Hej!
Har en Yamaha FS1 4-gear, der er lavet som K-model, men med et DX-stel. Hvor meget skal egentlig skiftes for at den er en "fuldblods" DX-model?
Fra K-model til DX
Re: Fra K-model til DX
Det kan du finde i reservedelskatalogerne her https://knallertforum.dk/forum/viewforum.php?f=63
Så vidt jeg husker er det forbremsesystemet (skive, kaliber, cylinder, slange og fittings), forhjulsnav, speedometerdrev, forreste fælg (K1 er 1,2x17, DX er 1,4x17, forskærm, kabelholder på forskærm, begge ydre og indre forben med pakdåser (K1 og DX har ikke samme forben og pakdåser), styret, kontakterne på styret, håndtagene på styret, gaskabel, koblingskabel ... med andre ord, en hel del stumper
Så vidt jeg husker er det forbremsesystemet (skive, kaliber, cylinder, slange og fittings), forhjulsnav, speedometerdrev, forreste fælg (K1 er 1,2x17, DX er 1,4x17, forskærm, kabelholder på forskærm, begge ydre og indre forben med pakdåser (K1 og DX har ikke samme forben og pakdåser), styret, kontakterne på styret, håndtagene på styret, gaskabel, koblingskabel ... med andre ord, en hel del stumper
Mvh. Svend
---
Yamaha FS1 DX Candy Blue 1978 solgt i 1981
Yamaha FS1 K Candy Blue 1978 nummermatch
---
Yamaha FS1 DX Candy Blue 1978 solgt i 1981
Yamaha FS1 K Candy Blue 1978 nummermatch
Re: Fra K-model til DX
Den kører også meget bedre med skivebremse.................. Glem det, og brug pengene på noget fornuftigt.
Og nyd turene på knallerten, som den er.
Og nyd turene på knallerten, som den er.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Fra K-model til DX
Ja det er da en del. Overvejede nemlig at få nyere(pænere) hjul på og havde kigget på stjernefælge, men dem har jeg kun fundet til DX-modellen, og da stellet er DX, var det måske en ide at begynde at lave den helt til en Dx-model. Tak for svar