Strynboen: Min Piaggio Ape
Strynboen: Min Piaggio Ape
min ape
- Vedhæftede filer
-
- ,1.jpg (185.82 KiB) Vist 13691 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Min Piaggio Ape
Rigtig fin Piaggio Ape. De er sku godt nok lækre sådan nogle
Re: Min Piaggio Ape
Det er en skæg fætter, sådan en Jeg har tit tænkt på, om den kan tunes? Selvom det nok ikke kan anbefales ud fra køreegenskaberne ?
Re: Min Piaggio Ape
Ja det er sku et fint køretøj
Skal man ha bil kørekort for at køre sådan en fætter eller er det nok med MC
Skal man ha bil kørekort for at køre sådan en fætter eller er det nok med MC
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Min Piaggio Ape
hej,,det er nok med bil eller mc kort,der er ingen vægt afgift,kun 800 kr,i forsikring om året,og så må den parkere overalt,,som knallert og cykel
den er en 45 knallert,men man skal ikke have hjelm på,da der er sikkerhedssele.
jeg har købt tun fra protuna.60cc cylender og tunudstødning,men så ryger kabinevarmen,da den får varme via en varmeveksler i den orginale ludpotte
presening opbygningen er hjemmelavet.den har 4 håndgear+vendegear=4 bakgear.motoren sidder bagud boltet på gearkasse og differansjal,der er pendul aksler til baghjulene.
eneste ulempe er prisen,,,omkring 40 for en ny.
den er en 45 knallert,men man skal ikke have hjelm på,da der er sikkerhedssele.
jeg har købt tun fra protuna.60cc cylender og tunudstødning,men så ryger kabinevarmen,da den får varme via en varmeveksler i den orginale ludpotte
presening opbygningen er hjemmelavet.den har 4 håndgear+vendegear=4 bakgear.motoren sidder bagud boltet på gearkasse og differansjal,der er pendul aksler til baghjulene.
eneste ulempe er prisen,,,omkring 40 for en ny.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Strynboen: Min Piaggio Ape
Hej Lars.
En fin lille lastbil, som kunne være sjov at have,(har ikke råd lige nu), men jeg kan forestille mig, at man ikke skal have for travlt i svingene, med kun et forhjul, så må den da vælte, men helt sikkert fin til mindre transportopgaver, hvor man normalt ville spænde trileren efter sin bil. Jeg tror faktisk, at jeg kunne ha brugt den, da jeg kørte mobil discotek, tilbage i firserne, da låndte jeg en triler, som jeg trak med med håndkraft, når jeg ikke skulle så langt, og hvis jeg skulle længere, måtte jeg få kammerater, til at hjælpe med transport, eller få en nærliggene taximand til at komme med hans minibus, han kunne fjerne de bagerste sæder, så var der plads nok. Det var før jeg fik bil.
Hilsen Kim.
En fin lille lastbil, som kunne være sjov at have,(har ikke råd lige nu), men jeg kan forestille mig, at man ikke skal have for travlt i svingene, med kun et forhjul, så må den da vælte, men helt sikkert fin til mindre transportopgaver, hvor man normalt ville spænde trileren efter sin bil. Jeg tror faktisk, at jeg kunne ha brugt den, da jeg kørte mobil discotek, tilbage i firserne, da låndte jeg en triler, som jeg trak med med håndkraft, når jeg ikke skulle så langt, og hvis jeg skulle længere, måtte jeg få kammerater, til at hjælpe med transport, eller få en nærliggene taximand til at komme med hans minibus, han kunne fjerne de bagerste sæder, så var der plads nok. Det var før jeg fik bil.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Strynboen: Min Piaggio Ape
den er faktisk meget stabil,kun ved at dreje skarpt og give gas ,kan jeg lige løfte det ene baghjul,blæsevejr og tunkt læs 150 kg.betyder ikke noget..
men trækkraften er for ringe uden tun,den kunne ikke holde de 45,med læs
jeg har sat den til salg,da jeg har købt en peugeot partner,den har lidt mere komfort.
men trækkraften er for ringe uden tun,den kunne ikke holde de 45,med læs
jeg har sat den til salg,da jeg har købt en peugeot partner,den har lidt mere komfort.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Strynboen: Min Piaggio Ape
har været ude og teste apen,og konen måtte trække mig hjem med partneren..pludselig ville den ikke tage gassen,den kørte tomgang selv om håndtaget var helt i bund,og tog man gassen af,gik den i stå
den står nærmest og hakker i det og vil ikke tager omdrejninger,
den får brandstof nok,da den 4 takter,,det er som om at tændingen
står meget lavt,så den ikke kan give omdrejninger.
den har foresten drejeventil indsugening,så gad vide om den er utæt i skiven?,,eller tændingen har ændret sig måske elektronisk tænding??
den står nærmest og hakker i det og vil ikke tager omdrejninger,
den får brandstof nok,da den 4 takter,,det er som om at tændingen
står meget lavt,så den ikke kan give omdrejninger.
den har foresten drejeventil indsugening,så gad vide om den er utæt i skiven?,,eller tændingen har ændret sig måske elektronisk tænding??
