Har der en gang været en "Guide, spring" hér?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Har der en gang været en "Guide, spring" hér?

Indlæg af Allan M »

Jeg samler min forgaffel med de nye inderrør og diverse, og pludselig studser jeg over, om fjedrene ikke skal "hvile" på en skive af en art.
Mit reservedelskatalog viser en "Guide, spring" med nummer 596-23117-00. Den sad der ikke, da jeg adskilte!

Det GODE spørgsmål er nu, om jeg kan bruge en mage til den, som sidder ovenfor fjederen? (dvs 209-23142-40 SEAT, spring upper). Den kan nemlig fås i THansen. Det kan den nedre ikke. Det andet gode spørgsmål er, om denne guide kan udelades :wink: Arh, svaret på dét kender jeg jo godt :lol:
Thansens 209-23142-40:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=192 ... 1861394485
på Thansens tegning er den nedre fjederstyrer 596-23117-00 UDEN nummer, men dog afbildet.

Jeg gætter på, at Benny muligvis har et par "Guide, spring" liggende. Men det er ulige hurtigere at cykle hen i THansen, når det ikke drejer sig om mere.
Vedhæftede filer
1019XXXX.GIF
1019XXXX.GIF (28.71 KiB) Vist 2999 gange
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Har der en gang været en "Guide, spring" hér?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det er en metal skål i ca 2 mm gods, jeg ville ikke undlade den, da fjederen så vil stå på låseclip / pakdåse.

Den anden i plast vil knække tror jeg..
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Har der en gang været en "Guide, spring" hér?

Indlæg af Allan M »

Ja, jeg tror du har ret. Den i plastic vil nok ikke holde så længe. Jeg har mailet til Benny, som vist snart er fuldtidsbeskæftiget med mine bestillinger :wink:
(Benny, jeg håber du får tid til at se lidt Tour og nyde solen alligevel.. :)
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Har der en gang været en "Guide, spring" hér?

Indlæg af Guess who »

Hej Allan

Det bliver ikke til meget Tour i år desværre?? Har ikke set andet et sammendrag indtil nu.... :(

Nå, det går nok - har mit TV2 Tour hold. :D :D Der håber jeg på lidt oprejsning :lol: :lol:

Ja, de nederste fjederstyrer har jeg en go' kasse af. Er brugte ok? De er jo gemt væk, bag mufferne.
Er det en DX'er?


Mvh
Benny
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Har der en gang været en "Guide, spring" hér?

Indlæg af Allan M »

Brugte er ok! Ja, det er en DX'er.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"