vil ikke starte

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

vil ikke starte

Indlæg af bonde søren »

hej jeg har en yamaha jeg har nyrenoveret, også har jeg lige købt 43 alu til den, og det startede fint uden nogen form for indstilling. så prøvede jeg lige at gi den lidt gas efter den havde varmet op, så da jeg slap gassen sagde det rank rank, og den døde. jeg blev helt bange jeg hev cylinderen af og der var ingen spor af sætning på cylinderen ( men et sted på stempelringen var den ikke hel "firkantet men der er god komp) på med det igen og træd i kickstarteren men det kunne jeg ikke :/ den var helt hård af med koblings skjoldet og se om der var noget galt men ikke noget synligt jeg samlede det ígen nu kunne jeg træde i kickstarteren :D men den vil ikke starte jeg har skiftet tændrør fordi på det andet var gnisten orange nu er den klar blå igen. jeg jeg tømte bundkaret og tjekket membranen og alt ser fint ud der er komp tændrør gnistre det bliver vådt når man har trådt et par gange :(

er simpelthen løbet tør for ideér :/
fuskeren
Simon Fs1
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: lør 4. apr 2009 11:22
Kontakt:

Re: vil ikke starte

Indlæg af Simon Fs1 »

det lyder squ mærkeligt, det har jeg aldrig oplevet :D :D :D
men der er nok nogle af de andre entutiaster. der ved hvad der er galt :D :D
keep smiling, dont crying :D :D :D
Yamaha FS1 DX 1978 - Færdig. skal aldrig sælges. og bliver original med tiden

Ktm foxi skal snart renoveres, så den kan blive drivkræft til min efterskole vinterkørsel

gammel puch maxi p "tilsalg"

yamaha fs1 k1 tilsalg

Jeg er altid på udkig efter den der ting til fem dollars, som i virkeligheden er millioner værd. citat Andy Warhol
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: vil ikke starte

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Prøv lige at tjekke om dine spoler sidder fast de kan være gået løse og kan så gå i glemme på svinghjuls magneterne,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: vil ikke starte

Indlæg af bonde søren »

jamen den gnistre fint :(
fuskeren
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: vil ikke starte

Indlæg af Kai »

Et skud i tågen, men det er set før på værkstedet:

1. Et af lejerne er i udu og metalringen der holder kuglerne på plads har ødelagt en af simmeringene (kunne forklare hvorfor den gik fast)
2. Svinghjulet sidder løst og er flyttet sig en lillebitte smule på krumtappen
(noten går i klemme og holder det fast igen når det er drejet 1-2mm. Den gnister stadig fint)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: vil ikke starte

Indlæg af bonde søren »

tak kai det vil jeg kigge på 2eren kan godt ske for det sad LIDT løst men har spændt det tjekker lige det med noten
fuskeren
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"