En af mine venners gearkasse er underlig?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Rasmusbanke
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 22:19
Kontakt:

En af mine venners gearkasse er underlig?

Indlæg af Rasmusbanke »

Hey, begge krumtapslejer var gået på en af mine venners Yamaha, og gearkassen var underlig. Det er sådan at den godt kan skifte op i 1. Men så når man skal op i 2., skal man træde en LILLE bitte smule tilbage og så videre, og sådan hele vejen op til 4. Men ned af skal man bare trykke normalt?
Nå, vi fik fat i nogle FAG lejer, malede blokken og fik den samlet.. Rigtig flot motor. Problemet er at gearkasse stadig gør det. Og den er samlet 100 % rigtigt. Jeg har samlet mange FS1 geakasser på sammen måde, og der går de bare, som de var nye? Hvad er problemet? :roll:
I dont drive fast... I just fly low!

-------------------------------------------------------------------------------------------

*Rigtige mænd har deres Yamaha Fs1 på værelset!*
_______________________________________________________________________________

Hellere chrom og gear end plastik og lir!
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: En af mine venners gearkasse er underlig?

Indlæg af tøffe »

Rasmusbanke skrev:Hey, begge krumtapslejer var gået på en af mine venners Yamaha, og gearkassen var underlig. Det er sådan at den godt kan skifte op i 1. Men så når man skal op i 2., skal man træde en LILLE bitte smule tilbage og så videre, og sådan hele vejen op til 4. Men ned af skal man bare trykke normalt?
Nå, vi fik fat i nogle FAG lejer, malede blokken og fik den samlet.. Rigtig flot motor. Problemet er at gearkasse stadig gør det. Og den er samlet 100 % rigtigt. Jeg har samlet mange FS1 geakasser på sammen måde, og der går de bare, som de var nye? Hvad er problemet? :roll:
hejsa er ikke sikker men kan tyde på at de fjeder der sider ved gar trumlen der hvor man sætter gar akslen ind er for slap det er mit bud men er ikke sikker men der må vel værer ander der kan svarer på det mvh tøffe
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: En af mine venners gearkasse er underlig?

Indlæg af nielsfup »

Ja lige præsis.
Men det skal justerse i 2 gear.
Og så stilles der til der er lige meget luft mellem krogene og stifter i tromlen.
Men kik lige på fjederen også.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: En af mine venners gearkasse er underlig?

Indlæg af bonde søren »

hej tak for hjælpen ;D det er dejligt det ikke er gearkassen der er stået af. i mener da den fjeder på gearskifter armen der sidder i vinklen ikk?? eller er det den der sidder nede i bunden der går ind på blokken ;D????
fuskeren
Rasmusbanke
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 22:19
Kontakt:

Re: En af mine venners gearkasse er underlig?

Indlæg af Rasmusbanke »

Nu indstillede vi, og skar lidt. Det viste sig så at være fordi akslen fra Thansen ikke var lang nok, og da vi tog en anden, virkede det hele perfekt igen :lol: Thansen længe leve :lol:
I dont drive fast... I just fly low!

-------------------------------------------------------------------------------------------

*Rigtige mænd har deres Yamaha Fs1 på værelset!*
_______________________________________________________________________________

Hellere chrom og gear end plastik og lir!
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"