Maling og tændingsanlæg

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Maling og tændingsanlæg

Indlæg af Allan M »

2 spørgsmål til de erfarne: :)

Jeg spraymaler mit stel og bagsvinger. I forhold til holdbarhed skal jeg så give det klarlak eller bare ekstra mange lag af det sorte ?
Egentlig vil jeg helst undgå klarlak, da jeg synes det bliver for "pænt". Men jeg har på den anden side heller ikke lyst til, at der hurtigt kommer 1000 skrammer med udsigt til grå grundmaling.....

Ved montering af nye spoler osv i svinghjulet, er det så nødvendigt at lodde ledningerne sammen? Kan jeg bruge samlemuffer i stedet?
(Jeg lodder præmiedårligt, så jeg må hellere begynde at øve, hvis det er den eneste måde :? )

mvh
Allan
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Maling og tændingsanlæg

Indlæg af Morten - Webmaster »

min nyligt høstede erfaring med spraymaling siger ingen grundmaling, 4-5 lag hammerite og ingen klarlak, det har jeg lige malet en bagsvinger med, og den ser rigtig godt ud og det virker rigtigt slidstærkt og ikke " for pænt "

Mht samlemuffer: DET ER NOGET ELEKTRIKEREN BRUGER !!!

Hvis du er usikker på lodning så brug 10 min med google eller få en ven til at hjælpe, det er bare SÅ meget bedre.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Maling og tændingsanlæg

Indlæg af Allan M »

Tak for svaret. Jeg prøver at øve mig på lodningen et par aftener først :)

Af bevaringsmæssige årsager har jeg først grundmalet med tyk rustbeskyttelsesmaling, model "underside af færge" :wink: Det var lidt af et slibearbejde at få overfladen acceptabel bagefter, og perfekt bliver det ikke. Men forhåbentligt rustfrit.

Jeg fyrer en dåse maling mere ud over stel og bagsvinger, så har jeg brugt 3 i alt, og satser på det er nok.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"