Kompression ved utæt membran

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Kompression ved utæt membran

Indlæg af Stange »

Hej derude, er vi ikke enige om at der stadig vil være kompression på selvom at membranen er utæt? For mistænker den ekstremt meget til at jeg har start og kørsels problemer. For har lige indstillet tændingen så den er i orden og gnisten er også så kraftig som den skal være, og jeg har plumb i og en dyse 120 og lige meget om jeg skruer luftskruen ind eller ud har den stadig problemer med at starte. Og tændrøret er meget svær at få til at få farve og det er sådan set gråt nu.
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Kompression ved utæt membran

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Stange skrev:Hej derude, er vi ikke enige om at der stadig vil være kompression på selvom at membranen er utæt? For mistænker den ekstremt meget til at jeg har start og kørsels problemer. For har lige indstillet tændingen så den er i orden og gnisten er også så kraftig som den skal være, og jeg har plumb i og en dyse 120 og lige meget om jeg skruer luftskruen ind eller ud har den stadig problemer med at starte. Og tændrøret er meget svær at få til at få farve og det er sådan set gråt nu.

Hej

Jo du har stadigvæk kompresion på selv om membranen er utæt,,, en utæt membran gør bare at den kun skuber med luften frem og tilbage i bunden af krumtaphuset ,,, så det den suger ind skubber den bare ud igen inten i mellem blokken og pladen hvis den er utæt der eller hvis det er din membran blade som ikke lukker tæt ud af karburatoren igen,,, og kan se du har en lovlig indsugningsplade på også har du sikkert også en lovlig 10mm karburator på ??? ,,, så skal din dyse kun være en 110`r ,,,, ville nu prøve at skifte dysen først inden jeg lavede andet,,, og grund justeringen på din luftskrue er helt ind også 1 1/4 omgang ud så skal den være noget tvær hvis den ikke starter så man kan fin justere den ,,, håber det hjælper dig så den kommer til at køre godt,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Kompression ved utæt membran

Indlæg af Stange »

Jeg har mistanke om at det er membran pladen der er utæt for har givet den flydende pakning imellem membram og indsugningspladen, og imellem indsugningsplade og blok, men hvis jeg får den startet så hvis jeg giver gas og også i tomgang blæser den meget af den blandede benzin luft ud igen. Så tror jeg skal kigge der efter problemet :D

Mange tak for hjælpen so far :D
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Kompression ved utæt membran

Indlæg af Tottenham »

Stange skrev:Hej derude, er vi ikke enige om at der stadig vil være kompression på selvom at membranen er utæt? For mistænker den ekstremt meget til at jeg har start og kørsels problemer. For har lige indstillet tændingen så den er i orden og gnisten er også så kraftig som den skal være, og jeg har plumb i og en dyse 120 og lige meget om jeg skruer luftskruen ind eller ud har den stadig problemer med at starte. Og tændrøret er meget svær at få til at få farve og det er sådan set gråt nu.
Nu er dine skruer der holder membranen ikke for " Høje "" , så de trykker på blokken ?? Mv laursem
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Kompression ved utæt membran

Indlæg af Stange »

regner ikke med at lige kærvs skruer er for høje :?
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"