fs1 turbo
fs1 turbo
manden her siger den køre godt, ikke optimalt, men godt.
hvad mener i?
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=52173
hvad mener i?
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=52173
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten
Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Re: fs1 turbo
Det er da en bindegal cykel
Hold nallerne fra roterende dele
Nu virkelig multikulturel
Østrisk, italiensk japaner ejer
Nu virkelig multikulturel
Østrisk, italiensk japaner ejer
Re: fs1 turbo
tror ikke at den kan slæbe sådan en minigraver diesel turbo hurtigt nok rundt,,til ladetryk,,og holde strøm til el pumpen til smøringen,,,men flot rør arbejde,,det er rigtig flot lavet,,og suge bensin blandingen gennem turboen er ikke optimalt
der skal indsprøjtnig på efter turboen,,,hvad siger bladventilen til konstant lafdetryk
den er nok bedre som drejeventil
der skal indsprøjtnig på efter turboen,,,hvad siger bladventilen til konstant lafdetryk
den er nok bedre som drejeventil
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: fs1 turbo
den er fin, men 2 takts motor med menbran styret indsug.. no-go
drejeventil ville nok være bedre
men ville ik turde kører når benzinblandingen kommer ind igeenen en 600 grader varm turbo
drejeventil ville nok være bedre
men ville ik turde kører når benzinblandingen kommer ind igeenen en 600 grader varm turbo
MvH
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Re: fs1 turbo
Membran er nu ikke noget problem, husk på at den til daglig også ser et konstant tryk på ca. 1bar (atmosfærisk tryk), turboen vil måske give yderligere 0,5 bar dvs. 1,5 bar i alt. Når stemplet køreres ned i cylinderen og laver underkomp et trykket en del højere så membranen skal nok lukke. Medhensyn til at sætte karburatoren før turboen så er det nu heller ikke noget problem, for det første er den ikke særlig varm på kompressor siden, den bliver jo hele tiden kølet af indsugnings luften + benzin der fordamper. Men der er da risiko for back fire.
Det største problem ved den viste opsætning er at udstødningen er lavet helt forkert. det dur ikke bare at føre forrøret op til turboen, der skal være et ekspansionskammer først. Det kunne gøres ved at tage sådan en oplagt udstødning og så føre afgangen fra denne til turboen.
men det må være en mand med lidt for meget tid
lige til info så kører er Rolls Royce griffon med karburator monteret før centrifugal kompressor, og det virker fint. Denne motor var i høj grad med til at vinde 2. verdenskrig. Den var her monteret i rigtig mange engelske og amerikanske jager fly. i dag bliver mange af dem brugt til noget helt andet
http://www.teamcenturie.dk/Ombygning%20 ... hunder.jpg
Det største problem ved den viste opsætning er at udstødningen er lavet helt forkert. det dur ikke bare at føre forrøret op til turboen, der skal være et ekspansionskammer først. Det kunne gøres ved at tage sådan en oplagt udstødning og så føre afgangen fra denne til turboen.
men det må være en mand med lidt for meget tid
lige til info så kører er Rolls Royce griffon med karburator monteret før centrifugal kompressor, og det virker fint. Denne motor var i høj grad med til at vinde 2. verdenskrig. Den var her monteret i rigtig mange engelske og amerikanske jager fly. i dag bliver mange af dem brugt til noget helt andet
http://www.teamcenturie.dk/Ombygning%20 ... hunder.jpg
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: fs1 turbo
Det ser voldsomt ud!
Men sikkert meget spændende
og yamahaen er jo også i rigtig fin stand!
Men sikkert meget spændende
og yamahaen er jo også i rigtig fin stand!
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Re: fs1 turbo
her er en dax turbo,,jeg har lånt billedet på 4 stroke.dk..den har jo oliepumpe til smøringen og som 4 takt kan den klare ladetrykket uden problemer,,men han siger at den ikke giver noget vidre på topfarten,,men der skal jo også beregnes en venturi før turboen,,det tror jeg ikke de har gjort..og de turboer er til fler cylenderede motore . en cylender prutter for sjældent til at give et jævnt drev af turbinen
- Vedhæftede filer
-
- dax turbo-250.jpg (59.5 KiB) Vist 10046 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: fs1 turbo
det ser da spændende ud!
men jeg har svært ved at tro at det virker på 2-takt motore.. der er en maxi inde på scootergalleri der har kompressor..
ja det var engang en maxi....
men jeg har svært ved at tro at det virker på 2-takt motore.. der er en maxi inde på scootergalleri der har kompressor..
ja det var engang en maxi....
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten
Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Re: fs1 turbo
Han fik aldrig den maxi der til at køre ordenligt med turbo og to karburatore, desværre
den stod alt alt for højt i tomgang bla.
den stod alt alt for højt i tomgang bla.
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Re: fs1 turbo
lund skrev:Han fik aldrig den maxi der til at køre ordenligt med turbo og to karburatore, desværre
den stod alt alt for højt i tomgang bla.
er det en du kender?
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten
Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Re: fs1 turbo
Nej men har fulgt den fra dag 1 der inde og har snakket meget med ham som byggede den op, han nåede aldrig at få den til at virke før den blev solgt
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Re: fs1 turbo
syntes det er synd at smadre sådan en fin fs1 med turbo
knallerter som jeg har
___________________________________
yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde
puch maxi S - Solgt
Giantco sprint sport
___________________________________
yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde
puch maxi S - Solgt
Giantco sprint sport
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: tors 3. nov 2011 09:57
- Kontakt:
Re: fs1 turbo
[color=#0040FF][/color]