jacobsen skrev:Har stadig det problem :/
Har du fået tjekket op på, hvilket spjæld og hvilken nål, der er monteret i karburatoren?
Er det evt. en Mokini kopi-karburator?
Har du prøvet at skifte dyse?
Vi skal have noget mere kød på dine indlæg, førend vi kan være behjælpelige, for alvor.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: 60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
For stor dyse..
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: tirs 3. jan 2017 15:00
- Kontakt:
Re: 60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
Det var platinsættet, men nu trækker den slet ikke, den kan ikke køre i 2,3,4 gear.
Yamaha FS1 60cc
Dansk Stel m. Stelnummer.
Nummermatch på Motor.
2017 Projekt - Tuning af Yamaha FS1
Dansk Stel m. Stelnummer.
Nummermatch på Motor.
2017 Projekt - Tuning af Yamaha FS1
Re: 60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
Så du kan ikke skifte gear mere? I hvilken sammenhæng opstod det? Har du eller en anden trådt/trampet hårdt på gearpedalen?
Re: 60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
Hvilket strålerør sidder der i karburatoren? Der findes ca. to normale størrelser - et E4, der fungerer med både 10 og 16 mm og et E6, der giver en del mere saft til den tunede motor. Motoren bør køre nogenlunde fornuftigt (måske ikke perfekt) med en 150-170 dyse. Det kan også være nålen, der ikke har den rigtige taper, lige som gasspjældet godt kan være forkert. Man kan få renoveringssæt til karburator, så både spjæld, nål og strålerør passer sammen.
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Re: 60cc og Karburator - Får ikke omdrejninger
han skrev sidst i tråden i febuar..så tror ikke han læser tråden..thek lige årstal og og måned..når i svare på tråde..vi har ikke en forældels advarsel som andre forums..hvor de skriver en lille advarsel hvis tråden er u besvaret mindst 2 måneder..måske vi kan få det?
strynboen på test profil