Hejsa
Jeg har kastet mig ud i min første motorrenovering.
Motoren kørte fornuftig inden adskillelse, den dryppede dog en del olie og koblingen gled en del. Så jeg tænkte, nu vil jeg prøve en renovering.
Men jeg har lige brug for jeres hjælp til et par ting
Jeg skal have renoveret det store primærhjul. Men den har nogle mærker som i kan se i de røde ringe. Har det stor betydning?
Så er der borret op til 8 mm ved en pindbolt. Jeg fornemmer lidt at de ikke har ramt midten. Har det stor betydning ? Kan det eventuelt laves?
Og til sidst. Der er en ujævnhed på krumtapen. Hvad anbefaler i man gør ved den?
Håber i kan Hjælpe
Tilstands vurderinger
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: fre 1. jul 2011 20:19
- Kontakt:
Re: Tilstands vurderinger
Mærkerne i det store primærhjul skyldes at koblingspladerne slider sig ind i aluskålen når gummiringene inde i primærhjulet går i stykker. Det medfører at koblingen virker dårligt. Gummiringene knækker over tid, især ved hårde tilkoblinger. Du kan file mærkerne væk, de ser ikke voldsomme ud. Sørg for at slibe lige meget i dem alle, ellers kommer der hurtigt nye mærkerne. Det er også en god ide at skifte gummiringene.
Jeg synes at 8mm hullet til pindbolten ser OK ud. Det kan laves med en M6 gevindbøsning https://shop.yamahafs1.dk/8-vaerktoej-g ... 6-101.html eller med en M6 helicoil https://www.biltema.dk/varktoj/handvark ... 2000022403. Gevindbøsningen bliver siddende når pindbolten skrues ud, helicoil følger ofte med ud sammen med pindbolten.
Ujævnheden i krumtappen kan du lade være, der burde være plads til den i krumtaphuset. Tjek om den kan være der, ellers kan den files ned.
Pøj pøj med motoren, jeg er også i gang med en FS1 motor
Jeg synes at 8mm hullet til pindbolten ser OK ud. Det kan laves med en M6 gevindbøsning https://shop.yamahafs1.dk/8-vaerktoej-g ... 6-101.html eller med en M6 helicoil https://www.biltema.dk/varktoj/handvark ... 2000022403. Gevindbøsningen bliver siddende når pindbolten skrues ud, helicoil følger ofte med ud sammen med pindbolten.
Ujævnheden i krumtappen kan du lade være, der burde være plads til den i krumtaphuset. Tjek om den kan være der, ellers kan den files ned.
Pøj pøj med motoren, jeg er også i gang med en FS1 motor
Mvh. Svend
---
Yamaha FS1 DX Candy Blue 1978 solgt i 1981
Yamaha FS1 K Candy Blue 1978 nummermatch
---
Yamaha FS1 DX Candy Blue 1978 solgt i 1981
Yamaha FS1 K Candy Blue 1978 nummermatch
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: fre 1. jul 2011 20:19
- Kontakt:
Re: Tilstands vurderinger
Mange tak for svar svehau
jeg arbejder videre. Dog får en "prof" lov til at skifte gummiringene. Det skal jeg ikke have kastet mig ud i
jeg arbejder videre. Dog får en "prof" lov til at skifte gummiringene. Det skal jeg ikke have kastet mig ud i