Revne i motorblok

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
atj30
Junior knallert
Indlæg: 58
Tilmeldt: tirs 22. feb 2011 20:45
Kontakt:

Revne i motorblok

Indlæg af atj30 »

Hej jeg har lige skilt min motor ad og så at motorhus er revnet ved lejehuset ved kromtap i tændings siden.Hvad gør jeg skal man svejse det eller er der en anden metode ??? :(n) Motorblok opgivet der var også revne/hul ind til gearkassen så der skal nyt til :cry:
Vedhæftede filer
Så er der lige et billede af det
Så er der lige et billede af det
DSC01013 [800x600].JPG (129.82 KiB) Vist 4872 gange
Senest rettet af atj30 lør 26. feb 2011 16:51, rettet i alt 2 gange.
Yamaha fs1 4 gear årg 78 igangværende projekt
the eagle
Gummi rocker
Indlæg: 656
Tilmeldt: ons 19. nov 2008 22:06
Kontakt:

Re: Revne i motorblok

Indlæg af the eagle »

mojn tror lige du skal tage et billede af skaden . så tror jeg du får et meget godt bud på hvad det er best :(y)
Hilsen Eddie. The Eagle
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Revne i motorblok

Indlæg af strynboen »

ja den skal svejses..men er der andre skader??? det er temmelig besværligt at skærpe og svejse..så resten skal være i orden..ellers er der bedre at finde en anden blok...med mindre den er nummer match
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Revne i motorblok

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hvis den skal svejses,,, så skal man lige måle efter om leje sædet sidder skævt nu ,,, den må ikke vride i forhold til den anden side,,, så ryger krumbassen også,,, hvis den gør det,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
atj30
Junior knallert
Indlæg: 58
Tilmeldt: tirs 22. feb 2011 20:45
Kontakt:

Re: Revne i motorblok

Indlæg af atj30 »

Okay tak for jeres hurtige svar .min kammerat skulle reparere givind iaften og han kan nemlig svejse i alt så det bliver spændende om det lykkes for os.Jeg skal nok ligge et billede hvis det går godt
Yamaha fs1 4 gear årg 78 igangværende projekt
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Revne i motorblok

Indlæg af strynboen »

hvis i forsøger at svejse..skal i sætte et leje i og spænde det sammen så lejet retter det løse stykke op..som johnny skriver vil evt skævhed i endeflangen trykke på lejet så det slides og ødelægges...men i skriver at i opgiver...nok også bedst..det er kun nummer match man gor meget for at redde..og de helt gamle drejeventil motore
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Revne i motorblok

Indlæg af Tottenham »

strynboen skrev:hvis i forsøger at svejse..skal i sætte et leje i og spænde det sammen så lejet retter det løse stykke op..som johnny skriver vil evt skævhed i endeflangen trykke på lejet så det slides og ødelægges...men i skriver at i opgiver...nok også bedst..det er kun nummer match man gor meget for at redde..og de helt gamle drejeventil motore
Jaaaa ! Off topic : Vi savnede dig lidt idag i viborg :crying
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Revne i motorblok

Indlæg af strynboen »

ja for helvede..ville gerne have været deroppe og brænde nogle penge af..og møde alle gutterne..og æde pølser..det kan vist ikke blive bedre...men har fejet værkstedet og svejset et tørrestativ..hnmmm sikkent et valg..men kan ikke tåle at køre så langt o være på en hel dag..desvære..alderen trykker :hihi
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
atj30
Junior knallert
Indlæg: 58
Tilmeldt: tirs 22. feb 2011 20:45
Kontakt:

Re: Revne i motorblok

Indlæg af atj30 »

Jeg fandt en næsten komplet motor for 350 kr godtnok uden cylinder så det kunne ikke betale sig men den ryger i gemmeren til en anden god gang.Mvh Allan, ps tak for jeres svar
Yamaha fs1 4 gear årg 78 igangværende projekt
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Revne i motorblok

Indlæg af strynboen »

ja smid aldrig noget ud..man ved aldrig...... :(y)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"