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Strynboen: Min Piaggio Ape
Det lyder bare som et NGK tændrør
Du skriver at den har drejeventil Er det ikke det gode gamle Vespaprincip hvor krumtappen fungerer som drejeventil Samme system som på feks. ciao hvor effekten kan øges med en italiensk krumtap eller blot ved at slibe lidt længere åbning ved indsugningen...
Erik
Du skriver at den har drejeventil Er det ikke det gode gamle Vespaprincip hvor krumtappen fungerer som drejeventil Samme system som på feks. ciao hvor effekten kan øges med en italiensk krumtap eller blot ved at slibe lidt længere åbning ved indsugningen...
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Strynboen: Min Piaggio Ape
ja du har nok ret,,kan forestille mig at gnisten danser forvirret rundt
,du har ret i at krumtappen virker som ventil,tror at det er samme motor,der er lidt slør i krumtappen,,det har der været fra ny,har klaget til forhandleren,,han påstod at den var i orden,,men tror ikke at den er tæt noki indsugeningen,,såjeg river motoren af,så kan jeg give den nye lejer og få optimeret indsugningstiden.
har du fået pengene
,du har ret i at krumtappen virker som ventil,tror at det er samme motor,der er lidt slør i krumtappen,,det har der været fra ny,har klaget til forhandleren,,han påstod at den var i orden,,men tror ikke at den er tæt noki indsugeningen,,såjeg river motoren af,så kan jeg give den nye lejer og få optimeret indsugningstiden.
har du fået pengene
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Strynboen: Min Piaggio Ape
Nå men når en ægte håndværker som dig alligevel skal til at skille motor ad så må du hellere få følgende:
Hver gang der stod "kan ikke starte" kunne man tage for givet at der havde været et bor i indsugningen der var lidt større end krumtappen kunne dække over. Så fik de en aluprop og kunne sælges igen. På et tidspunkt købte jeg en trafikskadet Vespa SI importeret fra Italien. Der stammer ovennævnte opmåling fra. Den motor gik vanvittigt godt
Erik
Jeg tjente en overgang lidt lommepenge ved at købe meget billige Ciao og Bravoer i DBA.Hver gang der stod "kan ikke starte" kunne man tage for givet at der havde været et bor i indsugningen der var lidt større end krumtappen kunne dække over. Så fik de en aluprop og kunne sælges igen. På et tidspunkt købte jeg en trafikskadet Vespa SI importeret fra Italien. Der stammer ovennævnte opmåling fra. Den motor gik vanvittigt godt
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Strynboen: Min Piaggio Ape
der er vel mulighed for at "bore"lidt indaf for ikke at ødelægge tætningen,,ellers kan der vel sættes en melbram indsugening på
ved du om der kan fås en 125cc motor med samme motormål
har læst at motoren er den samme som i knallerten.men nu skal jeg have den skildt af før jeg kan komme med nye obs,,men det med at køre ind med en t,spors.fræser,giver jo flere muligheder.har fræst mange skyllekanaler i puch motore
ved du om der kan fås en 125cc motor med samme motormål
har læst at motoren er den samme som i knallerten.men nu skal jeg have den skildt af før jeg kan komme med nye obs,,men det med at køre ind med en t,spors.fræser,giver jo flere muligheder.har fræst mange skyllekanaler i puch motore
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Strynboen: Min Piaggio Ape
Nej aner det ikke...
Men enhver Italiensk grønthandler har storebroren til din. De har flere kubik, men hele karossen virker også større så mon ikke motormålene også er anderledes
Erik
Men enhver Italiensk grønthandler har storebroren til din. De har flere kubik, men hele karossen virker også større så mon ikke motormålene også er anderledes
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Strynboen: Min Piaggio Ape
Er motoren på den ikke som enhver anden scooter motor - med variomatik hvor indviklet er det så at få den koblet til den normale gearkasse?
Maskinerne:
Honda CD50 1973
KTM Foxi 198?
Honda Xpress 1977
Honda Xpress 1976
Suzuki FZ50 198?
The Power of Dreams!
Honda CD50 1973
KTM Foxi 198?
Honda Xpress 1977
Honda Xpress 1976
Suzuki FZ50 198?
The Power of Dreams!
Re: Strynboen: Min Piaggio Ape
nej anders,desvære.apen har 4 gearog vendegear til bak,så den har også 4 bak,gear.motoren er boltet til diferanciale huset,som har 2 pendul aksler,så det er noget helt specielt,dog er motoren en standart vespa med blæserkøling og automat smøring.jeg skal have motoren af så den kan optimeres,,den er helvets besværlig at arbejde med,når den sidder på .jeg kunne evt vælte apen om på siden,sådan arbejdede vi når mascotten skulle lappes i bagbroen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Strynboen: Min Piaggio Ape
Det var en mulighed jeg har bare altid troet den fungerede som en scooter med variomatik på det ene baghjul osv
men man lærer jo hver dag
men man lærer jo hver dag
Maskinerne:
Honda CD50 1973
KTM Foxi 198?
Honda Xpress 1977
Honda Xpress 1976
Suzuki FZ50 198?
The Power of Dreams!
Honda CD50 1973
KTM Foxi 198?
Honda Xpress 1977
Honda Xpress 1976
Suzuki FZ50 198?
The Power of Dreams!