Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hej Steen
Dyserne tror jeg ikke er originale. Det er de dyser som bl.a. Mopedspeed sælger, så måske de svinget i tolerancen.
Min teori er, at hævning af skyllekanalerne og pw50 filteret betyder, at den kan tage væsentlig mere benzin, og at den har svært ved at slippe af med røggassen.
Jeg tænker, at jeg forsøger med en dyse 75-80 og så låner jeg en original potte med 28mm forrør, og ser om det kan få den til at gå mere rent og uden choker.
Du har ikke spacer på, vel ?
Dyserne tror jeg ikke er originale. Det er de dyser som bl.a. Mopedspeed sælger, så måske de svinget i tolerancen.
Min teori er, at hævning af skyllekanalerne og pw50 filteret betyder, at den kan tage væsentlig mere benzin, og at den har svært ved at slippe af med røggassen.
Jeg tænker, at jeg forsøger med en dyse 75-80 og så låner jeg en original potte med 28mm forrør, og ser om det kan få den til at gå mere rent og uden choker.
Du har ikke spacer på, vel ?
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hej igen
Mht. dyserne kan jeg på det varmeste anbefale Dellorto dyserne. De er billige og præcise.
Måske er din teori med at den ikke kan slippe af med gasserne korrekt. Det kan i hvert fald prøves. Dog skal du være opmærksom på, at udstødningerne med stort forrør ikke er originale, men de ligner. Med PW-cylinder (uden spacer) har jeg ikke været i stand til at registrere nogen forskel i ydelse, fra den originale med tyndt forrør, til de uoriginale med stort forrør.
Jeg kører ikke med spacer på mine Sting.
Mht. dyserne kan jeg på det varmeste anbefale Dellorto dyserne. De er billige og præcise.
Måske er din teori med at den ikke kan slippe af med gasserne korrekt. Det kan i hvert fald prøves. Dog skal du være opmærksom på, at udstødningerne med stort forrør ikke er originale, men de ligner. Med PW-cylinder (uden spacer) har jeg ikke været i stand til at registrere nogen forskel i ydelse, fra den originale med tyndt forrør, til de uoriginale med stort forrør.
Jeg kører ikke med spacer på mine Sting.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Tak for input.
Jeg prøver lige I første omgang at skifte til powerluftfilteret og ellers uændret setup. Hvis den går bedre, så er den måske for stor dyse (66) qua mindre luft på pw50 luftfilter kopien, også ift. at du kører dyse 58-60 på pw50 cylinderen. Så kan jeg efterfølgende mindre dyse+pw50 filter til jeg opnår en fornuftig forbrænding.
Jeg er med at de udstødningerne med 28mm forrør er en kopi, men jeg læser at flere har problemer med at den originale udstødning sætter en begrænsning for ydelse/forbrænding - ofte pga. tilkoksning, så hvis alt andet fejler, så prøver jeg at låne én og ser om det gør en forskel
Min logik siger mig, at hævet skyllekanaler(med mindre kompression) vil kræve mere benzin og hermed mere røggas som skal slippe cylinderen og have et flow som betyder afkølning, men måske det er mere teori end praksis ?
Jeg prøver lige I første omgang at skifte til powerluftfilteret og ellers uændret setup. Hvis den går bedre, så er den måske for stor dyse (66) qua mindre luft på pw50 luftfilter kopien, også ift. at du kører dyse 58-60 på pw50 cylinderen. Så kan jeg efterfølgende mindre dyse+pw50 filter til jeg opnår en fornuftig forbrænding.
Jeg er med at de udstødningerne med 28mm forrør er en kopi, men jeg læser at flere har problemer med at den originale udstødning sætter en begrænsning for ydelse/forbrænding - ofte pga. tilkoksning, så hvis alt andet fejler, så prøver jeg at låne én og ser om det gør en forskel
Min logik siger mig, at hævet skyllekanaler(med mindre kompression) vil kræve mere benzin og hermed mere røggas som skal slippe cylinderen og have et flow som betyder afkølning, men måske det er mere teori end praksis ?
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
For at starte med det sidste først: Du har da tænkt dig at dreje cylinderen af, så det svarer til mellemlægget, ikke?
Hvilket topstykke bruger du? Sting eller PW? PW topstykket giver en anelse højere kompression, men har til gengæld mindre køleareal.
Med hensyn til udstøsningerne, så kan det selvfølgelig være at de har været stoppet til. Det har jeg dog aldrig set, da en Sting normalt er sparsom med olien og fordi folk gerne har opgivet at kurere problemerne der fører til sætning af stemplet osv., så der er trods alt mange Sting der ikke har kørt ret meget.
Hvilket topstykke bruger du? Sting eller PW? PW topstykket giver en anelse højere kompression, men har til gengæld mindre køleareal.
Med hensyn til udstøsningerne, så kan det selvfølgelig være at de har været stoppet til. Det har jeg dog aldrig set, da en Sting normalt er sparsom med olien og fordi folk gerne har opgivet at kurere problemerne der fører til sætning af stemplet osv., så der er trods alt mange Sting der ikke har kørt ret meget.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Jo, cylinderen er på vej til maskinværksted for at få drejet 1.5mm af toppen.
Jeg fik et pw50 topstykke med i kittet, og det vil jeg bruge. Jeg har dog læst at flere bruger topstykket fra en Maxi for bedre køling, men om det er en bedre løsning end standard Sting eller PW50 ved jeg ikke.
OK med udstødning. Kører du standard udstødning med 22mm forrør, pw50 cylinder og top, pw50 luftfilter og så dyse 58-60 med succes ? dvs. uden firtakten og varmesætninger ? Jeg vil helst have et nogenlunde stabilt setup - fart er mindre vigtigt.
