hjælp til cylinder/ stempel

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
jobba
Stor knallert
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 10. maj 2010 21:30
Kontakt:

hjælp til cylinder/ stempel

Indlæg af jobba »

idag tog jeg cylindret af for at tjekke den for ridser og alt det der. og den så super fint ud. og nu kommer spørgsmålet når jeg sætter cylinderen på igen skal stemplet være helt i bunden eller hvordan gør jeg? og ka jeg bruge de pakninger der sad på før eller ska jeg putte nye på?

det haster lidt (:
..............................................................................................................................................................................
Yamaha FS.1 DX. 79
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: hjælp til cylinder/ stempel

Indlæg af Poul-Erik A. »

jobba skrev:idag tog jeg cylindret af for at tjekke den for ridser og alt det der. og den så super fint ud. og nu kommer spørgsmålet når jeg sætter cylinderen på igen skal stemplet være helt i bunden eller hvordan gør jeg?
Det nemmeste er vel at lade stemplet være oppe, for så er det nemmere at holde stempelringene forsigtig på plads inden de følger med op i cylinderen
og ka jeg bruge de pakninger der sad på før eller ska jeg putte nye på?
Hvis det skal være helt korrekt, bør der nye pakninger til, men i praksis - nej. Med mindre de gamle er defekte.
det haster lidt
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"