Den dør

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Rasmus H
Junior knallert
Indlæg: 42
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 18:14
Kontakt:

Den dør

Indlæg af Rasmus H »

Jeg har det problem, at når jeg får liv i min 4-gear, så kan den kun lige stå i tomgang, og giver jeg det mindste gas, dør den bare ud. Hva kan dette skyldes?
Det går mig virkelig på nerverne, fordi jeg bla. ikke kunne komme på arbejde idag, da den ikke virkede.
På forhånd tak. :-)
Yamaha ska' man ha'!
Yamaha FS1 4-gear DX '78
Puch 3 gear *årstal ukendt, skriv hvis du ved hvilket årstal det kan være*
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Den dør

Indlæg af nielsfup »

Hej Rasmus
Det virker som om der er noger med kaburatoren.
Jeg tror ikke det er tænding.
Er der benzin på :wink: . Prøv om der kommer benzin helt ned til kaburatoren. Hanen kan være stoppet
Pil kaburatoren af og blæs alle dyser, huller osv. igennemmen. Check svømmeren og ventilen der lukkes af svømmeren.
Et trix til at se om nivauet i svømmerhuset er ok er at montere en lille, men lang, slange på dræn studsen og åbne for dræn skrugen så kan du se benzin højden i slangen. Slangen skal selvfølgelig vende op og være længre end vædske højden.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Rasmus H
Junior knallert
Indlæg: 42
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 18:14
Kontakt:

Re: Den dør

Indlæg af Rasmus H »

Tak Niels, det vil jeg prøve, men det bliver nok først imorgen eter arbejde, og jeg har været ude og købe lidt ind. :D
Yamaha ska' man ha'!
Yamaha FS1 4-gear DX '78
Puch 3 gear *årstal ukendt, skriv hvis du ved hvilket årstal det kan være*
Rasmus H
Junior knallert
Indlæg: 42
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 18:14
Kontakt:

Re: Den dør

Indlæg af Rasmus H »

Det er som om, når jeg slår choker til, så kan den stå i tomgang, men så snart jeg giver lidt gas dør den ud.
Er choker ikke til, kan jeg næsten ikke få liv i den, og dør med det samme hvis jeg giver noget gas.

??
Yamaha ska' man ha'!
Yamaha FS1 4-gear DX '78
Puch 3 gear *årstal ukendt, skriv hvis du ved hvilket årstal det kan være*
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Den dør

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Rasmus

Så er det helt sikkert en grundig karburator rensning som skal til for at få liv iden igen :( ud med dyserør og blæse de små huller rene og luft skruen ud og blæse de huller rene kort sagt alle huller skal blæses rene også din svømmernål skal tjekkes for gennem gang og rens så lige benzinhanen også du må have fået noget skidt med i tanken da du fyldte benzin på :?

PS luftskruens grund indstilling er den skrues i bund uden at knokle den også 1 1/4 omgang ud så skulle den kunne starte og tage gassen derefter fin justere du ud fra det til den kan tage max omdrejninger igen HUSK den er meget følsom på luftskruen så det er meget lidt den skal drejes adgangen :D
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Den dør

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeps, som Johnny skriver, karbu rensning... som johnny også skriver så er det altså tit hullerne i strålerøret der skal renses GRUNDIGT ! evt tynd tynd ståltråd.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1974
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Den dør

Indlæg af Kai »

Og når du er inde ved karburatoren, så tjek lige om membranerne står pivåben.
Det at den kan stå i tomgang med choker på, men dør så snart du gir gas, er før set at det skyldes membraner.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
xibbit28
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: man 22. jun 2009 13:13
Kontakt:

Re: Den dør

Indlæg af xibbit28 »

har lige haft samme problen tjek membran pladen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Den dør

Indlæg af nielsfup »

Ja hvad blev mon enden på dette :?:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"