Hej derude har fundet ud af at man på en std. kobling sagtens kan have 3 koblingsplader i. Du skal bare tage og fjerne belægningen på den ene side, så du har metal på den ene og belægning på den anden. Før at det kommer til at fungere ordentligt, skal du file metal siden plan så de små tapper, der er på tænderne eller hvad de kaldes, er væk og ikke kommer i kontakt med nr. 2 koblingsplade.
Håber i forstår det jeg har skrevet og håber lidt på at andre ikke har haft den skøre idé
Fik desværre ikke taget nogle billeder af processen da jeg havde for travlt med at komme ud og køre
Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk
Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 448
- Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
- Kontakt:
Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk
lyder lidt forvirrende kan du ikke smide nogle billeder op? eller lave sådan en guide
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk
ja, det kunne være rart med nogle billederroberthandvask skrev:lyder lidt forvirrende kan du ikke smide nogle billeder op? eller lave sådan en guide
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk
kommer der ikke til at mangle kontakt til de metal plader som jo overføre kraften til koblings navet..dem med belægning har jo kun fat i yder skålen...ja billeder ville være fint
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk
Kan desværre ikke tage billeder af hvordan jeg har samlet den men kan prøve at lave en billedguide ud fra billeder på internettet.
Du har en koblingsplade. Enten ny eller brugt.
Så tager du en mejsel eller andet skarpt og fjerner belægningen på den ene side. Så der er en ren metal overflade, på den ene side og fungerende belægning på den anden side.
Så sidder der på de tænder, der går ind på primærtandhjulet, en lille tap se billede NR1. De skal væk så metal fladen er plan men de skal være der på belægningssiden.
Så har du gjort alt forarbejdet. Du skruer så fjederene ud så du kan komme ind til de andre koblingsplader.
Når det er gjort tager du din forarbejdede koblingsplade og sætter, med metal fladen først, ind til de andre, og samler så igen koblingen.
Og så justerer du selvfølgelig koblingssneglen ind så den passer med den nye koblingsplade
Håber det gjorde det mere forståeligt
Du har en koblingsplade. Enten ny eller brugt.
Så tager du en mejsel eller andet skarpt og fjerner belægningen på den ene side. Så der er en ren metal overflade, på den ene side og fungerende belægning på den anden side.
Så sidder der på de tænder, der går ind på primærtandhjulet, en lille tap se billede NR1. De skal væk så metal fladen er plan men de skal være der på belægningssiden.
Så har du gjort alt forarbejdet. Du skruer så fjederene ud så du kan komme ind til de andre koblingsplader.
Når det er gjort tager du din forarbejdede koblingsplade og sætter, med metal fladen først, ind til de andre, og samler så igen koblingen.
Og så justerer du selvfølgelig koblingssneglen ind så den passer med den nye koblingsplade
Håber det gjorde det mere forståeligt
- Vedhæftede filer
-
- NR1.JPG (18.33 KiB) Vist 3322 gange
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk
strynboen Ved ikke om kontaktfladen mangler, men altså det virker og den trækker helt anderledes men hvor lang tid det så holder er noget andet
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk
når der kommer en ekstra plade i giver det det ekstra overflade..så det skal nok holde bedre end orginalt..vi skal bare lige forstå hvordan det virker...man skal nok have stumperne i hånden...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk
Du skal jo bare forestille dig at det er en almindelig metal plade som har kontakt til knastakslen(bare ikke i det her tilfælde) og så en koblingsplade, som bare er lagt sammen så den fylder mindre
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på