Skift af stempelringe efter et vist antal km ved ny cylinder

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Skift af stempelringe efter et vist antal km ved ny cylinder

Indlæg af Stange »

Hej derude, jeg har nu godt og vel kørt 1500km efter jeg har smidt et nyt cylinder på min fs1 og syntes lidt at kompressionen er forsvundet. Er det normalt at skifte stempelringene efter sådanne små kilometer. Og hvor ofte skifter i stempelringe
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Skift af stempelringe efter et vist antal km ved ny cyll

Indlæg af Kim B S »

Stange skrev:Hej derude, jeg har nu godt og vel kørt 1500km efter jeg har smidt et nyt cylinder på min fs1 og syntes lidt at kompressionen er forsvundet. Er det normalt at skifte stempelringene efter sådanne små kilometer. Og hvor ofte skifter i stempelringe
Hej Stange.
De plejer da godt nok at holde en hel del længere tid. 8) Satte du nye stempelringe eller nyt stempel på da cylinderen blev skiftet? :?: Cylinder og stempelringe vil nemlig holde i længst tid, hvis det bliver slidt sammen fra starten.
Jeg havde en gang en Yamaha Passola, som jeg købte som ny. Den kørte jeg 40000 kilometer på uden at skifte cylinder og stempel. Og den kørte faktisk stadig fint da jeg solgte den. :hihi
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Skift af stempelringe efter et vist antal km ved ny cyll

Indlæg af Stange »

Hej Kim det var et helt cylinder kit jeg satte på det eneste der ikke var nyt var topstykket. Men kan være jeg bare skal tage og give den en ny top og bundpakning (også af andre grunde skifter jeg den) For har nemlig også problemer med at indstille den ordentligt.
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"