koblings fjedre

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

koblings fjedre

Indlæg af lund »

hvor hårdt skal de spændes?

og er t-hansens gear olie okay eller er den for tyk? der står jo den er til fs1 men de er jo ikke til at regne med :roll: :roll:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: koblings fjedre

Indlæg af lund »

og hvad med t-hansens indsugnings plader? min er svejset knækket og det ene og det andet og regner med at den skal med til træf 7000 imorgen og når den suger en masse falsk luft ved indsugningspladen kan det jo umuligt være godt? :roll: så kan den gå i en snæver vending eller er den pil skæv og utæt?
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: koblings fjedre

Indlæg af hybber »

Hejsa!

Koblingsfjedre skal spændes HELT ind, ikke voldtages, men bare til du ikke kan skrue dem længere (glem hvad der står i t.hansen kataloget)

Jeg har prøvet deres indsugningsplader engang, gik ok, men bedre kvalitet er naturligvis at foretrække! Men i en snæver vending er det ok!

Mht. olie, så får du hvad du betaler for, sådan er det generelt! Ville måske undersøge om der er andre der er bedre til en fornuftig pris. Men hvem ved, måske andre herinde har erfaringer med Taiwansens olier! Ellers sælger de jo også mærkevarer til nogenlunde priser!

God fornøjelse!
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: koblings fjedre

Indlæg af lund »

hybber skrev:Hejsa!

Koblingsfjedre skal spændes HELT ind, ikke voldtages, men bare til du ikke kan skrue dem længere (glem hvad der står i t.hansen kataloget)

Jeg har prøvet deres indsugningsplader engang, gik ok, men bedre kvalitet er naturligvis at foretrække! Men i en snæver vending er det ok!

Mht. olie, så får du hvad du betaler for, sådan er det generelt! Ville måske undersøge om der er andre der er bedre til en fornuftig pris. Men hvem ved, måske andre herinde har erfaringer med Taiwansens olier! Ellers sælger de jo også mærkevarer til nogenlunde priser!

God fornøjelse!
deres olie er jo dyrt som bare fanden? :roll: :roll:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: koblings fjedre

Indlæg af nielsfup »

Hej Lund
Hvis jeg var dig ville jeg bruge en alm SAE-30 plæneklipper olie.
Den har ikke nogen friktionsnedsættende additiver og er derfor rigtig god til en FS1 med vådkobling.
Det er ikke godt at bruge alm. motor olie da den få koblingen til at slippe. Især hvis den ikke er helt lovlig.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: koblings fjedre

Indlæg af lund »

nielsfup skrev:Hej Lund
Hvis jeg var dig ville jeg bruge en alm SAE-30 plæneklipper olie.
Den har ikke nogen friktionsnedsættende additiver og er derfor rigtig god til en FS1 med vådkobling.
Det er ikke godt at bruge alm. motor olie da den få koblingen til at slippe. Især hvis den ikke er helt lovlig.

Mange tak så prøver jeg det:)
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: koblings fjedre

Indlæg af nielsfup »

Np :wink:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"