Original udstødning Tum 178 381-14711

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Original udstødning Tum 178 381-14711

Indlæg af Nikolaj »

Ja det er min knallert den røde der, men jeg kan godt se det bliver svært at slibe det helt ned så det kommer til at blive ordentligt efter forchromning.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Original udstødning Tum 178 381-14711

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Nikolaj skrev:Ja det er min knallert den røde der, men jeg kan godt se det bliver svært at slibe det helt ned så det kommer til at blive ordentligt efter forchromning.

den originale bagagebære kan du da få om forchromet dem skal du være super heldig for at finde igen,,, fælgende kan de ikke poleres op eller er de så rustne at du ikke kan leve med lidt rust nister i dem,,, polere navene også,,, udstødningen hvordan vil den se ud hvis den blev poleret op,,, det rust som er omkring beslagende hvor den går på stelet på bagsiden af den kunne du jo give lidt sølvgrå stål spray,,, prøv at bruge lidt tid på at vaske det hele godt af for skidt og møg,,, med motorrens og varm sæbevand,,, og se hvad der kommer frem,,, det kunne være du blev overrasket over hvor pænt det egentligt er,,, i forhold til det man troede ,,, når du nu engang er færdig med at bruge den til daglig brug,,, har du gået og stille og roligt indtil da og pudset på de orginale dele,,, og har malet det som skal være malet at det,,, og har fået lavet det fint som kan bruges til at sætte på den igen,,, resten kan så findes i en god kvalitet og sættes på,,, hvis det ikke er en god kvalitet du har brugt i forvejen,,, fra foreks. Benny ,,, du vil fortryde at du ikke prøvede på at rede det som kunne redes om nogen år,,, tag tiden det tager at lave det fint og se om du ikke kan leve med at der er lidt små rust nister hist og pist ,,, Når den bare står til at køre en søndagstur eller træftur på,,,

bare et velmende råd,,, fra en som selv kan leve med en lille rust plet hist og her bare det er originalt :thunge
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Original udstødning Tum 178 381-14711

Indlæg af Nikolaj »

Lige præcis, så vil jeg prøve at pudse fælgene op og se hvordan de ser ud, da de nok er dem der er mindst medtaget af rust. Hved du hvordan man ser forskel på en original og en uorginal bagagebærer ikke fordi den på billedet ikke er original, men kunne bare godt tænke mig at vide om der er forskel?

Men hvor i landet kan man få forchromet sine dele?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Original udstødning Tum 178 381-14711

Indlæg af strynboen »

hej jeg har renset mine ting..vasket det hele i bensin...pudset rusten væk..har grundmalet bagsiderne på alt..og malet det med mettalit sølv..selv udstødningen er malet på bagsiden,,og inden i de beslag..så det ikke kan ses..så er alt rust stoppet..og delene er rimelige at se på..har dog glasblæst..men slibning med sand papir kan gøre det..man skal ikke kasere noget orinale dele..de skal bare renses og konseveres og på igen...de holder aligevel længer end det u orginale du evt skifter det ud med
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Original udstødning Tum 178 381-14711

Indlæg af Nikolaj »

Ja jeg giver dig ret(: vil prøve at pudse noget af det op når jeg får tid, først skal lige lappe bagdækket og sætte 2 nye eger i baghjulet hehe, punkterede nemlig i dag
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Original udstødning Tum 178 381-14711

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Nikolaj skrev:Lige præcis, så vil jeg prøve at pudse fælgene op og se hvordan de ser ud, da de nok er dem der er mindst medtaget af rust. Hved du hvordan man ser forskel på en original og en uorginal bagagebærer ikke fordi den på billedet ikke er original, men kunne bare godt tænke mig at vide om der er forskel?

Men hvor i landet kan man få forchromet sine dele?
på den originale du har på billederne,,, stikker en lille tap ned som er af rundet ,,,, på hver side af bagagebæren ,,, den er der ikke på de uoriginale ,,, ( dog kan de være på nogen gl Larsen trim bagagebære såvidt jeg husker ) ,,, ellers kan må se det på beslaget hvor de spændes fast ved støddæmperne,,, de uoriginale har som regel en større plade med slidsen i og svejsningerne som holder dem ligner L.O.R.T ,,, samtidigt kan du se at de uoriginale har lidt mere højde der hvor beslaget sider,,, hvor de spændes op under sædet,,, så er der ikke plads nok til bagblinklysende og det går på sædet,,, samtidigt mangler de et "lille" knæk der så bagagebæren ikke kommer til at side vandret,,, når yamaha`n står på hjulene...
Hvor du kan få omforchromet i din omegn ,,, prøv at gooogle forchromning og de vælter frem,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Original udstødning Tum 178 381-14711

Indlæg af Nikolaj »

Okay mange tak vil jeg prøve så (:
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"