Jeg fik et pw50 topstykke med i kittet, og det vil jeg bruge. Jeg har dog læst at flere bruger topstykket fra en Maxi for bedre køling, men om det er en bedre løsning end standard Sting eller PW50 ved jeg ikke.
OK med udstødning. Kører du standard udstødning med 22mm forrør, pw50 cylinder og top, pw50 luftfilter og så dyse 58-60 med succes ? dvs. uden firtakten og varmesætninger ? Jeg vil helst have et nogenlunde stabilt setup - fart er mindre vigtigt.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Mine egne Sting kører på denne måde:
1: PW50 cylinder med Sting topstykke (for korrekt udseende), 12mm standard karburator, standard luftfilter. 58-60 dyse.
2: PW50 cylinder med PW topstykke, 12mm standard karburator, standard luftfilter. 58-60 dyse.
3: QT50 cylinder med Sting topstykke (for korrekt udseende), 12mm standard karburator, standard luftfilter. 58-60 dyse.
4: PW50 40mm kopicylinder med PW kopitopstykke, 12mm standard karburator, PW luftfilter, 58-60 dyse.
Topfarten for 1, 2 og 4 er ca. 50 km/t. Måske lidt mere. Topfarten for 3 er ca. 45 km/t.
1, 2 og 3 har været brugt på mine egne Sting, som kun har kørt sporadisk kørsel med kun nogle få hundrede kilometer pr. sæson. Altid uden problemer, men særligt med 4 har jeg gode langtidserfaringer, da begge mine unger har kørt mange tusinde kilometer med det setup. De har typisk kørt med kopiudstødning med stort forrør, mens 1, 2 og 3 har været kørt med original udstødning med tyndt forrør og lille afgang. Alle maskiner har kørt med oliepumpe, fast indstillet til 0,8mm slaglængde, svarende til 1,5 - 2% olie ved fuld gas.
/Steen
1: PW50 cylinder med Sting topstykke (for korrekt udseende), 12mm standard karburator, standard luftfilter. 58-60 dyse.
2: PW50 cylinder med PW topstykke, 12mm standard karburator, standard luftfilter. 58-60 dyse.
3: QT50 cylinder med Sting topstykke (for korrekt udseende), 12mm standard karburator, standard luftfilter. 58-60 dyse.
4: PW50 40mm kopicylinder med PW kopitopstykke, 12mm standard karburator, PW luftfilter, 58-60 dyse.
Topfarten for 1, 2 og 4 er ca. 50 km/t. Måske lidt mere. Topfarten for 3 er ca. 45 km/t.
1, 2 og 3 har været brugt på mine egne Sting, som kun har kørt sporadisk kørsel med kun nogle få hundrede kilometer pr. sæson. Altid uden problemer, men særligt med 4 har jeg gode langtidserfaringer, da begge mine unger har kørt mange tusinde kilometer med det setup. De har typisk kørt med kopiudstødning med stort forrør, mens 1, 2 og 3 har været kørt med original udstødning med tyndt forrør og lille afgang. Alle maskiner har kørt med oliepumpe, fast indstillet til 0,8mm slaglængde, svarende til 1,5 - 2% olie ved fuld gas.
/Steen
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Tak, Steen
Mit setup kommer til at ligne dit nr. 4 bortset fra de hævet skyllekanaler med 1.5mm. Jeg regner med at cylinderen har føet drejet af toppen i løbet af et par uger, og så starter jeg med en dyse 62, og ser hvordan det går med standardudstødning. Olienpumpen er ikke koblet til, jeg har selv blandet en 2½% oktan100 til at køre cylinderen til.
Jeg giver en melding når den er monteret.
I en anden gl. tråd kan jeg se, at fælgeringe fra en DM50 omtales. Har du skiftet fælge på nogen af dine, og evt. et fit til eger/fælge ?
Mit setup kommer til at ligne dit nr. 4 bortset fra de hævet skyllekanaler med 1.5mm. Jeg regner med at cylinderen har føet drejet af toppen i løbet af et par uger, og så starter jeg med en dyse 62, og ser hvordan det går med standardudstødning. Olienpumpen er ikke koblet til, jeg har selv blandet en 2½% oktan100 til at køre cylinderen til.
Jeg giver en melding når den er monteret.
I en anden gl. tråd kan jeg se, at fælgeringe fra en DM50 omtales. Har du skiftet fælge på nogen af dine, og evt. et fit til eger/fælge ?
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
fik synet ford"en...havde glemt at spænde baghjulophænget(detalje) so det kostede lige et omsyn...men en time senere gik den ret gennem..når man ikke kan huske ,,,må man betale
fik nogle fine" ikke eu"plader..så den kan se pæn ud...kæmper nu med auto chokeren...og andre småting..men den køre fint..selv med den lille 1100 motor..man skal nok holde sig fra motorveje,så vidt muligt..
fik nogle fine" ikke eu"plader..så den kan se pæn ud...kæmper nu med auto chokeren...og andre småting..men den køre fint..selv med den lille 1100 motor..man skal nok holde sig fra motorveje,så vidt muligt..
- Vedhæftede filer
-
- escort med plader.JPG (247.56 KiB) Vist 566 gange
-
- escort klar til syn.JPG (212.67 KiB) Vist 566 gange
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
fik svejst beslag på min værksteds kran...så den kan bruges udendørs..en stor hjælp..når ryggen er en regnorm...kranen kan stadig bruges indendørs..med hjulene monteret
- Vedhæftede filer
-
- traktor-kran.JPG (231.92 KiB) Vist 566 gange
-
- trakt kran.JPG (231.67 KiB) Vist 566 gange
strynboen på test profil
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Ganske enkelt genialt, Lars og så bliver Buster'en også holdt i gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)