Skift af krumtapslejer, Monza 2G

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
majbom
Stor knallert
Indlæg: 109
Tilmeldt: fre 19. aug 2022 21:23
Kontakt:

Re: Skift af krumtapslejer, Monza 2G

Indlæg af majbom »

Det var dette jeg købte, som ikke passer:
https://www.puchshop.de/en-gb/28mm-exha ... ds-50.html
Flangen kunne ikke være der for køleribberne, og da jeg så fik filet nok af til at få det på, var der ikke plads til at min top kunne komme op til den højre pindbolt og den anden ende af røret var ikke parallelt med knallerten.

Nu har jeg bestilt dette hos FA: https://www.facykler.dk/monza-2-gear-tun-forror-28mm/
// Morten

Puch Monza N-SL2 - årgang endnu ukendt
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Skift af krumtapslejer, Monza 2G

Indlæg af 12V »

Det er det forrør jeg tænkte på, mon ikke det er den samme Mopedspeed sælger. Den har jeg også på min Monza med Maxi cylinder.
Brugeravatar
majbom
Stor knallert
Indlæg: 109
Tilmeldt: fre 19. aug 2022 21:23
Kontakt:

Re: Skift af krumtapslejer, Monza 2G

Indlæg af majbom »

Nå, nu fik jeg rodet med forrør...
Jeg tror egentlig det passer godt nok; vinklerne virker til at være rigtige osv., men nu er min fodhviler i vejen 🙄
Det ser ikke ud til at noget er bøjet, men hvis hele fodhvileren lige sad en centimeter højere tror jeg det ville være rigtig lækkert 😀
Når potten flugter langs bagsvinger og næsten rammer bagakslen, så kan forrøret ikke være der for fodhvileren. Når jeg sætter forrøret på cylinderen, så rammer det fodhvileren og peger væk fra knallerten eller ned mod jorden og altså ikke langs bagsvingeren.
// Morten

Puch Monza N-SL2 - årgang endnu ukendt
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Skift af krumtapslejer, Monza 2G

Indlæg af 12V »

Ja det passer ikke 100%, men pt det bedste på markedet, måske det eneste, så er det nemt at få den titel 😜

Jeg har skåret lidt ud i min fodhviler, men det var også for at få potten længere frem, pga tuning. Ophænget lavede jeg selv, et grimt stykke bukket plade.
Og potten peger meget væk fra knallerten.
Brugeravatar
majbom
Stor knallert
Indlæg: 109
Tilmeldt: fre 19. aug 2022 21:23
Kontakt:

Re: Skift af krumtapslejer, Monza 2G

Indlæg af majbom »

Jeg synes jo det sidder rigtig pænt på MCL's 2G, men det virker også som om den sidder noget længere nede - beslaget er meget "skævt", men hvis jeg gør det, så kan forrøret jo ikke nå cylinderen :D
// Morten

Puch Monza N-SL2 - årgang endnu ukendt
Brugeravatar
majbom
Stor knallert
Indlæg: 109
Tilmeldt: fre 19. aug 2022 21:23
Kontakt:

Re: Skift af krumtapslejer, Monza 2G

Indlæg af majbom »

Nå, jeg fik omsider liv i den igen, omend udstødningen ikke sidder helt så lækkert som jeg godt kunne tænke mig.
Den skal dog have en del gas for ikke at gå ud, men jeg har en mistanke om at der ikke er helt tæt ved bundpakningen - jeg var jo nødt til at høvle lidt af skørtet for at få cylinderen helt på. Så det skal der lige kigges lidt nærmere på 😊 Det virker også som om at der ved lave omdrejninger kommer luft ud fra topdækslet på karburatoren 🤔
Og så er jeg stadig ikke sikker på at jeg får justeret tændingen korrekt, men jeg må prøve mig lidt frem.
// Morten

Puch Monza N-SL2 - årgang endnu ukendt
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"