Kreidler from scratch

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler from scratch

Indlæg af Steen T »

Det er da træls Michael, og så her hvor køre sæsonen er ved at være forbi, jeg har monteret en Stage 6 EGT, hvilket jeg syntes er betryggende, bare jeg ændrer dysen to numre, kan det aflæses på temperaturen, jeg syntes også det er svært at indstille korrekt blanding ved hjælp af tændrørs farven.
Steen.
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 626
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler from scratch

Indlæg af mriisj »

Steen, ja det skal ikke være nemt at dysse 2 taktere ind, og ja man kan hurtigt se forskel på temperaturen men det er jo en del af det sjove, tænk hvis det bare var at montere og så ud af starthullerne så lærte vi jo intet om alt det der skal til for at tingende virker men det ville være nemmere og vi skal huske at der en sæson igen efter jul :)

Jesper jeg mener at tændrørets farve er ret retvisende og en god indikator om forbrændingen men er enig i at det er en god ide at se på toppen af stemplet under ind-dysning af karburatoren, jeg bruger et bore scope til dette for at undgå at skrue mine pindbolte ihjel....

I Holland er det jo en stor ting med Road Racing så herfor bliver der nok udviklet vildt for at få top ydelse og de er kun interesseret i fuld hane, det er kun os landevejs racere der også vil have noget i mellem området på bekostning af max ydelse.....

Vinteren kommer nok til at stå på mit næste projekt, 1975 RS hvor jeg nu har fået næsten alle dele originalt :)
Vedhæftede filer
IMG_0001.JPG
IMG_0001.JPG (41.95 KiB) Vist 610 gange
IMG_0002.JPG
IMG_0002.JPG (34.26 KiB) Vist 610 gange
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler from scratch

Indlæg af kreidlerhansen »

Tændrøret fortæller kun om, hvad der foregår omkring tændrøret.

Stempeltoppen fortæller om, hvad der foregår omkring stemplet.

Du kan have et tændrør, som er til den brune side, mens stemplet stadig overophedes. Det er der set rigeligt med eksempler på, herinde. Svaret i de gængse tuningsfora, når folk uploader fotos af deres tændrør, er som regel "Det er et tændrør. Hvad med resten af motoren?"

Tændrøret er en fin indikator på en lavtydende, lavkomprimeret motor. Trimmer du en højtydende 2T til den gængse Cocio-brune farve, er den med al sandsynlighed trimmet godt og vel til den fede side. Det hjælper ikke, at mange typisk vælger et for koldt tændrør til deres opsætning.

Derfor er det nu stadig en sjov ting at trimme sådan et bæst ind ... og frustrerende! Min gamle motor havde et punkt omkring 1/3 gas mellem 3-5.000rpm, hvor den konsekvent spruttede og hakkede. Hverken valg af dyse, nål, spjæld, tomgangsdyse eller at rykke tændingstidspunktet den ene eller anden retning afhjalp problemet. Ikke engang forøget squishafstand ændrede ved noget. Løsningen blev aldrig at køre under 6.000rpm.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 626
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler from scratch

Indlæg af mriisj »

Hvis man kunne like et indlæg i dette forum ville jeg helt sikkert like dit sidste indlæg Jesper :)
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler from scratch

Indlæg af kreidlerhansen »

mriisj skrev: tirs 7. nov 2023 19:13 Hvis man kunne like et indlæg i dette forum ville jeg helt sikkert like dit sidste indlæg Jesper :)
Du må nøjes med at anmelde mit svar for at være morsomt :P

Min tålmodighed rækker ikke til at dyse til grænsen. Det er som om, at når Kreidler med membran endelig begynder at gå rigtig godt på toppen, så går den for magert i bunden og hænger for højt i tomgang. Jeg er _alt_ for mærket af min glæde ved karakteristikken i de mildere 4,2HK motorer og deres kutter-agtige tomgang :D
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"