behandling af kaburator(bore op)

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

behandling af kaburator(bore op)

Indlæg af Ole Rasmussen »

Hej gutter!

Jeg har handlet via moto-leoni(har også lavet en stor tråd omkring det), og han har selv leget med varen og derved har han "ødelagt" den. Jeg kan dog være glad for det er en orginal Mikuni kab.!

men altså jeg ønsker at bore den op til 16 mm.
Dog havde jeg jeg bestilt en uorginal via protuna, hvor dyserne ikke passer i mit strålerør.. men den var dog 16 mm og skulle bare poleres op

men altså jeg ønsker at vide hvor vidt jeg kan bore/slibe forsigtigt hele vejen igennem, da der jo er et gevin der hvor nålen eller hvad det hedder sidder, som man så tager lidt af!.. eller bør jeg bare udvide det ekstra der hvor han ligesom har boret op?

jeg har taget lidt billeder
Vedhæftede filer
HPIM4703.JPG
HPIM4703.JPG (88.34 KiB) Vist 2370 gange
HPIM4705.JPG
HPIM4705.JPG (65.06 KiB) Vist 2370 gange
det er dette gevin jeg sådan spørger til om dette må fjernes en smule af, eller hvordan gøres det?
det er dette gevin jeg sådan spørger til om dette må fjernes en smule af, eller hvordan gøres det?
HPIM4703.JPG (89.15 KiB) Vist 2369 gange
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: behandling af kaburator(bore op)

Indlæg af strynboen »

kan der overhoved bores mere før den bliver for bred,så spjældet ikke slutter tæt,jeg ville sætte den i en fræser,og fræse et aflangt hul
alså gøre hullet højere,så kommer du heller ikke i kambolage med dysser og div borede kanaler,,som tomgangs og luft kanaler. :idea:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: behandling af kaburator(bore op)

Indlæg af Ole Rasmussen »

jeg har måske blot ødelagt den/ selvom den jo ikke var for god i forvejen? :( vedr. kanaler og metalsplinter og alt det.

Men er det okay at stråle røret går så langt op, da det jo ikke spærre for gennemstrømningen på samme måde på den jeg har som allerede er "tunet"
Vedhæftede filer
HPIM4711.JPG
HPIM4711.JPG (39.78 KiB) Vist 2340 gange
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"