Utæt Karburator

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Toke K.C.
Junior knallert
Indlæg: 44
Tilmeldt: fre 16. maj 2008 17:32
Kontakt:

Utæt Karburator

Indlæg af Toke K.C. »

Hej :)

Jeg har 3 forskellige karburatorer
1 x 16mm origi.
1 x std. origi.
1 x t-svansen std.
og det virker som om at alle er utætte, :roll:

jeg har prøvet at skifte benzinhane, benzinslange og svømmer i svømmehuset i alle tre,

men hver gang den står stille og slukket, drypper det ud med benzin, det er svært at se hvorfra, menet sted fra karburatoren, så hælder den det hele ud i bunden af motor sideskjoldet og ned på gulvet.

har i en idé til hvad det er der er utæt eller hvad der kunne være galt?

På forhånd Tusind tak :D

VH Toke
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Utæt Karburator

Indlæg af Nikolaj Y »

prøv niels fups gode guide :D jeg har selv lige brugt den i dag da min kaburator ikke ville tage benzin til sig, og efter en rensning sprang den bare igang 8) ..
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Utæt Karburator

Indlæg af FS1originalen »

Hvor længe står den stille med åben benzinhane :?: :?: Snakker vi minutter eller flere timer :?: Og har du en overløbsslange på karburatoren (i bunden) :?:

Alle mine spørgsmål skal lede hen til at hvis benzinen drypper ud af overløbsslangen på 3 karburatorer så er det over lang tid og sikkert også fordi du stiller knallerten skrå på en sidestøttefod.

Nåleventilen i karburatoren BØR i princippet lukke af, men i den virkelige verden så lukker man for benzinhanen når man parkerer sin Yamaha - præcis som man gør på en moderne scooter - her klarer en vacuum benzinhane bare opgaven :!:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Utæt Karburator

Indlæg af Dewil »

Vær lige sikker på at du ikke har smidt den o-rings pakning til svømmerhuset væk, sidder inde i huset hvor det er skruet fast på "kroppen". Men hvis det bare løber ud, tyder det på en defekt svømmerventil. Har altid kørt med sidestøttefod og har aldrig haft problemer med at svømmeren satte sig. Den har jo plads omkring sig, så burde ikke kunne sætte sig. Men som Erik rigtigt siger, lukker man altid sin hane når man forlader køretøjet.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Toke K.C.
Junior knallert
Indlæg: 44
Tilmeldt: fre 16. maj 2008 17:32
Kontakt:

Re: Utæt Karburator

Indlæg af Toke K.C. »

okay, tak for svarene :)

hver gang jeg slukker den så lukker jeg for benzinhanen, men den drypper alligevel.

men jeg har dog 18 `` stjernefælge på, så støtteføden er faktisk alt for kort, så den hælder meget på skrå, kunne det være det, som i også snakkede om?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Utæt Karburator

Indlæg af Dewil »

Hvis brændstoffet render på trods af at hanen er lukket, så er det hanen du skal kikke på..... i første omgang.
og iøvrigt, stjernefælge + sidestøttefod = ingen benzindryp.
Vedhæftede filer
Yamaha FS1 #20 [1024x768].jpg
Yamaha FS1 #20 [1024x768].jpg (184.41 KiB) Vist 10257 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Toke K.C.
Junior knallert
Indlæg: 44
Tilmeldt: fre 16. maj 2008 17:32
Kontakt:

Re: Utæt Karburator

Indlæg af Toke K.C. »

Min tipper også 20-30c mere end din, ved ikke om det gør nogen forskel :o

men her til morgen lagde jeg mærke til at den faktisk også dryppede fra den lille dyse/tud, der stikker ud fra bunden i svømmehuset?

ved ikke om det også er det der gør at den ikke gider starte,
den er nyrenoveret med rigtig indstillet platiner og har fået ny kondensator osv. osv.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Utæt Karburator

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

et andet godt bud kunne jo være en snavset eller defekt nåle ventil,,, så vil det som står i slangen løbe ned i karburatoren selv om hanen er lukket,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Utæt Karburator

Indlæg af Dewil »

Toke K.C. skrev:Min tipper også 20-30c mere end din, ved ikke om det gør nogen forskel :o

men her til morgen lagde jeg mærke til at den faktisk også dryppede fra den lille dyse/tud, der stikker ud fra bunden i svømmehuset?

ved ikke om det også er det der gør at den ikke gider starte,
den er nyrenoveret med rigtig indstillet platiner og har fået ny kondensator osv. osv.
Dette er en aftapningstud, skruen skal være skruet til (mod højre). Det er ikke en justeringsskrue......
Har du haft svørrerhuset pillet af og tjekket at du har den nævte o-ring??? Hvis den mangler kan/vil der kunne komme benzin ud den vej.
Du skal huske at vædske er noget af det mest "intelligente i universet", det søger altid mod laveste punkt.......
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Utæt Karburator

Indlæg af Dewil »

Iøvrigt, hvis din Yamaha hælder så meget, ville jeg ofre en ny sidestøttefod. Den typiske grund til at sidestøttefoden bliver bøjet så knallerten ligger sig langs asfalten er at nogle mennsker tror at man skal sidde på sin Yamaha mens den står på sidestøttefoden; DETTE ER EN FEJL!!! Det kan den ikke holde til.....
Her lige et billede af en Benny har til salg lige nu, se hvor træt den er, den manglet blot dynen så er den på vej til drømmeland :P :P :P
Vedhæftede filer
Træt sidestøttefod.jpg
Træt sidestøttefod.jpg (111.81 KiB) Vist 10232 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Toke K.C.
Junior knallert
Indlæg: 44
Tilmeldt: fre 16. maj 2008 17:32
Kontakt:

Re: Utæt Karburator

Indlæg af Toke K.C. »

Tusind tak for de hurtige svar :D

jeg vil købe en ny støttefod og tjekke at den er skruet helt ind, den lille dyse i bunden.

jeg har tjekket o-ringen :)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"