dyser og fortandhjul fra tanten?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

dyser og fortandhjul fra tanten?

Indlæg af subwoof »

hejsa :D
kan jeg bruge dyser og fortandhjul fra tantehansen? i en org karbu? og er for tandhjulene skæve og lavet af affaldsblik?
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
boha99
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: man 13. okt 2008 19:41
Kontakt:

Re: dyser og fortandhjul fra tanten?

Indlæg af boha99 »

ja. det kan du godt. og min kamerat har ikke haft nogen problemer med hverken tandhjul eller dyser.
Ja. jeg hedder bo jeg er 15
jeg er lige begndt på htx 1 i tønder
jeg går og roder med lidt af hvert.
lige pt. har jeg 1 76`yamaha, 1 suzuki rmx og en hulens masse dele til dem begge.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: dyser og fortandhjul fra tanten?

Indlæg af subwoof »

super det vil jeg forsøge så
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: dyser og fortandhjul fra tanten?

Indlæg af claus olieklud »

hejsa. det er sjovt som forskelle mødes !!! jeg har kun haft problemer ud af tsvansens fortandhjul... de passer simpelt hen ikke på strålerne, med mindre man slår det på med en hammer !!! tænderne er desuden spidse fra start !!! det er lavet af noget som ikke er noget værd, og så er hullet ikke i midten... ang. dyser er det sådan at kun hvis du bruger tsvansens eget dyserør passer gevindet !!! størrelsen på dysen kan du heller ikke stole på !!! hilsen claus olieklud.......
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: dyser og fortandhjul fra tanten?

Indlæg af subwoof »

ok lyder træls så men man kunne jo forsæge sig :D men bliver ike aktuelt lig pt.
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: dyser og fortandhjul fra tanten?

Indlæg af bonde søren »

fortandhjulene skal tilpasses et filsæt er nødvendigt men hvis i tænker over det er thansen jo en GENIALT butik jeg ved godt at det de sælger for det meste er noget skrammel men tænk på hvor mange yamahaer der f.eks var blevet smidt på lossepladsen hvis de ikk var blevet reno med th dele det er jo ikk alle på s.u. der f.eks har råd til org dele
fuskeren
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: dyser og fortandhjul fra tanten?

Indlæg af subwoof »

ja.. men har lige fundet en hel stak med fortandhjul fra 8t til 22 t :D:D tror jeg er dækket ind så..

men ja der er "reddet" mange yamahaer med thansen dele, så kan vi andre jo overtage og gøre dem endnu bedre 8) 8)

dog bruger jeg selv pærer fra thansen, efter jeg fik dæmpet baglygten, er der ingen kvaler.. dog er jeg lidt træt af at vær 5. pære er byttet om mht. til trådene, men det jo bare 2 stik der skal byttes
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"