Kobberbøsninger i gearkasse

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Kobberbøsninger i gearkasse

Indlæg af Allan M »

Bliver de slidt op?
Hvordan får man dem ud? (uden vold)

Er der nogen, som har erfaringer med at udskifte disse?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg ved at Guess who har skiftet nogle, og har dem liggende...
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Indlæg af Allan M »

Ja, man kan godt få dem, 75,- stykket hos yamahafs1.dk, så jeg.

Men jeg funderer over, om det virkeligt er nødvendigt/en god ide. Jeg risikerer måske at ødelægge mere end jeg gavner, og sliddet må vel være stærkt begrænset deromme i oliebadet ? Hvordan ser jeg om de bør skiftes?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg tror min motor har kørt en del km, og mine fejlede ingenting.

står der et max mål på dem i rep håndbogen ? så kan du jo prøve dem med en prøvedorn hvis du har adgang til det.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Kobberbøsninger i gearkasse

Indlæg af strynboen »

jeg har lige trykket mine ud,de var meget slidte pga olie mangel,du tager bare en dorn eller lille top der passer,og slår dem forsiktigt ud,jeg fik en pris på 175 pr stk,så jeg drejer nok selv nogle nye.
det er nok kun ved extrem mishandling de bliver slidt(som at køre uden olie) :| :| :cry:
nu har jeg drejet nye,det der sidder på akslen med koblingen har jeg lavet med et 3 mm bryst på indersiden så det støtter mere.det der sidder på afgangs akslen kan ikke blive bredere da det sidder mellem gear tandhjul og kickstarter hjul.
du kan prøve med gearakslen om der er slør.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"