1994 Puch Maxi P1

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

1994 Puch Maxi P1

Indlæg af CrazyCatman »

Jeg har efterhånden så mange projekter i gang at jeg overvejede at sælge ud af noget af det. En af dem var en 1979 Suzuki K50-DN som jeg stadig manglede at gøre en god sjat ud af. Men jeg blev dog alligevel kontaktet om en mulig handel: det var ikke nogle rare kontanter som jeg jo ellers altid godt kan bruge til sin pulje ;)

Nå, men tilbage på stien... Han tilbød mig en Puch - en klassisk stivsteller: shinet op, og lettere ombygget med bl.a. en scooterudstødning. Den skulle dog have en ny pinbolt - ikke noget helt stort problem, men hvis den skulle være vej-kyndig mangler der bl.a. også lygter - og hvis man skal være helt lovlig skulle cylinderkittet og udstødningen også udskiftes... Jeg fik dog senere af vide at der også skulle laves nyt gevind til pinbolten...
Men allerede inden opdagede jeg at han også have en anden Maxi til salg, og jeg spurgte om han var interesseret i at bytte med den i stedet, det var han med på...

Her var tale om en noget nyere - og derved ikke en "rigtig" Puch: I bytte for min skrive-Suzuki fik jeg denne 1994 Puch Maxi P1 (A11T):
BilledeBilledeBillede
Knallerten står standard, velkørende og med både lys og horn funktionelt.

P1 blev lavet af Piaggio som den første rigtige Piaggio-Puch. Inden da havde Piaggio lavet Puch's egne Maxi'er som Puch også. P1 er stortset også bare en Maxi-1KL med lidt ændringer i udseendet; bl.a. lygterne, mere vinyl - mindre krom, og meget mere - ja det er da til at se at det er en Maxi - uden egentligt at ligne den.
Motoren er den velkendte og meget simple E50 som også bruges på Puch Maxi-1K og Puch Maxi-1KL modellerne - både fra Puch (op til 1. marts 1987) og fra Piaggio.
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 1994 Puch Maxi P1

Indlæg af strynboen »

det er bare en skam at underlevenradørene bosch og de andre kvalitets mærker blev fyret..og de brugte noget spageti til at erstatte dem..de er bare ikke på højde med de østriske,,har jeg opdaget da jeg selv købte en 2 gears,,,ved dog ikke om de første fra italien var bedre..indtil lagrene var brugt af gode dele
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: 1994 Puch Maxi P1

Indlæg af CrazyCatman »

Ja jeg ved at en stor del af de italienske "Puch"er kører med Ducati generator. Speedometeret på denne her er også et andet mærke end min rigtige Puch (1985 Maxi-1KL) - designet på speedometeret er også noget helt andet.

... Men man kan vel sammenligne det med italienske biler og motorcykler kontra tyske ;-)
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 1994 Puch Maxi P1

Indlæg af strynboen »

he he ,,ja de tyske går en sjælden gang lidt i stykker i sliddele,,,men de sjovere itilianske..ved man aldrig hvad der sker..de kan bryde sammen de mærkeligeste steder...min italy maxi har slyngkoblingen knækket af skålen,,og krumtappen har drejet sig så tændings mærket er u brugeligt..der er heller ikke tolerance i primær sek tandhjul..som de gamle,,som skulde parres med samme bogstavs tolerance...jeg har dog fået den rep,,med puch stumper..fra gammelt lager
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: 1994 Puch Maxi P1

Indlæg af CrazyCatman »

strynboen skrev:min italy maxi har slyngkoblingen knækket af skålen,,og krumtappen har drejet sig så tændings mærket er u brugeligt..der er heller ikke tolerance i primær sek tandhjul..som de gamle,,som skulde parres med samme bogstavs tolerance...jeg har dog fået den rep,,med puch stumper..fra gammelt lager
Ja så ved man da at det holder lidt længere.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"